Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jolliegirl schreef:Als jou paard aangeeft: blijf van mijn pielle af
Blijf er dan toch lekker vanaf... zeker als hij slaat...
Paarden kunnen niet praten... maar dit is toch duidelijke taal??
Als het daadwerkelijk zo smerig is, laat m dan sederen door een DA, kan die het gelijk even schoonmaken
kan begrijpen dat je dit schoon wilt hebben, maar ga je paard er niet mee plagen

dblijham schreef:Het schoonmaken van de koker gaat toch het gemakkelijkst als ze de penis volledig ingetrokken hebben, dan heb je een lege ruimte waar makkelijk een hand en een spons in passen. Persoonlijk vind ik een schone koker het belangrijkst. Lekker met lauwwarm water en dan maar weken en spoelen.
Heb zelf een shetlander staan die door verwaarlozing op dat gebied een penisamputatie heeft moeten ondergaan, dan besef je wel hoe belangrijk het is.
Een penis amputatie???? Wat erg... Kan je er iets meer over vertellen?
suggie schreef:ik doe het gewoon met koud water,koud water maakt vettigheid makkelijker los,stop gewoon de waterslang in de koker,de eerste keer protest,daarna gaat het steeds makkelijker,ongeveer 5 minuten de slang erin laten,je wil niet weten wat voor troep er dan uit komt.
)CarolineP schreef:suggie schreef:ik doe het gewoon met koud water,koud water maakt vettigheid makkelijker los,stop gewoon de waterslang in de koker,de eerste keer protest,daarna gaat het steeds makkelijker,ongeveer 5 minuten de slang erin laten,je wil niet weten wat voor troep er dan uit komt.
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Lijkt me een goed idee.
) en soppen maar. De mijne vind het helemaal niet erg, ik denk dat mijn 2 jarige het minder zal vinden. Maarja, daar zal ie aan moeten wennen...
)Bari schreef:suggie schreef:ik doe het gewoon met koud water,koud water maakt vettigheid makkelijker los,stop gewoon de waterslang in de koker,de eerste keer protest,daarna gaat het steeds makkelijker,ongeveer 5 minuten de slang erin laten,je wil niet weten wat voor troep er dan uit komt.
ja hier ook een, als hij een wasbeurt krijg dan doe ik het net zo en neem meteen de koker mee. was de eerste keer idd niet makkelijk. maar nu gaat het goed. ik gebruik verder geen shampoos of zeep daar beneden, ivm de huidweerstand. was me ook afgeraden door iemand om shampoo of zeep te gebruiken. in principe zal van nature uit de hele handel zich vanzelf moeten reinigen.ik gebruik wel lauw water maar stop de slang niet in de koker. gewoon dichtbij en sproeien maar.
Libera schreef:TS, zou eerst gewoon proberen om zonder water, met alleen je hand aan te raken. Dus bevoorbeeld op z'n flank beginnen, en steeds dichterbij aanraken. Dus niet ineens je hand erin steken (dan zou die van mij ook slaan denk ik)
Als dat eenmaal goed gaat kun je een stapje verder gaan, met bijvoorbeeld een vrij droge spons, dan een natte spons, enz. Zodra het paard doorheeft dat het geen pijn doet zou hij zich beter moeten gaan gedragen.

suuzepuus schreef:nou de dierenarts is geweest vanmiddag. je hoeft er niks aan te doen!! hooguit met wat water uitspoelen maar inprincipe hoef je hem niet schoon te maken.
mocht hij heel vies zijn en je wilt hem toch een keer schoonmaken mag het met unicura desinfecterende zeep. dat is erg zacht. dus NIET met baby shampoo en olie ed aan de gang gaan....
jenny19 schreef:Die van mij heeft gewoon velletjes aan zn piemie, als ik dit probeer schoon te maken trekt hij snel zn ding weer in. Ik heb het wel een keer voor elkaar gekregen, hij stond te kroelen met een mooie dame die wel 'zin' had.. Toen snel alles schoongemaakt. Maar nu hoef ik dat niet te proberen, hij trekt hem gewoon net zo snel weer in...
de ander laat hem vaak "hangen" en vind het niet vervelend 
de DA doet het ook zo, let goed op dat er nergens klontjes blijven zitten
en vervolgens smeert de DA "hem" in met hydrocortiderm (of hoe je het ook schrijft).