Wie o wie heeft gouden tip voor t schoonmaken van de koker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:39

Op de stal waar ik werkte, werd het gedaan met lauw water en karnemelk, dat werkte zo goed dat ik het zelf ook overgenomen heb!

Als je het goed doet met een spons, hoeft hij hem er ook echt niet uit te hangen!

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:41

Die van mij heeft gewoon velletjes aan zn piemie, als ik dit probeer schoon te maken trekt hij snel zn ding weer in. Ik heb het wel een keer voor elkaar gekregen, hij stond te kroelen met een mooie dame die wel 'zin' had.. Toen snel alles schoongemaakt. Maar nu hoef ik dat niet te proberen, hij trekt hem gewoon net zo snel weer in...

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 16:09

Jolliegirl schreef:
Als jou paard aangeeft: blijf van mijn pielle af
Blijf er dan toch lekker vanaf... zeker als hij slaat...
Paarden kunnen niet praten... maar dit is toch duidelijke taal??

Als het daadwerkelijk zo smerig is, laat m dan sederen door een DA, kan die het gelijk even schoonmaken :)
kan begrijpen dat je dit schoon wilt hebben, maar ga je paard er niet mee plagen :)

Sja sorry maar dit is natuurlijk niet echt een gouden tip, ik ga het niet, niet schoonmaken, wat als het gaat infecteren? :s Sommige dingen moeten gebeuren ook al zijn ze niet leuk, ik vond het vroegah niet leuk om mn haar te wassen en om mn nagels te knippen (als kind zijnde, alles deed me zeer, dacht ik) maja moet toch gebeuren? Ze konden me moeilijk met ongewassen haar en vieze lange nagels laten rondlopen.

Ik heb hem zelf heel licht gesedeerd, uit eindelijk is ie weer helemaal schoon, maar heb over een tijdje niet weer zin in zo'n "gevecht". Er moet toch een oplossing zijn?

dblijham

Re: Wie o wie heeft gouden tip voor t schoonmaken van de koker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:17

Het schoonmaken van de koker gaat toch het gemakkelijkst als ze de penis volledig ingetrokken hebben, dan heb je een lege ruimte waar makkelijk een hand en een spons in passen. Persoonlijk vind ik een schone koker het belangrijkst. Lekker met lauwwarm water en dan maar weken en spoelen.
Heb zelf een shetlander staan die door verwaarlozing op dat gebied een penisamputatie heeft moeten ondergaan, dan besef je wel hoe belangrijk het is.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:24

Nou als ik m'n hand IN z'n koker doe ben ik bang dat het licht uit m'n ogen zal verdwijnen :P
Niet zo'n goed idee... moet ook nog een tip hiervoor hebben, dus lees even mee

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:30

Ik had hier eerst een heel goed topic voor gevonden!
Maar je bent er net 1 dag te laat mee, hij staat namelijk op de pc bij mn moeder en ik ben sinds gister voor 2 weken bij mn vader :')

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 16:47

dblijham schreef:
Het schoonmaken van de koker gaat toch het gemakkelijkst als ze de penis volledig ingetrokken hebben, dan heb je een lege ruimte waar makkelijk een hand en een spons in passen. Persoonlijk vind ik een schone koker het belangrijkst. Lekker met lauwwarm water en dan maar weken en spoelen.
Heb zelf een shetlander staan die door verwaarlozing op dat gebied een penisamputatie heeft moeten ondergaan, dan besef je wel hoe belangrijk het is.

:n Een penis amputatie???? Wat erg... Kan je er iets meer over vertellen?

@bo0tjeee : whahahahahahaha ja zo reageerd de mijne ook! Maja geef ze eens ongelijk, ;)

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 07:05

Maar kunnen jullie de piemel wel schoonmaken? Die velletjes zeg maar...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 07:19

suggie schreef:
ik doe het gewoon met koud water,koud water maakt vettigheid makkelijker los,stop gewoon de waterslang in de koker,de eerste keer protest,daarna gaat het steeds makkelijker,ongeveer 5 minuten de slang erin laten,je wil niet weten wat voor troep er dan uit komt.

mischien een domme vraag maar jou jij het lekker vinden als iemand dit bij jou deed ???
en met warm water kun je het zelfde resultaat hebben dan laat het ook wel los

in spoel zijn koker zo nu en dan eens door met louw/warm water en probeer dan met de hand de meeste klodertjes er uit te krijgen
in het begin mocht ik ook niet aan zijn koker komen maar spoelen kun je op een afstandje doen en zo kan ie er aan wennen (deed ie van mij ook)
uiteindelijk zou je met je hand er in kunnen om alleen vooraan wat schoon te kunnen maken, denk aan je nagels ! die kunnen vlink zeer doen bij ze (sil geeft altijd netjes aan dat ik mijn nagels te lang heb of dat er een haakje aan zijn :o )

edit heb trouwens jaren geleden hier een verhaal op bokt gestaan dat een hengst deel van het hele zaakje verloor door sedatie en schoonmaken, wees hier dus wel voorzichtig mee
was in 2005 geloof ik

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 07:30

CarolineP schreef:
suggie schreef:
ik doe het gewoon met koud water,koud water maakt vettigheid makkelijker los,stop gewoon de waterslang in de koker,de eerste keer protest,daarna gaat het steeds makkelijker,ongeveer 5 minuten de slang erin laten,je wil niet weten wat voor troep er dan uit komt.

Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Lijkt me een goed idee.

ja hier ook een, als hij een wasbeurt krijg dan doe ik het net zo en neem meteen de koker mee. was de eerste keer idd niet makkelijk. maar nu gaat het goed. ik gebruik verder geen shampoos of zeep daar beneden, ivm de huidweerstand. was me ook afgeraden door iemand om shampoo of zeep te gebruiken. in principe zal van nature uit de hele handel zich vanzelf moeten reinigen.ik gebruik wel lauw water maar stop de slang niet in de koker. gewoon dichtbij en sproeien maar.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 08:00

Heb een oudere ruin dus dat moet ook af en toe schoongemaakt worden. Doe het niet heel vaak, meestal eens in de zoveel tijd steek ik m'n hand erin om even te voelen hoe vies het is. Dan inderdaad gewoon met een spons, warm water en eventueel Excalibur (koker zeep :D ) en soppen maar. De mijne vind het helemaal niet erg, ik denk dat mijn 2 jarige het minder zal vinden. Maarja, daar zal ie aan moeten wennen...

TS, zou eerst gewoon proberen om zonder water, met alleen je hand aan te raken. Dus bevoorbeeld op z'n flank beginnen, en steeds dichterbij aanraken. Dus niet ineens je hand erin steken (dan zou die van mij ook slaan denk ik ;) )
Als dat eenmaal goed gaat kun je een stapje verder gaan, met bijvoorbeeld een vrij droge spons, dan een natte spons, enz. Zodra het paard doorheeft dat het geen pijn doet zou hij zich beter moeten gaan gedragen.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 08:26

Bari schreef:
suggie schreef:

ja hier ook een, als hij een wasbeurt krijg dan doe ik het net zo en neem meteen de koker mee. was de eerste keer idd niet makkelijk. maar nu gaat het goed. ik gebruik verder geen shampoos of zeep daar beneden, ivm de huidweerstand. was me ook afgeraden door iemand om shampoo of zeep te gebruiken. in principe zal van nature uit de hele handel zich vanzelf moeten reinigen.ik gebruik wel lauw water maar stop de slang niet in de koker. gewoon dichtbij en sproeien maar.

ik gebruik ook warm water, en zet de waterslang ook in de koker, werkt goed. niet de waterstraal te hard zetten uiteraard.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:31

Iemand?

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:12

die van mij vinden het beide waanzinnig lekker hoor als ik de boel daar schoonmaak.
Lipjes opgetrokken en tandjes laten zien hahaha.
Voor mij is het dus een stuk makkelijker.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 10:21

Libera schreef:
TS, zou eerst gewoon proberen om zonder water, met alleen je hand aan te raken. Dus bevoorbeeld op z'n flank beginnen, en steeds dichterbij aanraken. Dus niet ineens je hand erin steken (dan zou die van mij ook slaan denk ik ;) )
Als dat eenmaal goed gaat kun je een stapje verder gaan, met bijvoorbeeld een vrij droge spons, dan een natte spons, enz. Zodra het paard doorheeft dat het geen pijn doet zou hij zich beter moeten gaan gedragen.

De eerste stappen heb ik al ondernomen, ik kan gewoon aan de buiten kant van de koker komen, mag er aan zitten, maar daar ook met borstelen gewoon inde buurt komen, maar een stapje verder dat blieft meneertje niet zo... :o

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:12

nou de dierenarts is geweest vanmiddag. je hoeft er niks aan te doen!! hooguit met wat water uitspoelen maar inprincipe hoef je hem niet schoon te maken.
mocht hij heel vies zijn en je wilt hem toch een keer schoonmaken mag het met unicura desinfecterende zeep. dat is erg zacht. dus NIET met baby shampoo en olie ed aan de gang gaan....

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:15

Ik doe het gewoon met warm watre en een spons in zijn koker. Geef het paardje wat te knabbelen en ga rustig stukje bij beetje te werk met iedere keer een pauze ertussen en beloon hem constant. Mocht je zover zijn dat ie eruit hangt, kan je de vellen er gewoon af pulleken.

Succes en ik blijf ff doorlezen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:34

suuzepuus schreef:
nou de dierenarts is geweest vanmiddag. je hoeft er niks aan te doen!! hooguit met wat water uitspoelen maar inprincipe hoef je hem niet schoon te maken.
mocht hij heel vies zijn en je wilt hem toch een keer schoonmaken mag het met unicura desinfecterende zeep. dat is erg zacht. dus NIET met baby shampoo en olie ed aan de gang gaan....

Vraag eens aan zijn vrouw of ie z'n eigen piemel ook niet schoonmaakt.........

De enigen hier die niet naar de edele delen van hun paard hoeven kijken, zijn degenen die hun paard wekelijks laten zwemmen. Aangezien (vrijwel) niemand in NL dat doet, is er dus een noodzaak om zelf deze plaatsen schoon te maken en te houden.
Een dierenarts die roept dat het niet nodig is, is voor mij afgeserveerd en hoeft ook niet meer terug te komen.

Los van dit alles; elk paard MOET altijd en overal aangeraakt kunnen worden! Niet alleen om hygiënische redenen maar ook wanneer ze wat mankeren op die plek. Als ze het dan nog moeten leren, heb je een serieus probleem!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:45

het was een vrouwelijke dierenarts....

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 20:21

Hahahahahahahah daar heb je t all :p

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:30

Mijn ervaren paardentante dacht ook eens met een duizenddingendoekje op mijn miniruintje zn toedeledokie af te duiken.....met als gevolg een mooie paars gekleurde plek op haar been... :D
Heb alles geprobeerd,maar niemand mag aan zijn kostbaarste bezit komen.
Krijg het dus niet voor elkaar die eens even flink uit te spoelen.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:35

mijn moeder pakte altijd eerst de tuinslang spoot dan. dan liet hij hem vanzelf zakken. Dan pakte we sudocreme (ja voor babybilletjes) dan smeerden we hem helemaal in. even in laten trekken dan tuinslang liet hij hem weer zakken en konde we zo alles eraf wrijven :+

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:39

jenny19 schreef:
Die van mij heeft gewoon velletjes aan zn piemie, als ik dit probeer schoon te maken trekt hij snel zn ding weer in. Ik heb het wel een keer voor elkaar gekregen, hij stond te kroelen met een mooie dame die wel 'zin' had.. Toen snel alles schoongemaakt. Maar nu hoef ik dat niet te proberen, hij trekt hem gewoon net zo snel weer in...

Precies de mijne heeft ook last van velletjes, tijdens het uitstappen laat hij hem altijd hangen maar zodra ik de velletjes eraf wil halen krijg ik een mep en trekt hij hem in.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 07:35

Wij hebben al jaren de zorg voor een oud shetlandhengstje. Toen het diertje bij ons kwam viel het op dat hij niet volledig inschachtte en dat er een soort "klomp" aan zijn penis zat.
De veearts is er bij gehaald en die had zoiets nog nooit meegemaakt. Ik ben weken aan het spoelen en verweken geweest om alles weer schoon te krijgen. Tegen de tijd dat het weer ergens op begon te lijken haalde de eigenaresse het diertje op en zou hem voor de dekdienst(!!!) gaan gebruiken.
Geruime tijd later werd het arme dier weer bij ons gedumpt en bleek hij in een nog erger conditie als de 1e keer.
Ik ben met hem naar een kliniek gegaan waar ze onder verdoving de enorme klomp vuil verwijderd hebben, samen met de nodige maden die erg comfortabel op zijn penis woonden. Hij had een hoop wonden en vergroeiingen daar. We hebben toen besloten om de gok te wagen en een groot deel van zijn penis operatief te laten verwijderen. Een grote gok daar het wurmpje al zo'n 27 jaar was toendertijd.
Hij leeft nog steeds ( dit is al de nodige jaren geleden gebeurd) maar is door al het werk wat ik er aan gehad heb wel heel bang geworden voor mensen en met name voor mij.
Als je een ruin hebt die toevallig wel veel smeer aanmaakt, hou het dan AUB bij, de gevolgen zijn echt vreselijk voor je paard.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 07:51

Aangezien mijn beide heren een keer een ontstoken gevalletje gehad hebben, hou ik het goed bij.
De 1 laat hem nauwelijks zien dus als hij hem tevoorschijn tovert ben ik er als de kippen bij :P de ander laat hem vaak "hangen" en vind het niet vervelend ;)

Ik gebruik lauw warm water, een handdoek, hier maak ik het voorzichtig mee schoon, vellen probeer ik er zoveel mogelijk af te wrijven := de DA doet het ook zo, let goed op dat er nergens klontjes blijven zitten :D en vervolgens smeert de DA "hem" in met hydrocortiderm (of hoe je het ook schrijft).