Wie heeft een oplossing voor mij en mijn paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:37

veenman schreef:
ik vind der verkopen echt wel een hele grote stap, maar toevallig zei mijn moeder het ook net,
maar toch snap ik niet waarom ze zo ver wilgaan terwijl we ook gewoon een verzorger kunnen nemen..

Misschien is het hun manier om jou in te laten zien dat dat de beste oplossing is (volgens hun althans) zonder dat zij straks de boeman zijn. :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:38

Misschien kan je proberen je ouders te overtuigen?
Of met het voorstel komen dat jullie een soort van contract maken?
Ik zou wel een bijrijder gaan zoeken, zijn er genoeg die weten wat ze doen.

Jellebie

Re: WIE HEEFT EEN OPLOSSING VOOR MIJ EN MIJN PAARD???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 19:39

bedankt voor alle reacties ik ga nu even met mijn ouders praten!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:39

Heel erg veel succes!
Ik hoop dat je ze kan overtuigen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:40

Ja, ik hoop het ook voor je...tis toch zonde als je je paard zou moeten verkopen als er ook andere oplossingen zijn.

Succes!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:41

Waar woon je eigenlijk, misschien is er wel een lieve bokker die je een beetje kan komen helpen.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:44

@Storm76; daar dacht ik ook al aan :) .

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:44

Kirr__ schreef:
De titel in hoofdletters komt niet zo vriendelijk over en was ook niet echt nodig vindt ik...
Kan een vriendin of je instructeur hem niet af en toe rijden... Zo lossen wij dat toch altijd op als iemand met een operatie zit of examens.

Tja, het trekt wel aan! :+

Geen ideee.. lastig zeg! :n

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:00

WD V -> VSW

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:03

Kun je je paard niet verleasen?

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:05

Misschien kan je het paard voor de aankomende 2 jaren (tot na je examen) plaatsen in een hit actief stal? Als je geen tijd hebt dan is er beweging genoeg geweest, heb je wel tijd dan zit er vast een rijbak bij.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:07

Je kan toch best 1 1/2 uur vrijmaken voor je paard. Leer je de hele dag als je uit school komt, of als je niet moet werken? Denk het niet, vervang dat uurtje hangen voor de tv door een uurtje paard, of geef paard een ander baasje als je er geen zin meer in hebt. :) 24/7 op de wei kan ook, maar je paard zal dan bespiering verliezen en je zult weer langzaam op moeten bouwen daarna.

Verzorger kan ook, er zullen er vast wel rondlopen die je wilde pony aan kunnen :)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:10

Ik zeg toch: bijrijder.
Je moet goed zoeken maar er zijn zeker goede bij, en je moet gewoon met je bijrijder een contract opstellen over risico's enzovoorts.
Anders zeg ik persoonlijk verkopen (want wat na je examen, tenminste ik neem aan dat het hier gaat over middelbare school examen? dan krijg je het misschien nog drukker, met een evt. studie bijvoorbeeld)

pyter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:14

En je kunt nergens een bijrijdster in de buurt vinden? Mmm... Ja das idd naar en je kent ook niet iemand uit je familie die het voor je wil doen al is het maar zorgen voor een beetje beweging en de verzorging?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:58

Als vakantie geen optie is:
paard in training zetten tegen betaling kan ook altijd nog... :P
Leg je de rekening daarvan bij je ouders neer ;) Als deze mensen betaald worden en netjes verzekerd zijn voor bedrijfsongevallen en je paard zien zitten, en je paard nog voldoende buiten komt als die daar op stal moet staan, dan krijg je misschien een braver, leuker paard terug dan je wegbracht. Aan huis door laten rijden door ervaren/professioneel persoon is soms ook een optie. Daar zou ik zelf eerder voor kiezen. Dan kun je op rustigere dagen zelf met je paard aan de slag, en je paard zo'n 3 a 4 doordeweekse dagen laten trainen door iemand anders. Is soms goedkoper omdat je dan geen extra stallingskosten hebt en voor je paard minder ingrijpend dan (tijdelijk) verhuizen.

Nordan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:04

s_loves_p schreef:
lissisanne schreef:
gewoon de hele dag op de weide laten staan met een paar vriendjes...

gewoon een soort vakantie.daarna weer gewoon langzaam opbouwen

lijkt mij ook de beste manier
en aners is hie vast wel iemand die een verzorgpony wil!! :D

Ja lekker een lange vakantie voor je paard zal hem goed doen, hier krijgen de paardean af en toe ook een paar weken vakantie, vinden ze heerlijk..

misschien heeft je paard ook ADHD *D

BeeMed

Re: Wie heeft een oplossing voor mij en mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:12

en heb je je ouder al weten te overtuigen van het nut van een bijrijder?

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:09

Tijdelijk bij een trainingsstal plaatsen waar ze haar dagelijks rijden?

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:18

Sjonge wat een moeilijk iets, vooral ook omdat je een heet paard hebt en je ouders geen bijrijder willen. Je kunt je paard ook voor een bepaalde tijd naar een trainingsstal sturen, als je een goeie stal zoekt weten ze echt wel hoe ze met jouw paard om moeten gaan.

Tijdens mijn examenperiode ben ik mijn paard gewoon blijven rijden, ik deed dit meestal 's avonds of als ik een gaatje had. Wil niet zeggen dat jij dat ook hebt, maar iedereen heeft wel eens een drukke periode, en de meesten lukt het toch ook :o Dus ik zou het eerst een paar weken afwachten voor ik een beslissing zou nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:14

veenman schreef:
hoi allemaal!

ik heb een enorme lieve dressuur merrie maar nu zit ik met het volgende probleem:
ik zit in mijn voor examen jaar, en ik krijg nu de komende 8 tot 12 weken allemaal EDT'S en heb dus bijna geen tijd voor mijn paard, terwijl wij jaren bijna elke dag rijden. Mijn paard kan niet lang stil staan dus ik moet zoiezo iedere dag anderhalf uur voor der vrij maken, en dat gaat nu voorlopig even niet.
maar mijn ouders willen absoluut geen bijrijder, dus ik moet van hun een andere oplossing bedenken.
(longeren is geen optie, dan is ze echt niet te houden , ondanks 3jaar longeer les)
wie heeft er een oplossing voor ons??

Groetjes,

Hoi!

Misschien een raar idee hoor, maar is het geen idee haar te verleasen voor die periode? Waar staat ze op het moment, mag ik dat vragen?

Groetjes! [naam]

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:37

ben benieuwd of je er al uitgekomen bent met je ouders.
maar ik als jij een goed contract opstelt waarin staat dat het op eigen risico is, en jij dus niet aansprakelijk bent. als er dan wat gebeurt kan zij het gewoon via dr WA verzekering verhalen.
en als je ouders hier echt niet warm voor lopen zou je er toch aan kunnen denken om hem op een training stal te zetten, wordt ze wel gewoon goed gereden en hoef je je nergens zorgen om te maken.
en anders blijft er denk ik geen andere optie over dan verkopen. als je echt zo weinig tijd hebt dit jaar en volgend jaar met de examens voor de deur. dan is het ook sneu voor je paard om hem bijna 2 jaar stil te laten staan.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:38

blue_kim schreef:
maar ik als jij een goed contract opstelt waarin staat dat het op eigen risico is, en jij dus niet aansprakelijk bent. als er dan wat gebeurt kan zij het gewoon via dr WA verzekering verhalen.

Dat kan je wel doen, maar dat heeft geen enkel effect. Jij blijft als bezitter gewoon aansprakelijk en nee, haar WA verzekeraar zal niet betalen wanneer jouw paard schade berokkent. Bedenk ook dat als een bijrijder letsel oploopt als gevolg van een actie van jouw paard jij aansprakelijk bent.
Goede nieuws is dat als je ook een schadevergoedingsverplichting hebt (wat niet perse zo hoeft te zijn ondanks dat je wel aansprakelijk bent), jouw WA verzekeraar betaalt. :j

HinkeLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:38

misschien een goede vriendin die ook goede ervaringen heeft met paarden en ook met jouw paard? je ouders kennen haar waarschijnlijk beter dan een "nieuwe, vreemde" bijrijder..

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:02

zet anders hier een topic neer! er zijn genoeg wel gevorderde ruiters. en wat ook kan, waar ik niet voor zou kiezen maar wel een optie is, een manege, dat je vraagt of hij kan meelopen in de lessen in ruil voor stallig . zoiets, dan kan hij is een gevorderd les worden ingedeeld. maar dat hangt ook van zijn karakter af of hij geschikt is. succes!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 16:20

hallo allemaal. bedankt voor alle tips enz!
maar ik mag van mijn ouders een bijrijdster zoeken!
(mijn oma heeft ze over gehaald:P)
maar het volgende probleem is, ik heb al een paar meiden gehad die het wouden proberen, maar ze vinden der allemaal te sterk.