Hoe bevalt de pensionstal waar jullie staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 09:53

Die bevalt uitstekend. We staan er nu twee jaar en willen niet meer weg. Wat ik al heel veelzeggend vind is dat de meeste andere pensionklanten er langer staan dan wij, en dat er geen of heel weinig verloop is. Dat heb ik ook wel anders meegemaakt.

We staan in volpension, verder hebben we een grote buitenbak met eb vloed bodem (dus altijd begaanbaar) van 30 bij 65, een renbaan met vaste crosshindernissen en een grote waterpartij, en een binnenbak met eb vloed bodem van 20 bij 45. Paarden gaan van april/mei tot en met oktober overdag de wei in met een vast groepje, in de wintermaanden staan ze met datzelfde groepje in de paddock en/of de stapmolen.

Ntlie_

Re: Hoe bevalt de pensionstal waar jullie staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:05

Ik sta niet op een pensionstal, maar op een particuliere stal. :)
Heb bij die mensen altijd hun pony's verzorgd en daarna mijn pony van hen overgekocht. Mocht daar dus blijven staan, waar ik heel blij mee ben. :)

Het is vrij primitief, maar de pony wordt elke morgen buiten gezet en pas eind van de middag weer binnen gehaald. Ze staat dan op een hele grote paddock of bij goed weer op de weide. :)
Er is geen bak o.i.d, dus moet naar buiten of een klein stukje rijden naar de manege of net iets verder naar de bak van de dochter van die mensen.

Heerlijk dat ik alles voor mijzelf heb en lekker mijn gang kan gaan. Niemand die commentaar levert op mij of mijn pony. :) Ik betaal er ook minder voor dan de gemiddelde stal hier in de buurt en ben gewoon super tevreden! :j

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:09

Ik heb het echt super na men zin op mijn stal! dacht vooraf niets voor mij een grote stal zoveel mensen zoveel meningen maar het is mega gezellig altijd aanspraak!
2 heerlijke binnen bakken! wel moet ik ook zelf binnen en buitenzetten regelen en de stal mesten maar ook dit kan goed ondeling! als ik ooit plaats zou hebben om paarden na huis te halen weet ik niet of ik dat wel wil :D

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:18

Prima! Paarden kunnen lekker paard zijn. Ruime boxen, worden elke dag buiten gezet en binnen gehaald, genoeg faciliteiten en veel gezelligheid.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:12

Echt helemaal super! we zijn maar met zn 5en (personen).
Hebben een superleuke team. De paarden worden binnen en buiten gezet we hebben een buiten bak en binnenbak en weidegang. De paarden worden uitgemest je rijd meestal maar alleen wat heerlijk is! Ze staan in supermooie stallen waar ze naar buiten kunnen kijken in de avond gaan de luiken weer dicht we beschrikken over een supermooie wasplaats/zadelkamer en solarium. En mijn paard en ik vinden het alletwee heerlijk daar. Super dus! :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:22

Ik sta particulier. Heb daar eerst de paarden verzorgd. En mijn eerste pony van haar overgekocht. En daar blijven staan. En toen mijn eigenste is ingeslapen ben ik daar de paarden blijven verzorgen. En mijn huidige staat daar dus ook. Prima naar m'n zin. Mijne is de enige gestalde de andere zijn van haar en tevens mijn verzorg. Verlichte buitenbak. En lekker dicht bij mij thuis. Heerlijk hoor geen gezeur. Nouja bijna niet dan. Je hebt altijd mensen die denken dat ze het beter weten. Maar goed gewoon lekker mijn eigen ding doen.
Ik weet dat ze niets te kort komt als ik een dag oversla. En altijd weidegang met een schuilstal. Zomer 24/7 en winter overdag. In mijn ogen kan het niet veel beter. Nouja een binnenbak zou handig zijn. Maarja je kan niet alles hebben.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:27

Ik sta op een perfecte stal voor mijn paard :-) en daar gaat het toch om?
Mijn vorige stal moesten we zelf uitmesten en de paarden binnen en buitenzetten. Dat was niet erg. Maar we hadden wel een binnenmanege.
Nu wordt alles voor me gedaan er is alleen geen binnenmanege, maar een onwijs goede buitenbak 20x60 die altijd droog is de verzorging is echt perfect alleen die binnenmanege mis ik nog regelmatig (zoals gisteren de hele dag regen). Maar voor mijn paard kon ik geen betere plek verzinnen.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 07:57

Heel erg goed! Ben onlangs gewisseld van stal. Stond op een manege/pensionstal en sta nu op een kleine stal met slechts 7 paarden. Heerlijk rustig, paarden komen heel de dag lekker op de wei en hele mooie omgeving. Heb altijd wedstrijden gereden maar rijd nu (bijna) alleen nog maar in het prachtige bos! Daarbij is het erg gezellig en gemoedelijk en we hebben een mooie grote (!!) buitenbak en lekkere ruime nieuwe boxen!