Wond door deken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judith_irene

Re: Wond door deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:47

Misschien het klittenband verwijderen zodat er niets zit wat kan schuren of irriteren.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:49

judith_irene schreef:
Misschien het klittenband verwijderen zodat er niets zit wat kan schuren of irriteren.

Daar dacht ik dus ook al aan maar de echte wond komt door de gesp, het klitteband veroorzaakt alleen wat schuurplekjes....

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:51

zo'n neusbontje is eigenlijk de enige oplossing. Die kun je ook gemakkelijk op maat maken, knip je zo doormidden. Zodra je de gesp vast hebt doe je dat bontje eromheen.
Indien dat niet lukt kun je eventueel een oude sok pakken, en die om de gesp heen knopen.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:54

Ik weet niet watvoor merk deken je hebt maar voor Bucas zijn er tussenstukken te koop. Misschien is er voor jouw deken ook wel zoiets?
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 21:03

Zo'n tussenstuk is ideaal!! Maar helaas heb ik niet zo'n gesp, maar gewoon zo'n pinnetje in een gaatje (ok, klinkt dat nog logisch? :+)

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:14

Deze is van BR:
Afbeelding

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:21

mrie
sorry maar jou Reactie slaat echt nergens op!
er word gewoon gevraagd of iemand een tip heeft.

bontje is miss wel een goede oplossing..
miss kan je zelf wel iets maken wat goed zit?
handige moeder,s kan heel veel!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 21:26

Heb geen moeders in de buurt :=

@Jasper, Ja zo'n ding moet ik hebben! heb die overal gezocht maar kon ze nergens vinden :))
Waar heb je die weg?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 21:29

Oh heb hem al gevonden bij Agradi, ga hem direc tbestellen, dankjewel!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:35

Gelukkig, ik had namelijk alleen het plaatje gevonden en was nu heel internet aan afstruinen waar je zo'n ding zou kunnen bestellen :D
Ik hoop dat het inderdaad de oplossing brengt!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 21:48

Kom er alleen net achter dat je bij Agradi voor minstens 25 euro moet bestellen, dat tussenstuk kost 7.95 :+
Dus ben nog even opzoek naar wat anders leuks erbij, altijd weer een goed excuus :P

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:00

He, wat naar voor je ;)
Is wel een leuk prijsje om zo'n stukje eens te proberen. Ik had verwacht dat het duurder zou zijn.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:03

Jasper schreef:
Deze is van BR:
Afbeelding

hey dat zou idiaal zijn voor het probleem zie dat ts hem wil gaan bestellen super laat je even weten of het werkt??

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:41

je hebt alleen wel kans dat als de deken nu goed past zolas TS zegt dat de deken met zo'n tussenstukje te groot wordt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:06

Je wilt de manen niet kapot... maar momenteel zit je paard wel met een grote wond... dan zal je toch keuzes moeten maken denk ik?

Borstbeschermer kopen, manen in losse vlechten(niet te strak!!) invlechten.. dan is er NIETS aan de hand...
Is hier met de fries netzo... blijft prima zitten, geen geschuur.. elke week (om de 5 dagen) even opnieuw vlechten. manen groeien er nog harder van ook, of tenminste.. ze blijven lang.

Je hebt gewoon een goed passende deken nodig :) zo simpel is het. Gaan klooien met bontjes verhelpt niets, want de druk/schuring blijft er zitten.

ik vind schuurplekken zoiezo rottig ! en vind dat men daar niet soepel naar moet kijken (zeg niet dat jij dit doet, ik bedoel in eht algemeen) een goed passende deken verhelpt een hoop.

Succes, ik hoop dat je een oplossing vind! :) erg vervelend zo'n wond op een plek waar altijd iets zit.

edit : voor er wordt gezegd,: ja maar de deken past wel
Dan hoort de gesp ook degelijk te zijn en niet te schuren.

Vegas_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:49

Kan je niet naar een ruitersportzaak of zadelmaker, daar je probleem uitleggen en dat ze dan een bontje erachter naaien ofzo?? Dan wordt je deken nier groter, en heb je niet zon strak manen eruit-trek pak nodig...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 12:56

Jolliegirl schreef:
Je wilt de manen niet kapot... maar momenteel zit je paard wel met een grote wond... dan zal je toch keuzes moeten maken denk ik?

Borstbeschermer kopen, manen in losse vlechten(niet te strak!!) invlechten.. dan is er NIETS aan de hand...
Is hier met de fries netzo... blijft prima zitten, geen geschuur.. elke week (om de 5 dagen) even opnieuw vlechten. manen groeien er nog harder van ook, of tenminste.. ze blijven lang.

Je hebt gewoon een goed passende deken nodig :) zo simpel is het. Gaan klooien met bontjes verhelpt niets, want de druk/schuring blijft er zitten.

ik vind schuurplekken zoiezo rottig ! en vind dat men daar niet soepel naar moet kijken (zeg niet dat jij dit doet, ik bedoel in eht algemeen) een goed passende deken verhelpt een hoop.

Succes, ik hoop dat je een oplossing vind! :) erg vervelend zo'n wond op een plek waar altijd iets zit.

edit : voor er wordt gezegd,: ja maar de deken past wel
Dan hoort de gesp ook degelijk te zijn en niet te schuren.

Ah daar was je, fijn dat je ook alles gelezen hebt, de gesp schuurt omdat mijn paard geowon fatsoenlijk buiten stat en dus contstant met zijn hoofd naar de grond staat, ja dan zit die gesp steeds in zijn hals.

En je hebt ook niet gelezen over de borstbeschermer, die dingen veroorzaken DRUKPLEKKEN! goeiemorgen, was je nog niet wakker?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:25

Gelukkig heb ik nergens last van met borstbeschermers. Geen drukplekken, geen kapotte manen...
En ja de paarden staan hier ook fatsoenlijk buiten :j of dacht je van niet ? Dan heb je het mis. 24/7 .
Succes met een oplossing zoeken, hoop dat je er snel een hebt, zodat die wond van je paard dicht gaat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:44

Dat tussenstuk is wel een goede oplossing, dan zit de gesp niet meer onder de hals!!
Borstbeschermers vind ik rot dingen helemaal als ze die de hele dag om moeten.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 16:54

Het tussenstuk werkt :j zijn wond was al zo goed als weg omdat ik er even een doek tussen had gewurmd, sinds vandaag zit het tussenstuk ertussen en het lijkt nu opgelost :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:26

Wat fijn, hopelijk blijft de wond dicht, en kan je paard een fijne winter tegemoet! :)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:43

Wb het klitteband: koop een stuk klitteband (het tegenovergestelde gedeelte zeg maar ;) ) en plak die aan de klitteband die irriteert.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:12

Nou TS, met je reacties nodig je iedereen uit om te reageren (spannend, wordt het afgebekt of afgebrand). Wat mij betreft: als je het zelf zo goed weet, zoek het dan ook lekker zelf uit. Pff.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 22:16

Marion71 schreef:
Nou TS, met je reacties nodig je iedereen uit om te reageren (spannend, wordt het afgebekt of afgebrand). Wat mij betreft: als je het zelf zo goed weet, zoek het dan ook lekker zelf uit. Pff.

Oooh geweldig vind ik zulke reacties :D *\o/* Waar kan je je druk om maken. Ik zocht gewoon een normale oplossing voor dit probleem, en ga geen nieuwe deken kopen, iemand kwam met de borstbeschermer en ik heb uitgelegd waarom ik die dingen niet gebruik. Vervolgens gaat iedereen over me lopen zeiken omdat ik geen nieuwe deken voor mijn paard koop terwijl deze prima past. Tinkers zijn nu eenmaal niet paarden met smalle borstkassies.

En wat heb je er nu nog over te zeuren trouwens? Probleem is toch opgelost? Met een idee aangedragen in dit topic, wat heb ik dan verkeerd gedaan?

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:18

Oplossing al gevonden zie ik. idd dat tussenstuk van BR. Dat gaat vast werken! succes!!