Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) 

zo simpel is het. Gaan klooien met bontjes verhelpt niets, want de druk/schuring blijft er zitten.
erg vervelend zo'n wond op een plek waar altijd iets zit.Jolliegirl schreef:Je wilt de manen niet kapot... maar momenteel zit je paard wel met een grote wond... dan zal je toch keuzes moeten maken denk ik?
Borstbeschermer kopen, manen in losse vlechten(niet te strak!!) invlechten.. dan is er NIETS aan de hand...
Is hier met de fries netzo... blijft prima zitten, geen geschuur.. elke week (om de 5 dagen) even opnieuw vlechten. manen groeien er nog harder van ook, of tenminste.. ze blijven lang.
Je hebt gewoon een goed passende deken nodigzo simpel is het. Gaan klooien met bontjes verhelpt niets, want de druk/schuring blijft er zitten.
ik vind schuurplekken zoiezo rottig ! en vind dat men daar niet soepel naar moet kijken (zeg niet dat jij dit doet, ik bedoel in eht algemeen) een goed passende deken verhelpt een hoop.
Succes, ik hoop dat je een oplossing vind!erg vervelend zo'n wond op een plek waar altijd iets zit.
edit : voor er wordt gezegd,: ja maar de deken past wel
Dan hoort de gesp ook degelijk te zijn en niet te schuren.
zijn wond was al zo goed als weg omdat ik er even een doek tussen had gewurmd, sinds vandaag zit het tussenstuk ertussen en het lijkt nu opgelost
Marion71 schreef:Nou TS, met je reacties nodig je iedereen uit om te reageren (spannend, wordt het afgebekt of afgebrand). Wat mij betreft: als je het zelf zo goed weet, zoek het dan ook lekker zelf uit. Pff.
Waar kan je je druk om maken. Ik zocht gewoon een normale oplossing voor dit probleem, en ga geen nieuwe deken kopen, iemand kwam met de borstbeschermer en ik heb uitgelegd waarom ik die dingen niet gebruik. Vervolgens gaat iedereen over me lopen zeiken omdat ik geen nieuwe deken voor mijn paard koop terwijl deze prima past. Tinkers zijn nu eenmaal niet paarden met smalle borstkassies.