Maar door de schuilstal heeft hij nergens last van. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar door de schuilstal heeft hij nergens last van. 

Jemawi schreef:Ik wilde het graag proberen om eerder genoemde redenen, en zeker vanwege de cushing.
En ach..ik denk niet dat het gek is als jij lekker warm in je bedje ligt, de regen/hagel op je dak klettert, het koud is, de wind snijdt, er dan aan denkt dat je je oude bejaardje die je jaren dienst verleend heeft een fijne plek wil bieden.
Een paar jaar geleden had ik het niet hoeven proberen, maar omdat ze nu zoveel rustiger geworden is, dacht ik dat het zonder maatjes misschien zou gaan. Ook omdat die twee gewoon samen buiten zouden blijven.
Je hebt gelijk jesito, een oude boom moet je niet verplaatsen. Het is me helemaal duidelijk geworden
Gekke is dat ik er nooit echt veel moeite mee gehad heb, ik heb mijn paard al bijna 20 jaar en heb er nooit minder om geslapen omdat het zo slecht weer of koud was.
). Cushing paarden zweten makkelijik door hun gestoorde hormoonhuishouding en raar werkende thermostaat; maar vaak blijkt dat ze het ondanks dat toch beter met een deken doen. Zo blijven de spieren warm en vallen ze minder snel in. Door de cushing is hun weerstand namelijk ook al niet best, dus de extra jas kan dan echt wel van pas komen. Er is inderdaad een cushing topic waar je wellicht ook veel info (en lotgenoten! wij hebben zelf een 27 jarige cushing vent
) kunt vinden.