Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Laat niets door en is dus niet te draineren aangezien de klei een dikte heeft van enkele cm tot ruim 1,5 meter dikte.
Tinky12 schreef:Hier ook problemen met de bodem...zeeklei.Dat is net asfaltLaat niets door en is dus niet te draineren aangezien de klei een dikte heeft van enkele cm tot ruim 1,5 meter dikte.
Door allerlei wetten en regels kan er niet afgegraven worden,buiten dat is het ook niet te betalen.Is ook geen eigen grond.
Helaas in het regenseizoen dus bagger...maar goed,ze spelen groot deel van de dag lekker buiten met elkaar en staan 's nachts warm en droog
Het zou fijn zijn als er schuilstallen toegestaan worden in de gemeentes.Niet alleen voor paarden maar ook voor andere weide dieren.
, want of mijn paard er in gaat staan is een heel ander verhaal
).
).liljebo schreef:Spicenut schreef:Nou, ik hoop het!
Zou het voor mij een stuk makkelijker maken met mijn dilemma
Dilemma?
*is niet nieuwsgierig*
friesiszwart schreef:Dan ben ik ook heel benieuwd naar het positief aanpassen voor de eigenaren die een schuilstal willen hebben voor hun paard(en) en deze van de gemeente niet mogen plaatsen. Dit vanwege het bestemmingsplan.
Krijg je dan als eigenaar hulp om als in het maar een minimale beschutting te kunnen plaatsen???
blue_kim schreef:vind het niet zo slecht als het hier zou worden ingeveord, betwijvel alleen of dat op alle plaatsen mogelijk is, waardoor je denk in tal van regio's geen paarden meer zal kunnen houden. randstad? vergeet het maar daar kan je niet als je een pension hebt met 30 klanten, de paarden allemaal 8 uur weidegang geven, daar is gewoon de ruimte niet voor. dus een hele hoop mensen, ook mensen van bokt, zullen hun paarden dan niet meer kunnen houden.
en dat zou dus ook betekenen dat ik zomers mijn paard niet meer 24/7 buiten mag zetten. ze staat dan lekker op de wei, maar heeft geen schuilstal, dit omdat dat van de gemeente niet mag. maar er wordt gezegt dat met 24/7 je een schuilstal moet hebben, door die regel wordt mijn paard dus juist belemmert in zijn vrijheid, omdat ik hem dan dus verplicht ben om binnen te zetten omdat hij anders niet kan schuilen.
maggy2204 schreef:Het nare gevoel bekruipt mij dat er door de meeste mensen alleen aan eigen situatie gedacht word.
Daarbij komt dat ik persoonlijk vind dat om de acht weken ontwormen en twee maal per jaar enten, slecht communiseren en respectloos omgaan met je paard. minstens net zo erg is!!!! wanneer gaan we daar wat aan doen???
) en zulke mensen willen dus dat hun paard dan alleen staat en anders maar helemaal niet buiten, en dit is, helemaal op grote pension stallen, dus niet haalbaar om dan alle paarden buiten te krijgen. en om die mensen dan meteen een paard te ontzeggen terwijl ze er verder wel goed voor zorgen... er zijn ook zat paarden in nl die 24/7 buiten staan maar waar verder totaal niet naar omgekeken wordt. vind dat minstens zo erg.
Dus ja... voor sommigen kan het een probleem zijn... maar uiteindelijk bevordert het welzijn voor paarden.
Twiggy2008 schreef:Ooooooooh, wat hoop ik ooit dat dit er in NL ook echt komt!!!!![]()
En bij ons gaat dan ook het e.e.a. aangepast worden (ik wil bv graag het stuk rondom de voerbak laten verharden en ik wil graag een afdakje/schuilstal, al is het alleen al voor mijn eigen idee, want of mijn paard er in gaat staan is een heel ander verhaal
).
Wat de hengsten betreft; een echt goede omheining wil ook wat doen.![]()
En dat geldt ook voor sneeuw op een dak. Dan moet je zorgen voor een goed dak, lijkt me. Mijn schuurtje thuis begeeft het ook echt niet onder een berg sneeuw, hoor.
Alane schreef:blue_kim schreef:als je wedstrijden doet moet je toch 2 keer peer jaar enten? of heb ik het nou helemaal mis?
In NL kun je volstaan met 1X enten... in Duitsland moet je 2 X per jaar laten enten als je wedstrijden rijdt,