Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

charissath schreef:nou ja, lijkt me dat ieder doet zoals hij/zij het het beste vindt voor zijn/haar paard.
Ik vind het alleen altijd zo sneu als ie gestoomd wordt onder z'n deken.

Joolien schreef:Nou zijn vacht is gelukkig nog niet dik en hij is aardig goed droog te krijgen na het rijden, maar als zn vacht dikker wordt ,dan zal ik wel moeten...
Maar dat doe ik niet doormiddel van dekens, dat ze zweten zodat ze geen vacht aanmaken. (dat gebeurd bij ons op stal)

bigone schreef:Paarden zweten inderdaad vooral met regendekens op, voor een keer is dat niet zo erg maar het breekt wel een stuk weerstand af en belemmert ontzettend de ademhaling van de huid waardoot schimmels weer goed de kop op kunnen steken, als je echt veel rijd kun je beter scheren maar zoniet waarom dan niet gewoon een wintervacht aanlaten maken, ze lijken vaak wel zeiknat na het werk maar na het uitstappen is de ondervacht weer droog dus kunnen ze gewoon, ondanks dat de buitenkant nat is gewoon op stal of het land weer in als ze uit de wind kunnen staan.
Annabella schreef:Joolien schreef:Nou zijn vacht is gelukkig nog niet dik en hij is aardig goed droog te krijgen na het rijden, maar als zn vacht dikker wordt ,dan zal ik wel moeten...
Maar dat doe ik niet doormiddel van dekens, dat ze zweten zodat ze geen vacht aanmaken. (dat gebeurd bij ons op stal)
Wie doet dat dan?? ik heb al zo`n vermoeden... gna gna,
Pepsi wordt dit jaar half geschoren alleen een streep (hals, oksels, buik en vlanken) misschien ook een optie voor die van jou?

hij heeft een nog dikkere vacht als zijn stalgenootjes (behalve de tinker).