In de regen rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: In de regen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:03

Tja, als regen slecht is voor een paard dan stond er in Nederland geen paard meer in het land, er zullen altijd mensen zijn die hun paard als een suikerklontje behandelen.
Dit zijn de mensen met paarden i.p.v. paardenmensen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:18

haha inderdaad bigone!
ik reed ook altijd door weer en wind. ben menigmaal zeiknat geregent. het is eerder voor de mens slecht als voor het paard. mens houd er vaak een fikse verkoudheid aan over :P

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:53

in de regen rijden is niet slecht het zijn geen suikerklontjes

_Retje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:22

Wij hebben sowieso geen binnenbak op stal, dus als we rijden moet het buiten, in principe rijd ik ook wel als het regent. Behalve als het héél hard regent, dan wacht ik even met rijden, of als het even droog wordt longeer ik haar. (Gelukkig wel paddock. :Y) ) Het is wel waar dat het geen kwaad kan, maar paarden vinden het ook niet zo heel fijn om in de stromende regen (lang) te moeten werken, volgens mij... :+

korkman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 05:42

Je moet wel rekening houden met de conditie van je paard. Een nat paard met een slechte conditie die aan het hijgen is kan snikverkouden worden...
En na het rijden niet gaan borstelen, je moet zeker niet de vocht op de huid gaan drukken (de huid is eigenlijk altijd wel droog, de vacht is goed isolerend en redelijk vochtafstotend).

sokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:44

Ik rijd ook in de regen, maar een pretje is het niet. Ze gaat dan wel vervelend doen enzo.

Ik zou wel een hele dikke zweetdeken opleggen na het rijden! Het is toch anders als dat een paard alleen nat in de wei staat, want met rijden gaan ze wel zweten. En dan in combi met nat zijn en koud weer, kunnen ze wel eerder stijf worden of iets oplopen.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:50

't is wel een risico, omdat je paard makkelijker kan uitglijden ;)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:52

Ik had gisteren bijna 10 cm water in mijn laarzen staan hihi... 1.5 uur in de stromende regen gereden.....

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:19

Ik hou er ook niet zo van, maar ik heb geen binnenbak tot mijn beschikking dus met een beetje regen ga ik gewoon buitenrijden hoor :D meestal gewoon een klein buitenritje maar toch, maar als er echt heel veel wind staat en het gaat regenen en hagelen en dat soort dingen zul je mij niet buiten zien :P

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:33

kan geen kwaad vind ik...
alleen als je paard een beetje verwend is en niet veel
weerstand heeft lijkt het me niet zo handig...
maar voor een keertje vind ik het echt Gaaf om lekker in de regen te rijden
en lekker zijk nat zijn :D mijn paard vind het ook helemaal niet erg loopt gewoon door...
:P

Booo_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:30

kan totaal geen kwaad hoor

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 06:43

Hier heb ik nou echt nog nooit van gehoord... Je moet idd een nat paard niet echt poetsen, maar rijden... Zou niet weten waarom dat slecht is. Je moet zelf alleen opletten, waar je in welke gang gaat ivm uitglijden maar verder zou ik zeggen, regen jassie aan en hobbelen maar

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:23

HAHAHHAHAHHAHAHAHA ik heb echt nog nooit gehoord dat het slecht zou zijn voor je paard om in de regen te lopen. Nonsens dus!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:26

Ik haal over mijn natgeregende paard een borstel om te kijken of er zand oid op de plekken onder het zadel ligt, leg er dan een droog dekje op en zadel op. Heb nooit anders gedaan, heb nog nooit een drukplek oid meegemaakt. Daarna gewoon hobbelen zoals normaal.

biebkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:15

ik rij ook gewoon in de regen hoor (maar kheb ook geen binnebak) :D
effe mn regenlegs, mn regen jas en mn regen caphoes aan en gewoon gaan ;)
en voor twister heb ik een regendeken met hals en zadel-uitsparing :o
egt ideaal dan duurt het niet zo lang voor ze weer droog is :D
alleen als ze zelf nat is zou ik niet gaan rijden, dat schuurt.
Twister heeft gewoon een deken op in de wei dat scheelt haha
x

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:14

Je kan gewoon rijden in de regen. Het enige waar ik altijd last van heb is als alles in de herfst/winter/lente nat geregend is, alles mee naar huis moet, omdat het op stal niet goed droogt en er schimmel op komt.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:37

Rijden in de regen is nog nooit iemand dood van gegaan :')
Dat is echt niet slecht voor een paard.
Ik vind rijden in de regen echt geen probleem!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:38

In extreme situaties kan het wel link zijn. Zo heb ik een keer gehad dat het echt keihard regende en waaide en dat mijn pony midden op de weg weigerde om verder te lopen. Hij ging echt demonstratief met zijn kont naar de wind en regen staan, en ik moest maar wachten totdat het minder werd. Gelukkig was het niet zo'n drukke weg en had er niemand last van me, maar als ik op een drukke weg had gestaan, had ik het iets minder leuk gevonden.
Maar verder ach, wat regen... wat maakt het uit? Gewoon een regenjas aandoen! Slecht is het niet hoor.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:17

Ik rijd wel in de regen, maar dan niet zo heel erg lang! Gisteren regende het best hard en heb ik maar 10 minuutjes gestapt..

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:23

Ik ben gister twee uur weggeweest, was nat tot op mijn onderbroek maar verder was het best te doen. Mijn pony vond het ook wel prima.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:25

Paardlief en ik hebben een hekel aan de regen, dus dan gaan wij vooral geen buitenrit maken.
Gelukkig is er een binnenbak waar wij in kunnen rijden. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:30

Ik rij ook best wel vaak in de regen, kan echt geen kwaad hoor. :)
Als het regent rij ik namelijk met haar naar de manege, is een paar honderd meter rijden. Maar op dat kleine stukje ben ik wel vaak helemaal doorweekt. :|

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:24

Ik rijd zo vaak in de regen (helaas) en het is echt niet slecht voor je paardje hoor. :)

xDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:01

De laatse week rij ik zowat alleen maar in de regen, maar doe soms de regendeken om zodat ze niet super nat worden want we hebben helaas geen binnenbak.

guessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:14

Voor je paard is het niet erg, zou het alleen zelf niet zo lekker rijden vinden !