Wintertijd: paardenspeelgoed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 12:56

Arabesk schreef:
Zilfstar schreef:
Ik wil hier geen discussie over dat dat zielig is en dat ik maar een ander stalling moet zoeken.

De kraan in mijn keuken lekt, maar ik wil niks horen over dat ik beter een loodgieter kan laten komen, liever hoor ik van mensen welk type dweil het beste is om telkens maar weer te dweilen met de kraan open.

Dit klinkt heel onaardig, maar beter gekwetst door de waarheid dan getroost met een leugen of een illusie.

Denken dat je paard gelukkiger wordt van een speeltje in zijn kooi is écht een illusie. Ga alsjeblieft op zoek naar een stal die in elk geval íets meer biedt dan deze stalling.

Arabesk: jouw mening ken ik onderhand al. Ik zet niet voor niks dat ik hier geen discussie erover wil. Ik vraag hier uitsluitend tips hetgeen voor andere Bokkers ook leuke info kan zijn. Enneh... de stallingen hier in de buurt bieden verder alleen maar slechtere accomodaties aan (lees geen weidegang, of slechts paar uurtjes in zomer, geen paddocktijd of uitsluitend alleen zonder maatjes etc)

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:23

Ik heb laatst voor mijn pony een liksteentje gekocht :).
Het is een mini likkit, zo heet ie :).
Koste maar 3 euro nogwat :P.
Ik had hem in de smaak appel maar je had ook wortel en nog iets :P.
Ik maak hem gewoon met 2 spijkers in de muur en 'likkit' :P.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:28

SemdeLorijn schreef:

Maar dit is voor de meeste paarden 2 minutn leuk en dan is ie op. Daarnaast kan je hem dan net zo goed een bak suikerklontjes geven, van Lickits zijn niet bepaald gezond voor een paard om veel te eten.

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:32

Evelli schreef:
SemdeLorijn schreef:

Maar dit is voor de meeste paarden 2 minutn leuk en dan is ie op. Daarnaast kan je hem dan net zo goed een bak suikerklontjes geven, van Lickits zijn niet bepaald gezond voor een paard om veel te eten.

Als het niet zo gezond zou zijn, ga ik er vanuit dat het niet verkocht word ;).
Het is een beroemt merk, en ik geloof, het is niet slecht :).
Wat je zou doen, klikt raar, maar een radio, dan is er wat muziek *D.
Dancing whit the paarden 8-).

Caira

Re: Wintertijd: paardenspeelgoed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:35

Er zijn genoeg bikssoorten die ook slecht voor je paard zijn en die worden ook gewoon verkocht!

Evenals sigaretten en drank voor mensen

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:36

Caira schreef:
Er zijn genoeg bikssoorten die ook slecht voor je paard zijn en die worden ook gewoon verkocht!

Evenals sigaretten en drank voor mensen

Het zal wel niet aan de biksSOORTEN liggen, maar aan de hoeveelheid
het paard/de pony krijgt :).
Net als drank niet slecht is voor mensen, maar wel als het teveel gebruikt word:).

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:39

nee hoor het ligt wel degelijk aan de soorten. Er zijn er een aantal die ik mijn paard kan voeren als ik haar zo snel mogelijk naar de slacht wil hebben.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:40

Mijn pony kreeg vorig jaar haar kuil in een grote speciekuip, als dat op was, haalde ze de vreemdste fratsen met die ton uit, kon dat ding bijna elke dag ergens opzoeken en helemaal uitdeuken alvorens weer te vullen. Dat was ook het enige waar ze iets mee deed, na hele lange tijd.

Ik heb niet zo'n heel groot speelpaard, maar je hebt paarden die zo komisch zijn en echt overal mee spelen.

Denk dat het een kwestie is van uitproberen wat je paard het leukste vind!

En vooral op stal, gezien de kleinere ruimte, geen al te grote obstakel of gevaarlijk dingen (emmers die bijv. kunnen breken *plastic*, geen scherpe haakjes, dat soort dingen).

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:52

Caira schreef:
nee hoor het ligt wel degelijk aan de soorten. Er zijn er een aantal die ik mijn paard kan voeren als ik haar zo snel mogelijk naar de slacht wil hebben.

Misschien heeft jou paard dan iets, zodat hij die soort niet mag hebben,
dat wil nog niet zeggen dat elk paard die dat eet onder het mes moet :).

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:52

SemdeLorijn schreef:
Caira schreef:

Misschien heeft jou paard dan iets, zodat hij die soort niet mag hebben,
dat wil nog niet zeggen dat elk paard die dat eet onder het mes moet :).

verdiep je er eens in zou ik zeggen, wedden dat je schrikt.

Welkom in de wereld van maagzweren(luchtzuigen),insuline resistentie en mok.

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:56

Caira schreef:
verdiep je er eens in zou ik zeggen, wedden dat je schrikt.

Welkom in de wereld van maagzweren(luchtzuigen),insuline resistentie en mok.

Ik snap jou echt niet?
Noem dan eens 2 merken op die volgens jou 'slecht' zijn/

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:02

Semdelorijn: er zijn zoveel dingen slecht en die worden gewoon verkocht hoor. Overal waar TE voor staat is gewoon slecht voor je paard. Dus elke dag een suikerbal in de vorm van een Lickit is echt heel slecht voor je paard.
Een paard is niet gemaakt om die suikers te evrwerken in zijn lichaam wat een aanslag pleegt op het lichaam van je paard.

Ik zou dus bijvoorbeeld geen Pavo enzo voeren aan mijn paarden. Veel te veel reststoffenn die een paard niet kan verwerken.

Maar goed, van een 13 jarige ga ik niet verwachten dat hij precies weet wat wel en niet goed is voor zichzelf en voor de paarden. Daar weet je op die leeftijd gewoon veel te weinig vanaf :)

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:23

Evelli schreef:
Semdelorijn: er zijn zoveel dingen slecht en die worden gewoon verkocht hoor. Overal waar TE voor staat is gewoon slecht voor je paard. Dus elke dag een suikerbal in de vorm van een Lickit is echt heel slecht voor je paard.
Een paard is niet gemaakt om die suikers te evrwerken in zijn lichaam wat een aanslag pleegt op het lichaam van je paard.

Ik zou dus bijvoorbeeld geen Pavo enzo voeren aan mijn paarden. Veel te veel reststoffenn die een paard niet kan verwerken.

Maar goed, van een 13 jarige ga ik niet verwachten dat hij precies weet wat wel en niet goed is voor zichzelf en voor de paarden. Daar weet je op die leeftijd gewoon veel te weinig vanaf :)

Pavo heb ik ook geen goede ervaring mee nee ;).
Maar je hebt wel gelijk, je kunt geen verhalen van A tot Z verwachten van een 13 jarige O:).

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 17:13

SemdeLorijn schreef:
Wat je zou doen, klikt raar, maar een radio, dan is er wat muziek *D.
Dancing whit the paarden 8-).

Ja de radio gaat hier vaak ook aan. Dat weet ik nog van de vorige 2 jaar toen ik een verzorgpown op dezelfde stal had. Vooral tegen Oud en Nieuw gaat de radio steeds een klein beetje luider (niet oorverdovend hoor) zodat de evt knallen minder hoorbaar zijn. Stal ligt zowiezo wat meer buitenaf dus veel last hebben ze daar niet van.

Ik heb nu trouwens al een paar maanden een Himalaya liksteen in zijn stal hangen en zo te zien likt ie daar wel aan. Hooi/kuil eten doet ie graag. En verder graaft hij een kuil waar hij in gaat liggen 's nachts. (En ja, hij draait eerst 3 keer een rondje, ook bij het rollen gaan in de bak. 't Is soms net een hondje haha maar dan van 600 kilo). Lekker handig met een potstal, maar ach.

Ga in elk geval eens mijn licht opsteken over die ballen enzo. In de paddock speelt ie er soms ook wel mee. Maar een slingerbal is denk ik fijner. En wilgentakken lijkt mij ook wel een idee. Meer tips blijven welkom! En die link ga ik ook eens bekijken naar dat oude onderwerp.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:18

Ik heb een voerbal in de stal :) Hij krijg er maar een klein handje basisbrok van in, maar is wel rustig een half uur bezig met de bal!
Hij vindt alleen iets leuk als er iets eetbaars inzit := Jollybal deed hij niets mee.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:40

Ik heb de paarden 24/7 op het paddock staan.
zo een voerbal lijkt mij wel wat MAAR eten ze dan niet ook veel zand naar binnen??
Laatst bijgewerkt door vordur op 29-10-09 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:44

ik had voor mijn pony een mini-basketballetje omgetoverd in een voerballetje. Ik heb 4 gaten geknipt in de bal (omdat het een basketbal was bleef ie rond, ondanks dat de lucht eruit was) en kon hier ongeveer 1 KG brok in kwijt (duurde wel ff voordat ie gevuld was) Madame had uren lang plezier in het ballen en snoepen van de bixjes, en zo voerde is meestal haar avond-maal als ik er was.

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:48

Ik volg dit topic trouwens even, misschien leuke ideeën voor ons op stal :Y).

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:45

een lege fles aan een touwtje ophangen in de stal. vullen met brokjes en de dop eraf laten (wel rechtop hangen he, anders loopt de fles vanzelf leeg en is het wel een beetje makkelijk he)

AppelCakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:54

liksteen ,. & Jollybal & je kan ook een cola fles ofso biks erin doen en gaatjes erin maken. :+

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:57

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:58

Die jollyballen, zijn ze daar nou echt gek mee?

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:58

Ik heb een lik-it appel, en ze kijkt er nog niet naar om(en ja ze is dol op appel), ook een tijd een boei in de stal hebben hangen (kleine roze) nul reactie, emmertje? Ja leuk als er voer in zit.
Echt ik weet het ook niet meer hoor, hooi daar kan ze mee bezig zijn, en anders niks..

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:00

Likithouder aan een touwtje en dan met himalayasteen erin :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:01

Himalaya steen is voor de mijne dus niet genoeg om zich echt mee te vermaken... :(