redelijk kosten deze stalling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

Re: redelijk kosten deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:49

nee dacht het niet hoor
k hoor privestalletjes vaak wel rond de 200 liggen. maar degene die ik ken hebben dan wel een rijbak!
maar de manege die er altijd al was is goedkoper dan de nieuwe (2) maneges die er nu zijn, die van 325 en 295 euro. Geen idee of daar de stalling rap loopt,lijkt mij niet als je op een privestal goedkoper staat, met een buitenbakje.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:49

Bij ons is het 200, maar dan wordt er wel 1x in de week voor je uitgemest. En we hebben een bak.
voor de rest komt het goed overeen met je openingspost.
Dus rond 180, 200, zoiets!

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:15

Persoonlijk zou ik niet op een stal zonder buitenbak willen staan. Altijd als je wilt rijden elders naar toe te moeten (al is het maar 5 minuten). En bij die stal waar je dan mag rijden,zijn ze er daar blij mee als er nog 4 of ruiters bijkomen??

Ik betaalde 125 euro, ex voer en krullen maar incl hooi/kuil, buitenbak en heel veel weidegang

Nu de paarden heerlijk bij huis!

Tessa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:16

Ik denk dat rond de €170 - €190 een redelijke prijs is. Ik ken 2 stallen die net onder de €200 euro liggen waarvan beide dacht ik wel een buitenbak hebben. De rest is hier allemaal boven de €200 voor zover ik weet.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:21

Op mijn oude stal betaalde ik 225,00 voor een haf. Meestal deed ik het mesten zelf.

Er zat wel een buitenbak bij.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:19

zonder rijbak zou ik niet meer dan 125,00 euro willen betalen voor stalling.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:30

Ik sta op een soort gelijke stal maar dan met een redelijk goede buitenbak met verlichting en betaal all in 160 euro.
Ik vind een buitenbak wel het minimale wat je moet hebben op een stal. Ik lees dat je er vlakbij wel in een buitenbak gereden kan worden. Moet daar apart voor betaald worden en kun je daar altijd terecht. Dat zijn voor mij wel dingen die mee wegen.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:34

Wat een hoge prijzen allemaal. Ik heb ongeveer dezelfde diensten, etc als de TS. Mest alleen zelf uit, vlas komt bij mij op €15,- per maand en voer ongeveer €5-, en betaal voor de stal maar €60,- (sta dan idd wel heel goedkoop! :+ )

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:57

dan heb je of heel goedkope vlas, of je verbruikt enorm weinig vlas.
Hier betaal je voor vlas tussen de 6 en 8 euro per pak afhankelijk van inhoud en merk en leverancier.
Met elke nacht op stal ben je meestal toch gemiddeld 4 tot 6 pakken vlas per maand kwijt. Voor 5 euro krachtvoer is nog niet eens 1 zak brok van een gemiddeld merk. Menig mens voert meer dan een halve kilo per dag. Die komen dus hoger uit in krachtvoer.
Hooi of kuil is ook niet gratis. Je staleigenaar zal het dan vast van eigen land hebben, want met de huidige inkoopprijzen zou hij van die 60 euro anders niet zoveel over houden.

Voordroog die ik inkoop kost rond de 30 euro per pak. Daar kan mijn volwassen paard een maand goed ruim van eten.
Als ik ze op stal heb voor de nacht gebruik ik hennepstrooisel, a 6,50 per pak. 5 pakken per maand gaan er in elk geval wel doorheen. Dat is dus ook al weer 32,50 per maand. Ruwvoer en strooisel alleen al is dus hier bij huis 62,50 als ik geen hooi/voordroog van eigen land heb.
En dan heb ik niet het duurste ruwvoer qua inkoop.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:02

joyce B schreef:
Hier betaal je voor vlas tussen de 6 en 8 euro per pak afhankelijk van inhoud en merk en leverancier.
Met elke nacht op stal ben je meestal toch gemiddeld 4 tot 6 pakken vlas per maand kwijt. Voor 5 euro krachtvoer is nog niet eens 1 zak brok van een gemiddeld merk. Menig mens voert meer dan een halve kilo per dag. Die komen dus hoger uit in krachtvoer.
Hooi of kuil is ook niet gratis. Je staleigenaar zal het dan vast van eigen land hebben, want met de huidige inkoopprijzen zou hij van die 60 euro anders niet zoveel over houden.

Voordroog die ik inkoop kost rond de 30 euro per pak. Daar kan mijn volwassen paard een maand goed ruim van eten.
Als ik ze op stal heb voor de nacht gebruik ik hennepstrooisel, a 6,50 per pak. 5 pakken per maand gaan er in elk geval wel doorheen. Dat is dus ook al weer 32,50 per maand. Ruwvoer en strooisel alleen al is dus hier bij huis 62,50 als ik geen hooi/voordroog van eigen land heb.

Vlas kost bij mij ook €7,50 per pak, maar ik verbruik maar 1,5 pak per maand (in de winter misschien 2 pakken) Grote voordeel van vlas is dat je het kan aanvullen en je niet hele zakken hoeft leeg te gooien, omdat de natte plekken makkelijk te verwijderen zijn. Hooi en kuil komt inderdaad van eigen land, want het is niet op te krijgen. Ik koop van Subli altijd basisbrok (dacht 7 euro) + stuctuurmusli (11 euro) dat wordt samen gemengt en daar doe ik dan ongeveer 1,5 maand mee (schep per dan), dan ook nog een kilo wortels maar dat kost maar 3 euro per zak ;)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:06

Marijuhhhhh schreef:
joyce B schreef:

Vlas kost bij mij ook €7,50 per pak, maar ik verbruik maar 1,5 pak per maand (in de winter misschien 2 pakken) Grote voordeel van vlas is dat je het kan aanvullen en je niet hele zakken hoeft leeg te gooien, omdat de natte plekken makkelijk te verwijderen zijn. Hooi en kuil komt inderdaad van eigen land, want het is niet op te krijgen. Ik koop van Subli altijd basisbrok (dacht 7 euro) + stuctuurmusli (11 euro) dat wordt samen gemengt en daar doe ik dan ongeveer 1,5 maand mee (schep per dan), dan ook nog een kilo wortels maar dat kost maar 3 euro per zak ;) Daarnaast kan ik ook nog gratis rijden in de bak van de buurman (lieve mensen in Drente ;) )

EsmayEsmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:41

Er is geen bak, maar wel in de buurt en er wordt best veel voor je gedaan en het eten zit er natuurlijk ook nog bij in. Dus ik denk ongeveer rond de 170/180 per maand

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:47

Zonder bak zou ik er niet willen staan tenzij je super kunt buitenrijden, ik zou niet graag perse de weg op moeten om in een bak te gaan rijden; dan kun je bij winterdag slecht rijden ivm verlichting langs de weg (vind ik zelf niet prettig althans).
Ik zou een verschil van E40 per maand voor met of zonder bak wel redelijk vinden, dus misschien kun je de gangbare prijs in die regio nemen (E200 met bak?) en dan dus min E40.
Hier in de buurt liggen de stalprijzen ook ver uiteen, verschillend van 24/7 buiten in paddock met schuilstal, twee buitenbakken en een binnenbak en longeercirkel voor E135 per maand! tot b1 binnenbak en een buitenbak en 24/7 op stal voor E225 per maand....

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:05

Ik heb een binnenbak, buitenbak, 24/7 weidegang voor wie dat wil, stal, hooi,
kuil en stro en paddocks voor 170 euro per maand. Moet alleen wel zelf uitmesten.
Maar dat vind ik niet erg, aangezien ik de stal nu elke dag helemaal schoonmaak.

Dus ik zou zeggen 120 euro, maarja ik denk dat ik het ook wel enorm getroffen
heb met deze stal :)

workorange

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:37

in mijn regio zou dat al rond de 200 zitten. Wel jammer dat er geen rijbak bij is (voor mij dan)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:38

ik denk dat je met 150/160 euro netjes zit zonder bak.

een bak is gewoon een must.
mijn zus zit op Nieuwe Tonge en stalling All-in kost bij haar 205 euro
ze hebben een eigen wei ,staan altijd buiten een hele goede bak
goed voer ,staan op vlas of stro wat jij wilt er is goed toezicht

ze doen alles voor je.

wij hebben [ in Heenvliet ] s`zomers geen bak en betalen dan ook bijna de helft voor het weide seizoen
we kunnen bij een buurman iets verderop in de bak wanneer daar geen les is of als er niet veel mensen rijden
gelukkig rijden wij allemaal veel buiten

en op het eiland liggen de prijzen veel lager dan in de randstad.

AppelCakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:42

Bij ons in Friesland betaal je voor een;

Shetlander ; 60 euro
Pony ; 80 euro
& Paard ; 100 euro
dan heb je ook nog een bak en alles wat jij ook hebt.

ik vind 60 euro wel een goede prijs .
maarja in de regio waar jij woont zal het wel stukken duurder zijn.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:51

AppelCakje schreef:

Shetlander ; 60 euro
Pony ; 80 euro
& Paard ; 100 euro

dit zijn echt lage prijzen , hoe kan een stalhouder hier nu wat aan over houden?
als je ziet wat er bij mij op stal doorgaat aan hooi.stro en krachtvoer
dan verdient de stalhouder er niets aan

GeneralHamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:51

AppelCakje schreef:

Shetlander ; 60 euro
Pony ; 80 euro
& Paard ; 100 euro

Zo! Dan moet ik dus toch beter gaan zoeken! Waar is dit? Dit zijn prijzen die me wel heel erg aan staan :))

Ik zit ook in Friesland maar zit toch een behoorlijk stuk hoger

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:10

ik woon ook in Friesland ;)

Alleen weidegang, meestal vanaf 50 euro, tot 75 euro per maand.
Vaak wel met bak tot je beschikking.

Stalling tussen de 100 en 175 euro voor stal met buitenbak, verschillend met of zonder uitmesten, krachtvoer etc. Meest voorkomende prijs: tussen de 125 en 160 euro.

Binnenbak, 100 euro kaal, goedkoopste stal die ik ken zo'n 150 euro inclusief, maar de meeste stallen met binnenbak en vol pension zitten tussen de 180 en 280 euro per maand.

Niet overal in Friesland is het zo goedkoop dus...

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:57

Volgens mij kun je gewoon het best op zoek gaan naar mensen die dit voor hun hobby doen. Ik betaal 60 euro incl kuil en daar komt hoogstens 20 euro in de maand bij voor voer en vlas. Mesten doen ik zelf, paarden worden wel binnen en buiten gezet. Regio Drenthe.

steffjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:17

Ik denk dat je toch wel aan de 150 euro moet denken..

xxruiterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:26

Ik vind tussen de 130 en 150 euro een reeel bedrag..

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:44

Pfft lastig, opzich is een stal in ZH meestal best duur, maar zonder bak? =/ Ik zou er persoonlijk nog geen 100 euro voor over hebben, maar misschien dat mensen die hun paard persee buiten willen hebben, wat in die omgeving vast niet altijd makkelijk is, en rijden niet zo belangrijk vinden er meer voor over hebben? Zijn er wel goede uitrijmogelijkheden?