Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
joyce B schreef:dan heb je of heel goedkope vlas, of je verbruikt enorm weinig vlas.
Hier betaal je voor vlas tussen de 6 en 8 euro per pak afhankelijk van inhoud en merk en leverancier.
Met elke nacht op stal ben je meestal toch gemiddeld 4 tot 6 pakken vlas per maand kwijt. Voor 5 euro krachtvoer is nog niet eens 1 zak brok van een gemiddeld merk. Menig mens voert meer dan een halve kilo per dag. Die komen dus hoger uit in krachtvoer.
Hooi of kuil is ook niet gratis. Je staleigenaar zal het dan vast van eigen land hebben, want met de huidige inkoopprijzen zou hij van die 60 euro anders niet zoveel over houden.
Voordroog die ik inkoop kost rond de 30 euro per pak. Daar kan mijn volwassen paard een maand goed ruim van eten.
Als ik ze op stal heb voor de nacht gebruik ik hennepstrooisel, a 6,50 per pak. 5 pakken per maand gaan er in elk geval wel doorheen. Dat is dus ook al weer 32,50 per maand. Ruwvoer en strooisel alleen al is dus hier bij huis 62,50 als ik geen hooi/voordroog van eigen land heb.
En dan heb ik niet het duurste ruwvoer qua inkoop.
Marijuhhhhh schreef:joyce B schreef:dan heb je of heel goedkope vlas, of je verbruikt enorm weinig vlas.
Hier betaal je voor vlas tussen de 6 en 8 euro per pak afhankelijk van inhoud en merk en leverancier.
Met elke nacht op stal ben je meestal toch gemiddeld 4 tot 6 pakken vlas per maand kwijt. Voor 5 euro krachtvoer is nog niet eens 1 zak brok van een gemiddeld merk. Menig mens voert meer dan een halve kilo per dag. Die komen dus hoger uit in krachtvoer.
Hooi of kuil is ook niet gratis. Je staleigenaar zal het dan vast van eigen land hebben, want met de huidige inkoopprijzen zou hij van die 60 euro anders niet zoveel over houden.
Voordroog die ik inkoop kost rond de 30 euro per pak. Daar kan mijn volwassen paard een maand goed ruim van eten.
Als ik ze op stal heb voor de nacht gebruik ik hennepstrooisel, a 6,50 per pak. 5 pakken per maand gaan er in elk geval wel doorheen. Dat is dus ook al weer 32,50 per maand. Ruwvoer en strooisel alleen al is dus hier bij huis 62,50 als ik geen hooi/voordroog van eigen land heb.
En dan heb ik niet het duurste ruwvoer qua inkoop.
Vlas kost bij mij ook €7,50 per pak, maar ik verbruik maar 1,5 pak per maand (in de winter misschien 2 pakken) Grote voordeel van vlas is dat je het kan aanvullen en je niet hele zakken hoeft leeg te gooien, omdat de natte plekken makkelijk te verwijderen zijn. Hooi en kuil komt inderdaad van eigen land, want het is niet op te krijgen. Ik koop van Subli altijd basisbrok (dacht 7 euro) + stuctuurmusli (11 euro) dat wordt samen gemengt en daar doe ik dan ongeveer 1,5 maand mee (schep per dan), dan ook nog een kilo wortels maar dat kost maar 3 euro per zakDaarnaast kan ik ook nog gratis rijden in de bak van de buurman (lieve mensen in Drente
)
AppelCakje schreef:Bij ons in Friesland betaal je voor een;
Shetlander ; 60 euro
Pony ; 80 euro
& Paard ; 100 euro
dan heb je ook nog een bak en alles wat jij ook hebt.
ik vind 60 euro wel een goede prijs .
maarja in de regio waar jij woont zal het wel stukken duurder zijn.
AppelCakje schreef:Bij ons in Friesland betaal je voor een;
Shetlander ; 60 euro
Pony ; 80 euro
& Paard ; 100 euro
dan heb je ook nog een bak en alles wat jij ook hebt.
ik vind 60 euro wel een goede prijs .
maarja in de regio waar jij woont zal het wel stukken duurder zijn.