colunder schreef:Ik had eerst hetzelfde probleem als jouw.
Jong paardje wat ik aan het inrijden was maar geen bak.
Ik reed op een kaal stuk van de wei waar geen gras meer stond maar helaas is dat toch fout gegaan,mijn pony is dus wel onderuit gegaan en raakte daarbij zo geblesseerd dat ik hem uiteindelijk in heb moeten laten slapen(nog geen 5 jaar oud).
Ik heb nu een stuk van mijn wei(dat stuk wat toch al kaal was), een stuk van 18 bij 36 meter om laten gooien door een loonwerkers bedrijf(zwarte zand naar onderen en het witte naar boven).
Dit heeft me 625 euro gekost en ik kan nu wel veilig rijden.
Ik heb nu weer een jonge pony en die heb ik eerst een paar keer in die bak gereden en nu ga ik met hem buiten verder trainen omdat ik veel rechtdoor lopen voor zo'n jonge pony beter vind.
Ik zal je dus niet aanraden om in de wei te gaan rijden.
Ik gebruik mijn bak ook als paddock.
Kan je niet als je met 1 pony wil tutten de ander apart zetten(draadje ertussen??),dan heb je geen geklooi met je borstelbak edg.
Kan je niet tijdelijk meer gaan werken om zo extra geld te verdienen om een bak te laten maken??
Als je een stuk weiland om laat gooien hoef je geen extra zand erop te gooien,er komt vanzelf zand omhoog als je het laat omgooien(moet je het natuurlijk wel diep genoeg laten doen).
Heb je niemand in je buurt die ook paardrijd en met je mee wil naar buiten om je pony er zo aan te laten wennen,ik ga met mijn jonge pony ook altijd met iemand samen.
hoi, wat vreselijk dat je je paardje zo vroeg hebt moeten laten gaan, ik ben dus ook heel bang om onderuit te gaan, ze heeft al een slecht evenwicht enzo en dan mij er nog op (ben wat zwaarder, wat het weer moeilijker maakt voor haar)
en nee ik durf echt nog niet naar buiten, en heb wel 1 vriendin in de buurt, maar ik durf echt niet naar buiten, wil eerst de basis er goed in hebben. dat ik in alle gangen weer kan blijven zitten, heb tijdje terug wel weer een paar weken paard gereden om het gevoel terug te krijgen maar toch.
een stukje apart zetten is misschien wel een goed idee, gewoon even draadje neerzetten met zo flexibel paaltje (heb er ergens nog wel 1 geloof ik) dan heb ik geen last van de anderen inderdaad. dan kan ik in elk geval wat borstelen enzo.
en ga ook weer opnieuw sparen voor een stukje laten omgraven, maar het zal nog even duren voor ik er geld voor heb, zie hierboven.
meer werken lukt helaas niet ben al sinds 1 jaar op zoek naar werk!!! en al die tijd ook werkloos geweest en alle spaarreserves zijn daardoor op gegaan
. ben al heel blij dat ik eindelijk wat gevonden heb!! heb me suf gezocht. en nu heb ik een baan voor 24 uur per week. heel misschien dat ik over 3 maanden iets meer uren daar bij kan krijgen, maar dat is heel misschien. ligt aan het bedrijf en hoe ze in hun personeel zitten en bezetting enzovoort (klantenservice medewerker.
) en je kan alleen alle drie maanden aangeven wat je wilt en hoeveel enzo, en dit is eerst via het uitzendbureau en was gewoon 24 uur, hebben of niet hebben, dus JA hebben!! ben blij met alles op moment. en misschien vind ik nog wel wat anders, maar moet eerst deze 3 maanden vol hebben, heb cursus gehad enzo, anders betaal ik boete.maar het zoekt wel makkelijker als je werkt hebt. dan zit er niet zoveel druk achter.iets erbij lukt helaas niet want heb hele wisselende diensten. dus dat is moeilijk, maar misschien heb ik geluk en kan ik over 3 maanden wel meer uren werken, ik hoop het wel, wil eigenlijk naar de 32 uur toe. werkte ik vroeger ook, en dan verdien ik genoeg, (alhoewel? dit salaris ligt wel lager..) en dan heb ik nog genoeg tijd voor mn beestjes, anders heb ik daar weer geen tijd voor (heb ook nog huishouden waar niemand hier iets doet, behalve alles sneller vies maken dan ik het schoon kan maken
)
) heb zelf zoveel moeite met lopen dan erdoor dat ik er liever niet loop. de paarden lopen wel stevig je zakt er niet in weg ofzo maar het is wel glad.
ik zal wel zien hoe het loopt. tot die tijd heeft ze wel weer vakantie, ze ziet er ook nu weer niet zo fijn uit, haar staat alle kanten op enzovoort, komt door al het schuren enzo. het is nu wel zo een beetje afgelopen eindelijk, maar ze ziet er niet uit.
ik ga zaterdag eens rondvragen, moet deze hele week hele lange dagen werken.