Artrose en 24/7 wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 14:32

ok bedankt allemaal voor jullie tips en raad.

Ik heb hem nu op pijnstillers gezet voor 3 wkn even om te kijken of het beter gaat.
Voorlopig staat hij nog op stal snachts want ik vind de beslissing best moeilijk, daarom kijk ik het nog even aan hoe het zo gaat.
Als hij idd echt stijf is sochtens denk ik dat ik hem toch overzet, (als het van de stal-baas mag want die doet momenteel moeilijk) :-)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:07

Mijn merrie met artrose staat de hele dag met de anderen op het land. 's Nachts staan de twee anderen op stal, haar staldeur blijft open zodat ze binnen en buiten kan naar wens. Probleem is namelijk dat als ik de deur dicht doe, ze zo tegen de deur staat te stampen tot ze wondes heeft op haar voorbeen.... Ook niet ideaal. Meestal staat ze 's avonds / 's nachts / 's ochtends wel binnen maar goed, 't is allicht het idee...

xjudithx

Re: Artrose en 24/7 wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:11

Onze 30-jarige pony die volgens de dierenarts zeker artrose had vanwege zijn leeftijd stond 24/7 buiten, zonder deken (maar wel goede wintervacht), met schuilstal.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:32

Mijne heeft trouwens wel een deken om maar dat heeft niets te maken met artrose (zit in haar voorbeen, bizar deken zou ik dan hebben...), maar wel alles met dat ze anders te veel energie steekt in zichzelf warm houden.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:57

opa staat ook 24/7 op het land met atrose
hij kan alleen wel zelf bepalen of hij naar binnen gaat

heeft wel dikke dekens om

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:40

Mijn paard met artrose fase 4, al vanaf haar derde levensjaar, staat nu ze met pensioen is 24/7 buiten.
In de zomer stond ze altijd al 24/7 buiten.Ze heeft nu wel een schuilstal en altijd droge paddock. en weiland
Geen deken.
Bevalt super, nooit meer stalbenen en ook niet stijf!
Maar zij is ook echt met pensioen hoor, ik doe niets meer met haar!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:43

Ja dat heb ik ;)
Ik heb een verozgpony van 30jaar en heeft atroze.
Ze staat nu alleen wel s'winters op stal dus niet 24/7 meer buiten, maar 2 jaar geleden wel.
Maar misschien is het handig om hem een deken op toe doen, vanwege de kou..want dat slaat natuurlijk heel erg aan op de atroze.
Beweging is altijd goed...
dus het beste is;; Beweging en warm houden!
En misschien s'nachts op stal? als dat kan..

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:07

paard van mijn vriendin heeft artrose en staat zomers 24/7 op het land en vanaf 1 nov tot 1 feb van 6oo tot 22oo op het land. Idd kan je kijken naar de kou, maar over het algemeen denk ik dat het lopen een beter pluspunt is dan de kou. Paarden kunnen best tegen kou, ook met artrose. Dekentje om en lekker naar buiten zou ik zeggen

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:22

Toen bij mijn paard artrose is geconstateerd heb ik met mijn (homeopatische) dierenarts overlegd of het verstandig was om hem 24/7 in de wei te zetten. Zij vond dit geen goed idee omdat paarden met artrose vaak moeite hebben met vocht en kou. Ik merk aan mn paard ook (hij staat nu nog 24/7 buiten maar gaat volgende week naar binnen) dat hij moeite met dit weer heeft. Vorig jaar is hij ook vrij slecht uit de herfst gekomen.