Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marlinde schreef:Mijn paard liep ook altijd zonder ijzers, lekker goedkoop.
Ik sta nu op een pensionstal met een buitenbak waar tapijtsnippers in liggen. Geweldig hoor is het hele jaar te rijden, maar funest voor de hoeven. Ze slijten verschikkelijk snel en veel paarden raken zelfs kreupel door dat ze te kort staan. Vandaar dus vierkant op de ijzers.
Sugarmiss schreef:Ik heb geen ijzers omdat ik er principieel tegen ben.
[...]
Het is beter voor het hoefmechanisme, dus beter voor de doorbloeding in de hoef. Hierdoor blijft de hele hoef dus gezonder.
batje"]Is dit de reden dat je er principieel tegen bent, of zijn er meerdere redenen?
[quote="Sugarmiss schreef:Ik heb geen ijzers omdat ik er principieel tegen ben.
[...]
Het is beter voor het hoefmechanisme, dus beter voor de doorbloeding in de hoef. Hierdoor blijft de hele hoef dus gezonder.
Sugarmiss"]
[quote="Marlinde schreef:Mijn paard liep ook altijd zonder ijzers, lekker goedkoop.
Ik sta nu op een pensionstal met een buitenbak waar tapijtsnippers in liggen. Geweldig hoor is het hele jaar te rijden, maar funest voor de hoeven. Ze slijten verschikkelijk snel en veel paarden raken zelfs kreupel door dat ze te kort staan. Vandaar dus vierkant op de ijzers.
Kuikzz schreef:Lex had al ijzers toen ik hem kreeg, we hebben het wel geprobeerd zonder, maar hij liep gelijk kreupel. dat schijnt ieder paard te hebben maar na een maand de ijzers er toch maar weer onder..
Sugarmiss"]
[quote="Kuikzz schreef:Lex had al ijzers toen ik hem kreeg, we hebben het wel geprobeerd zonder, maar hij liep gelijk kreupel. dat schijnt ieder paard te hebben maar na een maand de ijzers er toch maar weer onder..