Hoe klimmen jullie erop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jennifer878

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:42

ik klin gewoon op t hetk van de bak (als ze in de bak staat) dan spring ik op fay en rijd ik naar de plek waar we gaan rijden.
krukje gebruik ik nooit

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:46

*aanloop*
*spring*
en dan *schuif trug* of *zit erop* of *vlieg er langs de andere kant er weer af*

Kuikzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:23

aanloopje nemen, erop springen dat k op me buik lig, dan proberen mn been er nog over te krijgen Tong uitsteken en hopen dat lex blijft staan Haha! maar t wil nog niet altijd precies zo lukken, meestal lukt t niet om op me buik ver genoeg door te schuiven dat k me been er nog over kan krijgen... hihi Knipoog

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:39

Ik pak hem meestal aan de manen vast, en dan inderdaad gewoon "slingeren". zit er dan meestal zo op. Ook op het paard van mijn instructrice (1.75). Bij hele brave beestjes neem ik ook weleens een aanloop, alleen ik heb gemerkt dat als je iets te hard afzet, het zand aan de andere kant zeer snel dichtbij komt...

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:50

Destinietje schreef:
Ik pak hem meestal aan de manen vast, en dan inderdaad gewoon "slingeren". zit er dan meestal zo op. Ook op het paard van mijn instructrice (1.75). Bij hele brave beestjes neem ik ook weleens een aanloop, alleen ik heb gemerkt dat als je iets te hard afzet, het zand aan de andere kant zeer snel dichtbij komt...

Zoo wat ben jij lenig!
slingeren(als je bedoeld zoals op mij manier?) lukt me dus niet echt op een pony van hoger dan 1.40m(of moet meer oefenen Knipoog) dan zwaai ik gegarandeerd met z'n voet tegen z'n kont aan Knipoog

jennifer878

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:24

slingere lukt bij mij ook niet hoor ben ikte houterig voor Knipoog Verdrietig

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:32

Ik pak ook gewoon de manen beet en dan een heupzwaai. Is geen kwestie van hoog kunnen springen iod, maar gewoon een handigheidje. Ik ben 1.60, en een paard van 1.70+ kom ik ook op.
Moet je alleen niet doen als een paard het niet gewend is heb ik gemerkt... doet zeer.... Lips are sealed Haha!

Ik stap vaak even zonder zadel uit, en dan neem ik niet eens de moeite om af en op te stappen. Ik maak de singel los, ga achter mijn zadel zitten, pak mijn zadel, schijf weer naar voren en vraag of iemand mijn zadel even aan wil pakken Tong uitsteken

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:39

ehm been erover en ik zit.. haha maar is kleine pony hoor Tong uitsteken ben helemaal niet lenig!

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:00

mn vader gaat naast soraya staan pakt der manen en zit der ook alweer op....dat lukt mij niet met een aanllopp komik er al amper op maar tis een kwestie van oefenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:03

Laatst vreselijk gelachen met MarkKH. Na het rijden gingen we nog even terug naar de bak om een buiging te maken als bedankje voor de snoepjes die Mark voor de paarden mee had gebracht, dus ik zeg tegen Mark "Wil je d'r zonder zadel op naar de bak?" "Ja hoor! ", zegt Mark, tilt z'n rechterbeen op en gaat lekker zitten *LOL* *LOL* *LOL*
(ter verduidelijking: Mark is bijna 2 meter en Milena is 1.40 Haha! ) Zo'n koddig gezicht!!!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:54

Nou zo:
1. netjes naast het hek parkeren
Afbeelding
2. Op het hek klimmen en klaar maken voor de sprong *LOL*
Afbeelding
En rijden maar Haha!
Afbeelding

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:02

bakrand is geen optie bij veel paarden op onze stal.
bij me vorige pony kon ik er zo opspringen maar dat was dan ook een d-pony.
bij lubbers nog nooit geprobeerd (nog nooit zonder zadel gereden Haha!) maar bij een ander paard vroeg ik altijd of ze even een voetje wilde geven, lekker makkelijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:33

Wow ik heb echt bewondering voor jullie! Ik kon vroeger al nooit normaal op een pony komen (we hadden er ooit op vakantie een in de wei, en van de 20 aanloopjes ben ik er een keer opgekomen) maar op een paard kom ik al helemaal niet! Mijn instructrice moet me ook een voetje geven dan, maar ik weeg nogal wat (85 kilo Boos!)

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:19

guanacotje schreef:
*aanloop*
*spring*
en dan *schuif trug* of *zit erop* of *vlieg er langs de andere kant er weer af*

Haha! haahhaa zo doe ik het ook altijd

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:40

ik spring er ook op, alleen ik rijd manegepony's dus Tong uitsteken maar ben ook niet zo groot dus..
Bij verzorgpony's deden ik en vriendin altijd, ik eerst vriendin erop helpen en dan moest ik maar zien dat ik erop kwam via bakrand/ of springen.. haar heb ook wel eens aan andere kant haar er zo weer prongelijk, afgeduwd Lachen

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:53

Ik spring, dan hang ik met mn buik op zn rug en zwaai ik het been erover.
Ik heb ook maar een d-ponytje. Haha!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 18:03

mijn verzorgpaard zet ik met haar voorbenen tegen het schot aan, ik op het schot klimmen en dan pak ik haar bij de schoft en dan zit ik er zo op, (lijkt soms net alsof je dan over de nek glijd *LOL*)
en kleinere pony spring ik er gewoon vanaf de zijkant op en als ze een dikke wintervacht hebben gaat het makkelijker want dan kan je m in zn vacht extra vast houden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:46

Grijnsz, wat een lenigerds hier allemaal. Vroeger stapte ik zo op mijn verzorgpony van 1.28 door mijn been erover te zwaaien, hups met been en ik zat. Nu, 4 jaartjes ouder, met mijn pony van 1.37, ben ik heel wat stijver. Ik leid haar naar de kipkar, parkeer haar ernaast, ga op het trekoog staan en stap er zo op. Ik kan er soms wel op springen, maar dan moet ik een aanloop van 15 meter nemen, en dan vertrouwt ze me niet, als ik zo op haar afren, en ze blijft ook niet zo goed stilstaan, dus ja.
Voor degenen die met zo'n indianenzwaai erop komen, knap hoor, heb ik echt bewondering voor.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 22:15

maar mijn verzorgpaard is geen 1.37 Haha!
eerder is van 1.65 en dan ben ik zelf 1,60 nou dat lukt me niet om erop te komen zonder een hulpmiddel want zij gaat ook lopen als je een aanloopje wilt gaan nemen *LOL*
bij mij op de manege is er ook iemand die op en af kan stappen in een koprol Verward

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 13:19

Sharir is ongv. 1.50 m. Ik klim op het speeltuinhek dat ongv. net zo hoog is als zijn rug ( Haha! ) en stap er op, moet me wel langzaam laten zakken ander is het zo'n plof voor hem. het ziet er heel debiel uit, maarja wel lekker makkelijk Tong uitsteken
Als ik onderweg om de een of andere reden af ben gestapt, dan zoek ik gewoon weer een bankje of een hekje op om er weer op te klimmen
Mijn zus die kleiner is dan mij die springt er gewoon op, maar ik ben gewoon niet zo lenig Party!!
en ik vind het zielig voor hem om 40 keer te proberen en dan via veel gehang en gepluk er toch nog op te komen. als ik ook aan kom rennen met een aanloop dan zet hij een stapje opzij dus dat werkt ook niet Tong uitsteken
naast het hek blijft hij heel braaf stilstaan