24/7 naar buiten in de winter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:13

Zolang er beschikkings is over een schuilstal, voldoende ruwvoer en vers water vind ik het een zeer goede zaak.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:53

Het ligt ook aan het paard..
Mijn pony is zeer winterhard, lekker beertje maar gaat áltijd 's nachts in de stal liggen (zijn 2 stallen met een grote uitloop).
Haar zou ik dus nooit zonder schuilstal, waar ze droog kan liggen! neerzetten.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:00

Ik vind 24/7 buiten zonder de mogelijkheid om te schuilen niet kunnen..
Een paard gaat er echt niet dood van, maar dat gaan ze natuurlijk sowieso niet zo snel.
Als wij een paard nemen en hem ergens in opsluiten dan vind ik ook dat een paard de keuze moet hebben om ergens droog en uit de wind te kunnen gaan staan of liggen, ik merk aan mijn eigen paarden dat ze het echt niet heel prettig vinden om zonder beschutting in weer en wind buiten te staan, hier kunnen ze nog schuilen onder de bomen, maar als het blad er af is en het weer is slecht dan gaan ze naar binnen.
In de zomer helemaal, een paard wat niet uit de zon kan gaan staan kan echt wel een zonnesteek oplopen.

Vergeet niet dat hier van nature helemaal geen paarden waren, het vochtige klimaat zal wel niet optimaal voor ze geweest zijn, want voedsel was er juist wel voldoende, ik vind het nu onze verantwoording om de paarden voldoende te beschermen tegen het klimaat hier.

Ik heb ooit eens een paardje met rain rot op stal gekregen, dat is gewoon echt zielig!
Toen het paard eenmaal op stal stond zag je het al snel minder worden.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:06

sandravra schreef:
Buiten staan vind ik het ultieme gevoel voor je paard. 24/7 helemaal goed! Kan ook met een warmbloed hoor. Zonder schuilstal is geen probleem, als je er wel 1 hebt is het extra luxe. Maar een paard heeft een ander idee van te koud en te regenachtig dan de mens. 's Nachts op stal is echt onzin, dat is meer vanuit het idee dat je zelf ook lekekr gaat slapen. Maar aangezien een paard geen dag en nacht ritme heeft... Mijn paard staat altijd buiten, hoe koud het ook is. Zijn vacht past zich aan (je moet je paard wel tijdip buiten gaan zetten, eigenlijk nu al), dan gaat de aanpassing in de vacht vanzelf.

Helemaal mee eens hoor!
Mijne staan ook 24/7 buiten zonder schuilstal, had er 1 maar stonden ze erin? echt niet ;)
Is nu weggeblazen door de storm. Maar voor mijn gevoel, komen er wel weer inloopstallen voor terug.
Maar nogmaals dat is voor mijn gevoel, pony's kunnen echt wel zonder, als er maar geen modder is waar ze in moeten staan.
Dus beschikken over droge plaatsen kan het prima 24/7 buiten zonder schuilstal.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:53

Liever een schuilstal natuurlijk maar als de andere optie is 'op stal' dan liever op het land zonder schuilstal (en evt regendeken als het de hele dag gaat pissen van de regen)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:58

Regendeken legt de haren plat, dan krijgt hij het koud. Zijn vacht is dik genoeg om ook zware regen te doorstaan. Pas na een dag of drie in non-stop stortregen krijgt hij een dek op. Nadat hij is opgedroogd natuurlijk.

Lika_

Re: 24/7 naar buiten in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 12:24

bedankt voor al jullie reacties!

Mallootje

Re: 24/7 naar buiten in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:38

Mijn paarden staan nu ook 24/7 buiten, ook mijn jonge veulentje van 6maand. De Fries heeft een deken op, het veulen staat lekker dik in z'n vacht (m'n hele hand verdwijnt erin!) ..
Ze hebben voorlopig nog geen schuilstal, die zijn in bestelling :+ Er staan wel wat bomen waaronder ze kunnen schuilen, en ik zie dat de paarden in de andere weides die wel al een schuilstal hebben, hem helemaal nooit gebruiken, weer of geen weer..
Heb de Fries eens een maandje op stal gehad en die werd zo ongelukkig .. Na een paar dagen buiten was hij weer helemaal vrolijk en topfit! Naar mijn idee kunnen ze dus best wel een hele winter buiten staan hoor!

peetro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:26

Die van ons staan ook 24/7 buiten, en zelfs zonder schuilstal.
Wel staat er langs 2 zijdes bomen cq houtwal.
Ze staan hier nog niet eens zozeer als het regent, maar als het flink waait zie je ze wel eens in de luwte gaan staan.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:26

die van ons hebben wel een schuilstal, en ze staan erin zodra het door begint te regenen , ook bij harde wind
daar hebben ze best een hekel aan, \ze staan altijd met de neus bij de ingang om te voelen of het al droog is , watjes hahaha, maar zou niet zonder schuilstal willen voor ze