Pony eet stal compleet leeg.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vuurberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:36

Ik heb al gezegd dat meer hooi voeren helpt, en gehakseld stro kan een oplossing zijn....Maar kijk vooral naar je hele voerbeleid. Hoe vaak? Wat? Hoeveel? Ruwvoer is zeer belangrijk, bij koudbloedpony's is krachtvoer nauwelijks nodig, tenzij er echt hard gewerkt wordt. Gebruik een speciaal voer voor het type pony en pas de hoeveelheid aan aan het werk dat de pony doet. Op elke site van voermerken kun je info vinden. En dan....weeg het voer. Een standaardschep , daar gaat een kilo biks in, maar elk ander voer heeft een ander volume. Weeg ook het ruwvoer, zodat je weet wat je pony krijgt. Zo kan je evt. met een voerdeskundige een inschatting maken over de voedingsstoffen die je pony binnenkrijgt.
Bespreek dit ook met je pensionstalbaas. Als die van zijn/haar vak houdt, zal hij/zij zeker willen helpen.

knollentuin

Re: Pony eet stal compleet leeg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:42

Als het moeilijk wordt om extra hooi te laten voeren en lastig om zelf met baaltjes te gaan lopen slepen,kan je ook die baaltjes compact-gras proberen,makkelijk halen en opslaan en als het goed is doet je pony er 2-3 dagen mee

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:47

Ik hoor nogal wat verhalen dat paarden door het compact gras een slokdarm verstopping kunnen krijgen, dus let daar mee op!

Ik denk ook dat je pony gewoon honger heeft! Meer hooi is zeker de oplossing...

Ik heb een beetje hetzelfde probleem gehad(ook op pension waar gevoerd werd en ik niks te zeggen had, uiteindelijk toch stiekem elke keer flink erbij gegeven).. Ik kreeg als tip om over het schone stro een klein beetje gebruikt stro te gooien..
Dan eten ze er ook niet van!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:49

ja als je een nette buurman hebt die veel stro overhoud,het tweedehandsstro in juw box. dat kan ook werken