Zonder, gewoon op de houten bodem. Stro is alleen maar glad.
gomir
Geplaatst: 06-05-03 22:53
Als ik een hele dag weg ben met crossen doe ik er vaak achterin een laagje stro in, dat mest 's avonds makkelijker uit Verder laat ik de vloer meestal kaal(al liggen er nu resten van het strohalen in... ).
Als we met de jonge merrie wegmoeten doe ik er wel stro in, dan laad ze een stuk makkelijker
visje
Geplaatst: 06-05-03 22:56
Wij hebben rubberen matten in onze trailer. Stro maakt het opkuisen naar mijn idee alleen maar moeilijker en met het risico op uitglijden laat ik het liever zo.
Zo'n rubberen gietvloer, kan je die in elke trailer laten gieten? Of is het allemaal niet zo eenvoudig .
ieris
Geplaatst: 06-05-03 22:58
Ik doe er meestal een laagje hooi in,omdat ik geen stro heb. Tot nu toe heb ik nog niets gemerkt van glijden,dus mischien is hooi wel wat minder glad als stro.
Rocco
Geplaatst: 06-05-03 23:00
Ik doe er ook nooit iets in. Wij hebben een gietvloer, en dat vind ik fijn zo.
Anneke
Geplaatst: 06-05-03 23:17
We hebben een rubberen vloer, ook op de voor en achterlader. Heel stroef, glijden kun je er niet op, zelfs niet met je gladde hakjes aan. Ik leg altijd stro in de trailer. Ik weet gewoon dat die paarden dan sowiso al makkelijker die trailer ingaan (doen ze sowiso wel ) en ze vinden het prettig, het ruikt vertrouwd, niet naar zo'n steriele rubber lucht.
Jura
Geplaatst: 07-05-03 00:33
Stro is niet eens goed in je trailer, door de luchtstromen komen er deeltjes stro in de luchtwegen en sommige paarden kunnen daar niet goed tegen. Als een trailer een goede stroeve bodem heeft van bijv. rubber hoef je niet eens bodembedekking te hebben. Als ik wel iets op de bodem leg, gaat mijn voorkeur uit naar een beetje zaagsel.
JollyJumper
Geplaatst: 07-05-03 09:09
Ik doe er niks in, we rijden meestal alleen maar korte stukjes en dan mest het gemakkelijker als er niks in ligt. We hebben (ondanks dat onze trailer 25 jaar oud is...) een rubber gietvloer met een soort korrels erin, dus met relief en dat bevalt super, is absoluut niet glad en paarden staan als een huis. We zijn zelfs ooit wel eens gaan kijken onderweg of we ze niet vergeten waren...
eveline_B
Geplaatst: 07-05-03 10:04
Lucien's trailer heeft een houten bodem. Daar ligt een mengsel van zaagsel, hennepstro en gemorst hooi in. Dat moet ook wel om de bodem te beschermen. Als er mest of urine in ligt haal ik dat eruit met het strooisel. Veeg er wat oud strooisel overheen (stroever) en vul aan de voorkant het strooisel aan met hennepstro. Dat werkt tot nu toe perfect en beter dan stro. Zorro en Zoran staan op de polyester gietvloer. Het is me nooit opgevallen dat ze uitgleden en ze gaan graag de trailer op, dus dat zal wel goed zitten.
Chantalll
Geplaatst: 07-05-03 10:22
De trailer waar de paardjes in vervoerd worden ligt aleen een beetje zaagsel ... Waarom ??? omdat je ze anders met geen mogelijk die trailer in krijgt ... *zwarte ondergrondmat eng of zo ? *
UniferB
Geplaatst: 07-05-03 10:26
Wij hebben een rubber gietvloer in de trailer, maar ik heb er altijd een laag mot in liggen. Mijn paarden plassen dus wel in de trailer en dat wordt dan echt een kliederboel. En het spat op en dat vinden ze niet fijn en ikke ook niet want dan zit alles onder de zeik! Stro hebben we nooit in de trailer liggen.
Cowgirl
Geplaatst: 07-05-03 10:51
ligt eraan wat de vorige gebruiker erin heeft gegooid
de ene keer is ie kaal en de andere keer ligt er wat stro in.
Mijn ruinen houden niet van op de harde vloer plassen, ook niet op rubber je ziet dan dat ze het heel voorzichtig doen. Dus heb liever wel wat stro in de trailer, behalve op korte stukjes .