wat zou jij betalen voor dit soort pensionstalling?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:54

Jeetje wat een prijzen! Wij betalen hier nog geen 200 euro voor deze faciliteiten. :wow:
Ik denk dat je in de randstad aan 300 euro moet denken voor deze pensionstalling. Zit er ook weidegang bij?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:55

nelis schreef:
dorientjuh schreef:
Wat versta jij precies onder opstrooien dan?

Stro in de stal doen en los schudden :+

nee zonder gekheid, nieuwe laag stro er in en wat ballen wippen zodat je weer mooi bed heb.

Vergeet niet dat ze niet 23 uur per dag er in staan en het dus ook een redelijk schoon bed blijft

Volgens mij ligt het dan ook aan de bodembedekking, want mijn verzorgpaard staat op houtkrullen, maar daar zitten toch flinke urineplekken in als ik een week die er niet uithaal. Maar goed, dit is een beetje offtopic. ;)

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 16:56

katoo schreef:
Is dit een bestaande stal? Zo ja, waar zit die? En is er nog plek.

Ik zou zeggen, zo rond de 350

het is een nog niet bestaande stal, maar dit is een orientatie onder de bokkers om te kijekn of er animo is en wat redelijke prijzen zijn.

Medio januari zal er meer duidelijkheid zijn omtrent opening/oplevering

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 16:57

dorientjuh schreef:
Volgens mij ligt het dan ook aan de bodembedekking, want mijn verzorgpaard staat op houtkrullen, maar daar zitten toch flinke urineplekken in als ik een week die er niet uithaal. Maar goed, dit is een beetje offtopic. ;)

houtkrullen of stro is een heel verschil :P ;)

emmii87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:58

dorientjuh schreef:
Wat versta jij precies onder opstrooien dan?

Stro in de stal doen en los schudden :+

nee zonder gekheid, nieuwe laag stro er in en wat ballen wippen zodat je weer mooi bed heb.

Vergeet niet dat ze niet 23 uur per dag er in staan en het dus ook een redelijk schoon bed blijft[/quote]

Volgens mij ligt het dan ook aan de bodembedekking, want mijn verzorgpaard staat op houtkrullen, maar daar zitten toch flinke urineplekken in als ik een week die er niet uithaal. Maar goed, dit is een beetje offtopic. ;)[/quote]

Die van mij staat op vlas en wordt elke dag door de stal gemest en gestrooid.
De strostallen worden 2 keer per week helemaal gemest, 1 keer per week drollen gewipt en elke dag gestrooid.
Naar mijn mening is 1 keer per week mesten dus ook te weinig.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:00

nelis schreef:
hafjelinger schreef:
200.

en waarop baseer je deze prijs?

vergeet niet dat dit in de randstad ligt he? :D

Ohja, sorry :P

Ik verbeter mezelf: 250. Toch wel veel luxe om het zo maar te zeggen. :P Moet je zelf mesten of word dat gedaan?

Jasmijn159

Re: wat zou jij betalen voor dit soort pensionstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:04

300-350

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 17:14

Mesten wordt gedaan.

in deze regio is 1 x in de week mesten meer regel als uitzondering, maar het valt altijd in overweging te nemen natuurlijk!

LiefMeisje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:23

Ik zou er 250 geven
en voor zelf uitmesten niet in de stapmolen
of andere dingen er 200-225
voor geven

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:25

Ik zou bereid zijn om max. 350 te betalen. De doorslag voor mij zou de weidegang in de winter zijn en het onbeperkt ruwvoer.
Minpuntje vindt ik overigens wel het mesten, maar goed dat zou dan evt een bespreekpunt kunnen zijn.

Die van mij staat nu ook van 09.30 tot 19.00/20.30 buiten en mest dagelijks uit, en ondanks dat ze er alleen 's nachts in staat is het mesten wel nodig.

Lizzy1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:29

Ik woon in eindhoven, ga binnenkort naar een nieuwe pensionstal.
binnenbak 20x40
buitenbak 20x60
3x per dag brok
2x per dag hooi/kuil
elke dag wordt er uitgemest
weidegang min. 4 uur per dag incl binnen/buitenzetten
kluisje, voerkist, 2 dekjeshangers, 1 dekenhanger per klant
ik betaal daar 315€

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:30

Ik denk dat je zo'n 300 - 325 kan vragen als ik kijk naar de prijzen van andere pensionstallen zonder weidegang, maar wel met meer rijbanen.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:30

Hier in het noorden zit ook zo'n stal als dit, maar met binnenbak, daar betaal je 225.
Ik denk dat ik voor 250 ga, omdat het in een duurdere regio ligt, en er zijn best veel faciliteiten.

Maar TS, ga jij deze stal openen ofzo?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:32

nelis schreef:
Graag zou ik willen weten wat de bokkers in de regio Randstad (rotterdam/ den Haag) zouden betalen voor de volgende pensionstalling op met max 6 pensionklanten.
Heb wat aanvullende vragen...

In de Randstad gelegen.

* ruime stallen met buiten luik (4 x 4.5 m) en speciale merrie /veulen buitenstallen

* dagelijks opstrooien , 1 keer in de week wordt er gemest.mogelijkheid tot andere bodembedekking? en 1 x mesten kan voor sommige paarden te weinig zijn.

* Onbeperkt Ruw voer ( keus uit kuil of hooi)hoeveel keer per dag wordt dat gegeven?

* 2 keer krachtvoer ( hoeveelheid in overleg met eigenaar paard) welke tijdstippen? 3 x zou allicht beter zijn, ivm hoeveelheden
die sommige mensen voeren.

* Zomer en winter weidegang ( inc buiten en binnen zetten)24/7 zomer en winter? of bv winter 1 uurtje? Mogelijheden tot splitsen van groepen in geval van ehhh onrust tussen de paarden

* was plaats warm en koud water

* Solarium

* 20 X 40 buitenbaan met agterberg bodem.met verlichting?

* longeer paddock bak 15 X 30 M

* Zadel kamer.met eigen kasten? afsluitbaar?

* stapmolen.

* vrij in keuze eigen instructie / hoefsmid etc

* hindernismateriaal

openingstijden? bv in het weekeind? feestdagen? Regels bakgebruik? Stel eigenaar heeft les? Dan hij voorrang rest mag erbij in?
of mag er dan verder niet gereden worden??

Wat vinen jullie eenredelijke prijs voor deze accomodatie?.

randstad.. denk dat dan 250 tot 300 met alles incl. (dus ook voer) en afh. van de hoeveelheid weidegang etc.
Geen binnenbak drukt je prijs wel.
Ik ben weide liefhebber, maar velen doen liever een moord voor een binnenbak.

Ben overigens al voorzien van mooie woondoos voor mijn pony.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:33

Ik zou er niet meer dan 300 voor uitgeven. Het klinkt erg goed allemaal, maar je hebt geen overdekte (rij)bak.

SandieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:36

Ik woon in de randstad, en voor dit betaal ik 220,-
Maar dan wordt er nog elke dag gemest en opgestrooit.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:37

Yessy schreef:
Ik zou er niet meer dan 300 voor uitgeven. Het klinkt erg goed allemaal, maar je hebt geen overdekte (rij)bak.

Met een overdekte rijbak kun je nog meer gaan betalen in de randstad..
300 euro zou best kunnen, het is wel erg luxe én de paarden gaan nog elke dag naar buiten :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:41

Met dit zou je in de randstad uitkomen ronde de 300/325.
Jammer van geen binnenbak maar als je kijkt naar bv westerman dan betaal je ook 350.00 euro p.m voor dit soort faciliteiten en in bergschenhoek zit je voor een binnenbox ook al rond de 300 euro met binnenbak waar je dan wel in de avonden niet kan rijden omdat er lessen zijn maar toch.....

Dus ik denk dat het voor een bedrag van 300/325 wel redelijk is.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 17:42

SandieX schreef:
Ik woon in de randstad, en voor dit betaal ik 220,-
Maar dan wordt er nog elke dag gemest en opgestrooit.

En waar is deze stal? :D

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:44

300 inclusief alles..

verlichting voor je buitenbak moet wel aanwezig zijn! In de winter wordt het al om 5uur donker en je moet rekening houden dat je klanten meestal pas na hun werk kunnen komen!

swinters op de wei zetten zou ik niet doen ivm met het kapot lopen van je gras! Onder de 0 graden(overdag) dan kan het wel weer want dan is je wei hard genoeg!

EDIT: toevoeging: je kan wel paddocks maken en ze hier overdag inzetten! Wij hebben een zandbodem met drainage eronder zodat het water wordt afgevoerd!

wij hebben openingstijden van ongeveer half 9 tot 10! Mocht je eerder willen komen moet het aangegeven worden met een duidelijke reden!

Feestdagen zou ik zeggen dat de stal dan ook gewoon open moet zijn! Sommige mensen vinden het lekker omdat ze dan meestal vrij zijn dat ze lekker gaan rijden met hun paard!

Vind zelf dat de eigenaar geen voorrang mag krijgen ivm met bakgebruik! want je klanten betalen voor de facaliteiten! uitzondering natuurlijk voor de onderhoud van de bak(slepen ervan)

En verder gewoon goed overleg plegen met je klanten!

Hoop dat je er wat aan hebt
Laatst bijgewerkt door Dszjj op 18-10-09 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:45

Ik zou er max 350 voor betalen.
Vooral omdat:
-Weidegang in de winter
-Onbeperkt ruwvoer

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:49

valt me op dat mensen die buiten de randstad er nog steeds niet aan willen dat je hier veel meer betaald dan daarbuiten (grote steden uitgezonderd). :+
voor deze fassaliteiten zit je denk ik tussen de 300 en de 350, zeker niet meer dan 350 want je hebt geen binnenbak.
aangezien de paarden elke dag overdag buiten komen en er wel elke dag drollen word gewipt vind ik een keer in de week mesten niet zo schokkend, doe ik trouwens ook en ik vind het zelfs fijner voor het paard omdat er dan een goede onderlaag is die niet schuift als het paard bijv opstaat, ik ken ook stallen waar alleen elke dag word gestrooit en dan een keer in de week word uitgemest waar de paarden de hele dag buiten staan, dat is wel ranzig.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 17:50

Sjolvir schreef:
nelis schreef:
Graag zou ik willen weten wat de bokkers in de regio Randstad (rotterdam/ den Haag) zouden betalen voor de volgende pensionstalling op met max 6 pensionklanten.
Heb wat aanvullende vragen...

In de Randstad gelegen.

* ruime stallen met buiten luik (4 x 4.5 m) en speciale merrie /veulen buitenstallen

* dagelijks opstrooien , 1 keer in de week wordt er gemest.mogelijkheid tot andere bodembedekking? en 1 x mesten kan voor sommige paarden te weinig zijn.in overleg en indien noodzakelijk voor het paard mogelijk, mesten is afhankelijk van het paard maar uit eigen ervaring blijkt dat het werkt, daarnaast wordt er dagelijks ballen gewipt en gestrooid.

* Onbeperkt Ruw voer ( keus uit kuil of hooi)hoeveel keer per dag wordt dat gegeven? Zoals er staat onbeperkt, :D in praktijk zal dat op zo'n 4 voerbeurten uit komen wat betreft kuil / hooi

* 2 keer krachtvoer ( hoeveelheid in overleg met eigenaar paard) welke tijdstippen? 3 x zou allicht beter zijn, ivm hoeveelheden
die sommige mensen voeren.
er is gebleken dat indien men onbeperkt ruw voer voert de voedsel opname van brok/ muesli beter wordt opgenomen, Er zal dan ook S'morgens vroeg om 06.30 begonnen worden met eerst kuil/hooi te geven, en ivm opname etc daarna pas brok rond een uur of 8 voordat ze de wei op gaan

* Zomer en winter weidegang ( inc buiten en binnen zetten)24/7 zomer en winter? of bv winter 1 uurtje? Mogelijheden tot splitsen van groepen in geval van ehhh onrust tussen de paarden Voor Antwoord zie mijn eerdere antwoord :D

* was plaats warm en koud water

* Solarium

* 20 X 40 buitenbaan met agterberg bodem.met verlichting? Aanwezig

* longeer paddock bak 15 X 30 M

* Zadel kamer.met eigen kasten? afsluitbaar? nu nog een geheel, maar er zullen kasten geplaatst worden, die aflsuitbaar zijn

* stapmolen.

* vrij in keuze eigen instructie / hoefsmid etc

* hindernismateriaal

openingstijden? bv in het weekeind? feestdagen? Regels bakgebruik? Stel eigenaar heeft les? Dan hij voorrang rest mag erbij in?
of mag er dan verder niet gereden worden??
08.00 - 22.00 door deweeks , weekend 08.00 - 19.00 en bij wedstrijdgangers natuurlijk wanneer ze weer thuis zijn, regels voor gebruik van een bak zijn vrij gebruikelijk en mensen bekend denk ik. voo de lessen zal er een bord komen te hangen wie wat wanneer les heeft, met 6 pensionklantenlijkt het me niet heel moeilijk worden om ieder zijn uur les te gunnn toch?
Wat vinen jullie eenredelijke prijs voor deze accomodatie?.

randstad.. denk dat dan 250 tot 300 met alles incl. (dus ook voer) en afh. van de hoeveelheid weidegang etc.
Geen binnenbak drukt je prijs wel.
Ik ben weide liefhebber, maar velen doen liever een moord voor een binnenbak.

Ben overigens al voorzien van mooie woondoos voor mijn pony.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:51

Ik heb een paar jaar in den haag gewoond. En daar ook mijn paarden gehad. Ik denk dat 300-350 heel redelijk is.
1x in de week mesten vind ik voldoende mits ze elke dag dik opgestrooid worden en dus niet in hun eigen ontlasting staan.

Faraon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:54

Hmm 275-300 zou ik er zelf makkelijk voor neerleggen per maand.
Hier liggen de prijzen echt een stuk hoger dan elders in het land!
Vooral het feit dat de paarden het hele jaar door naar buiten gaan vind ik erg fijn!

P.s áls deze stal van de grond komt zou je mij dan een pbtje kunnen sturen? Thnx.