paard aan huis ..tips gevraagd voor rijbak, mestafvoer e.d.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:42

marionblo schreef:
rapido schreef:
Je moet om te beginnen nog een paard(je) aanschaffen als je je paard aan huis wil! Alleen is not done!

Helemaal mee eens.
Geef ze dan een inloopstal met uitloop, liefst in de vorm van een pad dat rond loopt. Zie http://www.paddockparadijs.nl
Als je een stuk zand hebt dat altijd droog is, zodat ze daar kunnen liggen, hoef je geen bodembedekking in je stal te doen.

Helemaal mee eens!!!

Kijk even in mijn profiel. Daar heb ik ook wat fotos van mijn inloopstal/paddock.

Wat ik wel doe is de stal opstrooien met stro. Vind dat ze een droge plek moeten h ebben om te liggen.
Maar denk elk jaar opnieuw dat ik stalmatten wil.

Heb het geluk dat ik mijn mest bij de buurman voor NIETS kwijt kan..loonwerkbedrijf..

Ook zou ik heel graag een bak willen. Laat mijn buurman nou hier overal op het eiland de bakken in de buurt hebben aangelegd...alleen..mijn paarden staan bij mijn ouders en nemen al een heel deel van hun grond in beslag, ik durf nog niet te vragen of ik die uitloop mag vergroten met een bak erbij..
En mijn weides wil ik niet opgeven, dat is voor de hele zomer eten..als het meezit.

Wat ik je wel wil adviseren is er een ponytje bij te nemen, een paard alleen is echt niets.