dierenmishandeling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:32

Als je je houdt in wat je in je eerste berichtje hebt gezegt lijk het me prima, houd je pony wel goed in de gaten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:43

ik rij niet meer echt op hon, maar af en toe even crossen vind ze geweldig!!! (hon is een meter, ik ben 174 en rond de 60 kilo)

Enneuh, nimmedor, het heeft een hoofd, oortjes, staart, 4 benen en het hinnikt... Is het geen echte pony dan?

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:55

stef schreef:
Enneuh, nimmedor, het heeft een hoofd, oortjes, staart, 4 benen en het hinnikt... Is het geen echte pony dan?

hahaha goeie steek onder het water hahaha

Vogeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:10

Sluit me volledig bij alle positieve reacties aan. Jij plezier zij plezier?
Dan is het toch geen enkel probleem!
En het ziet er niet uit? Nou en, who cares? Knipoog

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 21:12

ja ik rij al nooit buitenritjes op dr.... vanwege al die reacties dat het zielig is, en dan weet ik wel dat ze het kan maar als echt iedereen het zegt, dan ga je er zelf ook over nadenken.....
maar inderdaad, als zij plezier heb, en ik, waarom niet.. Lachen

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:21

Trek je alsjeblieft niks aan van die reacties en laat je pret niet door hun bederven, gewoon negeren en genieten.

lill_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:27

hoi
ik ga nu niet zeuren maar je moet een sgoed beseffen dat jou tijd erop zit met shetlanders. je bent gewoon weg te groot en te zwaar...
iedereen denkt dat ze zo sterk en zo zijn maar dat valt vies mee hoor! zoek nu gewoon een verzorgpony of paard.. en laat een kleiner kind de shet overnemen. het betekend niet dat je er niks meer mee mag doen je moet er ewoon niet meer mee rijden.. Pling dus maak jezelf blij, het dier en een ander meisje ZOEK EEN VERZORGPAARD/PONY.....

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 21:31

ik heb al een andere verzorgpony waar ik op rij, en ik ga echt never nooit stoppen met de shets ook al kan ik er zometeen niet meer op rijden vanwege me gewicht, of dat Meike het niet meer red, ik stop er echt niet mee!!
er is al een klein meisje die zou eigelijk op Meike komen rijden, omdat ik dus echt dacht dat ik heel erg te zwaar voor dr was.. vanwege al het gezeur, maar ze kan Meike niet aan....

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 21:31

mijn tijd zal er trouwens nooit op zitten met shets, ik wil me hele leven met shetlander blijven werken, tuurlijk niet rijden maar andere dingen doen!!

lill_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:33

ja daarom ga erdan andere dingen mee doen, maar niet meer rijden dan is het eigenlijk wel zielig denk maar daar eens goed over na Pling

lill_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:34

zoek dan een meisje die haar wel aan kan of geef haar les aan haar met de longeerlijn ofzo??? dan hebben jullie beide plezier toch??

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:24

Waarom denken sommigen in des hemelsnaam dat dit zielig is. Frusty Lips are sealed Iemand van 55 kilo is echt niet te zwaar voor een grote maat shet hoor!!! Ten eerste geeft een pony zelf wel aan wanneer iemand te zwaar is of niet, uit deze verhalen te horen heeft de pony er veel plezier in. En ten tweede citeer ik nu letterlijk van de site van het nederlands shetland pony stamboek (en wie kunnen het nou beter weten dan zij):

Hoe zwaar en lang mag de ponyruiter zijn?
Het stamboek heeft de pony´s ingedeeld naar grootte. Er zijn verschillende klasse, te weten minimaat, kleine, midden en grote maat. De laatste heeft een schofthoogte (,,stokmaat") van ongeveer een meter. Zoals gezegd, is dit een sterk ponyras. Een grote maats pony hoort dan ook geen moeite te hebben met een ruiter die rond de vijftig kilo weegt. Je moet zelf bepalen of je wat lengte betreft bij je pony past.

Wat kun je doen met een Shetlander?
Vooral veel plezier maken! Een Shetlander is voor van alles te gebruiken. Je kunt dressuur met hem rijden, een buitenrit maken, maar hem ook voor een wagentje zetten. Een pony kan op de vlakke weg drie keer zijn eigen gewicht trekken, zo´n 600 à 700 kilo dus. Bij zwaar terrein of een steile heuvel wordt dat een keer zijn eigen gewicht. De meeste Shetlanders vinden springen fantastisch en kunnen dat ook goed (bij een drachtige merrie wel uitkijken met springen en hard galopperen).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:41

okay mag 55kg volgens de meste hier dan niet te zwaar zijn maar bedenk wal dat die pony ook nog eens drachtig is.
Dus het gewicht van het veulen komt er ook nog eens bij.

Daarnaast lijkt het me voor de pony niet prettig om met zo'n lange slungel rond te wandelen.

E nnou niet zeggen dat de pony het niet erg vind wnt dat weet je niet want hij kan niet praten.

Wacht lekker de bevalling af en ga daarna die pony voor de wagen zetten.

Een shet is leuk voor kinderen maar niet voor slungels van 1.70 die nog ritjes willen maken.

sorry.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:45

ik vind het behoorlijk grof van je dat je haar een slungel noemt! wie ben jij om te oordelen of zij een slungel is of niet !!! belachelijk!!!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:48

ik heb net de foto's in de profiel bekeken en het ziet er helemaal niet zo belachelijk uit wat ik kan zien op die foto van jou op meike in galop.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:05

Ja ik heb zo ook gekeken valt echt reuze mee. Ik reed er gewoon heel Ridderkerk mee door hoor, meestal moetsen de mensen gewoon lachen Haha! haha.

En ik was wel erg lang hoor, maar ze had meer zin in het rijden dan bijna alle paarden die i door de bak ziet lopen. Altijd die oren naar voren echt geweldig, word je gewoon blij van Haha!

Afbeelding
Dit kon ze zelf nog Cool

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:08

Cowgirl schreef:
okay mag 55kg volgens de meste hier dan niet te zwaar zijn maar bedenk wal dat die pony ook nog eens drachtig is.
Dus het gewicht van het veulen komt er ook nog eens bij.

Daarnaast lijkt het me voor de pony niet prettig om met zo'n lange slungel rond te wandelen.

E nnou niet zeggen dat de pony het niet erg vind wnt dat weet je niet want hij kan niet praten.

Wacht lekker de bevalling af en ga daarna die pony voor de wagen zetten.

Een shet is leuk voor kinderen maar niet voor slungels van 1.70 die nog ritjes willen maken.

sorry.

Duh, lees eerst eens goed de topic dan! Nerd Het gaat er niet om dat ze wil rijden als de pony nog drachtig is maar pas daarna, als het veulen is geboren. Nu rijdt ze natuurlijk niet op het beestje Lips are sealed

Natuurlijk kan je niet zeggen dat een pony het niet erg vind, maar toevallig heeft een pony wel lichaamstaal. Als iemand echt te zwaar is voor een pony geeft deze het echt wel aan door in protest te gaan of niet te willen lopen hoor! En dat voel je wel als je erop zit, de pony loopt minder makkelijk.

En hoe lang iemand is maakt een pony niet uit, het is enkel het zicht voor de mens dat een lang iemand (en dat hoeft niet per definitie een slungel te zijn Frusty ) minder mooi staat op een kleine pony. Het gewicht maakt voor een pony wel uit. En 55 kg kan een shet makkelijk hebben hoor

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:13

Wanneer gan sommige mensen eens lezen. Ze wil pas op dat diertje als ie NIET MEER drachtig is. En ze heeft al een ander paard waar ze gewoon op rijd. Ze wil gewoon af en toe op dit diertje een beetje pret hebben. Ik ben van mening dat dit nog erg lang kan. Op zo'n moment word er toch niet veel van dat paard gevraagt. En het blijft maar bij af en toe.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:13

En vooral shetje's laten dat duidelijk merken hoor, maar wie is er nou niet te groot voor een shet.
Nou knap hoor als kleine kinderen ze aan kunnen, de nog eenb beetje jonge fitte shets dan.

Ik reed trouwens met 48 kilo 5x per week op Elise, zewas iets van 2 meter. Wel lekker buiten het water in crossen springen en gewoon door het bos enzo. Nou ze heeft er nog nooit geen zin in gehad.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:49

Ik denk wel dat als je een tijdje niet gereden hebt dat je het rustig weer moet opbouwen, maar dat was je dach ik ook al van plan?
Neem je het veulen dan mee aan de hand? Dat is nl. echt supergaaf! Ook los ind e wei/ bak en het veulen dat om jullie meeholt is echt heel geinig. *LOL*
Rustig aan, goed kijken naar de lichaamstaal van je paard (wat in mijn ogen IEDEREEN zou moeten doen) en veel plezier.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 15:19

heej! alweer thnnx voor de reacties Lachen ik rij nu echt niet meer op dr! ze is ook net hoefbevangen geweest dus dat is echt geen goed idee!! en daarna, dan bouw ik het natuurlij rustig op, ik ga er ook niet meteen op maar eerst lekker longeren enz.....
en het veulentje mag in de wei meerennen Haha!

maar heel erg bedankt voor de (leuke) reacties, ik had eigelijk alleen maar zeurderige reacties verwacht..... dus het valt me echt heel erg mee!! Lachen Lachen

en het is ook echt niet de bedoeling dat ik actief elke dag ga rijden, gewoon een paar keer in de week een beetje rondrijden in de wei, ben niet van plan echt dressuur ofzo met dr te rijden Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:25

Oké waarschijnlijk ziet het er inderdaad niet echt uit als iemand van 1m70 op een shet zit, maar je weegt niet veel en je shet vindt het leuk zeg je dus waarom niet? Moet kunnen lijkt me.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:36

Finesse schreef:
[Natuurlijk kan je niet zeggen dat een pony het niet erg vind, maar toevallig heeft een pony wel lichaamstaal. Als iemand echt te zwaar is voor een pony geeft deze het echt wel aan door in protest te gaan of niet te willen lopen hoor! En dat voel je wel als je erop zit, de pony loopt minder makkelijk.
[/quote]

Ben het met de rest van je berichtje wel eens, maar met dit gedeelte niet. Ik ken een welsh Atje die met 100 kilo nopg rond zou crossen, maar dat het slecht voor dr is vindt ze zelf niet. Lang niet elke pony geeft het zelf aan, daarom moet je je gewicht goed in de gaten houden