Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dus maak jezelf blij, het dier en een ander meisje ZOEK EEN VERZORGPAARD/PONY.....
Iemand van 55 kilo is echt niet te zwaar voor een grote maat shet hoor!!! Ten eerste geeft een pony zelf wel aan wanneer iemand te zwaar is of niet, uit deze verhalen te horen heeft de pony er veel plezier in. En ten tweede citeer ik nu letterlijk van de site van het nederlands shetland pony stamboek (en wie kunnen het nou beter weten dan zij):

haha.
Cowgirl schreef:okay mag 55kg volgens de meste hier dan niet te zwaar zijn maar bedenk wal dat die pony ook nog eens drachtig is.
Dus het gewicht van het veulen komt er ook nog eens bij.
Daarnaast lijkt het me voor de pony niet prettig om met zo'n lange slungel rond te wandelen.
E nnou niet zeggen dat de pony het niet erg vind wnt dat weet je niet want hij kan niet praten.
Wacht lekker de bevalling af en ga daarna die pony voor de wagen zetten.
Een shet is leuk voor kinderen maar niet voor slungels van 1.70 die nog ritjes willen maken.
sorry.
Het gaat er niet om dat ze wil rijden als de pony nog drachtig is maar pas daarna, als het veulen is geboren. Nu rijdt ze natuurlijk niet op het beestje
) minder mooi staat op een kleine pony. Het gewicht maakt voor een pony wel uit. En 55 kg kan een shet makkelijk hebben hoor

ik rij nu echt niet meer op dr! ze is ook net hoefbevangen geweest dus dat is echt geen goed idee!! en daarna, dan bouw ik het natuurlij rustig op, ik ga er ook niet meteen op maar eerst lekker longeren enz.....

Finesse schreef:[Natuurlijk kan je niet zeggen dat een pony het niet erg vind, maar toevallig heeft een pony wel lichaamstaal. Als iemand echt te zwaar is voor een pony geeft deze het echt wel aan door in protest te gaan of niet te willen lopen hoor! En dat voel je wel als je erop zit, de pony loopt minder makkelijk.
[/quote]