is 1 maatje voldoende?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vuurberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:31

Wij hadden 1 paard op een pensionstalling, maar sinds we verhuisd zijn hebben we er een Haflinger bij gekocht.
Het is heel belangrijk om te zorgen dat hij een maatje bij heeft, al is het een geit of een schaap.
Paarden zijn kudde dieren en vereenzamen bij alleen staan, tevens kan je allerlei gedrags problemen daardoor krijgen.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:38

Ik probeer ook te zorgen ook voor een minimaal 1 maatje, vooral als ze op stal staan. Daarom heb ik mijn jaarling hengst ook gecastreerd.

Mijn shetjes staan nu heel gezellig met zijn tweeën, maar ik heb op een gegeven moment wel een weg gedaan omdat die gewoon niet klikte met de shet die ik als eerste had. Het is nu veel leuker als ik het zo mag beoordelen.

hafje88

Re: is 1 maatje voldoende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:06

kan prima hoor!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:17

Mijn ponys staan met zijn 2en. Gaat prima! Ze kunnen het goed vinden samen. :)

_natliii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:46

1 maatje is zeker voldoende :) Mijn merrie stond een tijdje terug met de haflinger van men zus samen en enkele andere paarden. Aangezien ik een merrie heb die enorm dominant is staan nu enkel de haflinger en zij nog samen en het gaat perfect. Ze is veel rustiger geworden. Nu vecht ze niet meer constant en heeft er totaal geen probleem mee dat ze maar met 2 op een stuk weide staan..