Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Chantal___ schreef:De HA van de weide weet ik niet. Ik heb het wel even omlijnd op Google Maps. Het rode vierkantje is de paddock.
http://94.100.118.76/750650001-75070000 ... _GWS6.jpeg
Zowel het land, als de paddock wordt door 5 paarden bezet, de paarden worden 's zomers een aantal keer verplaatst over het hele land heen. 's Zomers staan ze 24/7 op het land en wordt er niet bijgevoerd (voor zover ik weet, dat regelt de eigenaresse). Er staat per paard een grote ton-achtige (zo'n rubberbak) met water en deze wordt bijgevuld & ververst. Een schuilstal is er niet, wordt het noodweer oid dan kunnen ze allemaal lekker op stal. Er is genoeg schaduw van de bomen die langs het pad staan mocht het 's zomers te warm worden & evt doet de eigenaar van het land (die is van 9-5 aanwezig) de paarden even afspuiten. Op het moment staan de paarden tot het donker wordt op het land & gaan ze daarna op stal. Zodra het gras op is of het land niet meer goed gaan ze in de paddock. Dat is het voordeel van een kleine stal, je kan het onderling regelen.
GuusHinnik schreef:Mijn paarden staan ook 24/7 buiten.
hoe groot de wei is weet ik niet. Het had van mij wel wat groter mogen zijn.
Ze kunnen wel lekker rennen, maar het gras is niet genoeg. Er staan twee paarden en een shetje op.
Daarom hebben ze 24 uur per dag hooi tot hun beschikking. Dit zit in een grote bak onder een afdak.
verder hebben ze op twee plaatsen water.
Ze kunnen ook in de bak, dus lekker rollen in het zand als ze willen.
Verder hebben we een afdak waar het water en hooi staan. Dit stuk is betegeld zodat ze daar altijd droog kunnen staan, en het word er ook geen modder.
Hier een foto van het afdak met de hooi bak en mijn paard en pony.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KNBX6GSV.jpg
Orlando_ schreef:Hoe bevalt jullie dit en niet onbelangrijk: hoe bevalt het jullie paardje?
Hoe groot is de weide?
Hoeveel paarden/pony's staan erop?
Wat voeren jullie bij?
Hebben jullie een schuilstal? Zo ja, wat voor?
Wat voor watervoorziening hebben jullie?
Orlando_ schreef:GuusHinnik schreef:Mijn paarden staan ook 24/7 buiten.
hoe groot de wei is weet ik niet. Het had van mij wel wat groter mogen zijn.
Ze kunnen wel lekker rennen, maar het gras is niet genoeg. Er staan twee paarden en een shetje op.
Daarom hebben ze 24 uur per dag hooi tot hun beschikking. Dit zit in een grote bak onder een afdak.
verder hebben ze op twee plaatsen water.
Ze kunnen ook in de bak, dus lekker rollen in het zand als ze willen.
Verder hebben we een afdak waar het water en hooi staan. Dit stuk is betegeld zodat ze daar altijd droog kunnen staan, en het word er ook geen modder.
Hier een foto van het afdak met de hooi bak en mijn paard en pony.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KNBX6GSV.jpg
Weet je toevallig waar je zoiets kan krijgen en de kosten ervan? Lijkt me echt ideaal![]()
joyce B schreef:Hier thuis wel 24/7 buiten het hele jaar door, maar niet 24/7 in het land. Mijn merrie wordt in de zomer snel te dik, dus staan ze dan een periode 's nachts, of juist overdag ivm dazen, in de paddock. en in de winter trekt het land het niet, dus gaan ze dan een paar uur op de wei.
De wei verdeel ik in stukken. Ze hebben de beschikking over zo'n 2000 tot 5000m2 grasland per keer. Ofwel in een blok, ofwel in de vorm van een pad met bredere stukken. Andere stukken van de wei hebben rust om bij te groeien, of worden gemaaid voor ruwvoer. Er is in totaal 3ha grasland voor nu 3, straks weer 4 paarden/pony's. Ik wil in de toekomst hoogstens 6 a 7 paarden/pony's op dit stuk grond hebben staan, maar dan wel met meer stal- en paddockruimte.
De tijd dat ze niet op het gras lopen, staan ze in de paddock. Deze is nu ruim 500m2 groot, waarvan 400m2 zand en de rest bestrating en schuilstal van 3 bij 6 (voorkant open)
Het bevalt me heel goed zo. We hebben nu nog stallen voor wanneer de bodem echt zeiknat is en ze nergens droog kunnen liggen, maar in de toekomst komt er een nieuwe ruime stal met grote inloopstal en extra verhard plein en dan zal opsluiten ook niet meer nodig zijn bij extreme weersomstandigheden.
Ik zou niet meer 24/7 op een kale wei zonder voorzieningen willen staan. Te erg weersafhankelijk.