Welke van de 2 stallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyDarling

Re: Welke van de 2 stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 18:44

Nog iemand tips??

Mariska89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:01

de pensionstal bellen ;)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:02

En vragen wanneer je kan verhuizen :=.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:34

en het zal je reuze meevallen hoe vaak het weer zo slecht is dat je gebruik moet maken van de binnenbak.

Je hebt de juiste keuze gemaakt!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:36

Inderdaad. Met kou scheelt het toch niets & zelfs aan de regen ga je wennen :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:48

PP-->VSW

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 06:53

Mariska89 schreef:
de pensionstal bellen ;)

Ik spreek het meisje dat daar de pensiomstalling regelt bijna elke dag, we rijden veel samen op de manege dus!
Ik kan verhuizen wanneer ik wil, dus ik verhuis als deze betaalperiode is afgelopen!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 07:10

Een hele goede beslissing!!
En ook aan regen wen je op een gegeven moment..
Ik stond vroeger ook op een manege, ben ook naar een pension stal verhuisd waar mijn paard dezelfde weidegang kreeg als jouw paard straks, paard werd veel vrolijker, ging fijner lopen etc...
En op een gegeven moment reden we ook in de regen buiten ;)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 10:35

`Nog iemand dingen waar ik aan moet denken op die pensionstal??

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:42

Nou ik zou toch zeker voor optie 1 gaan hoor! Zou nog maar ff goed nadenken voor je overhuist ;) lijkt me niks dat je paard s winters buiten staat en hoe zit je dan met rijden? Voor de zomer vind ik van 9 tot 2 ook heel redelijk.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:11

Stal 2 absoluut, zonder twijfel. Ik vraag me alleen af wat je voert aan krachtvoer voor een 10 euro per maand...

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:16

Makkelijke keuze, optie 2 klinkt fantastisch!
Ik sta ook op een pensionstal.... kan je het echt aanraden!
Vroeger op een manege gestaan met een ander paard maar als ik eerder slimmer was geweest had ik toen ook al voor een pensionstal gekozen, het is echt heerlijk!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:19

JessicaD88 schreef:
Nou ik zou toch zeker voor optie 1 gaan hoor! Zou nog maar ff goed nadenken voor je overhuist ;) lijkt me niks dat je paard s winters buiten staat en hoe zit je dan met rijden? Voor de zomer vind ik van 9 tot 2 ook heel redelijk.

Wil je dan dat je paard de hele winter binnen staat, niet echt goed voor je paard..
Ook in de zomer vind ik van 9 tot 2 kort, maar daar zou ik nog overheen kunnen komen.
Maar de hele winter binnen nee echt niet.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:26

Iets waar je rekening mee moet houden.. Ik zou het niet weten. Dat zou ik even aan het meisje van de pensionstalling vragen, het is natuurlijk per stal verschillend ;).

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:45

ik had voor 2 gekozen!
maar dat was al duidelijk!
plus het feit dat je hem beter instapt en uitstapt die meters die je naar de manegebak loopt.
let wel swinters dat het heel donker kan zijn en dat je genoeg licht en lampjes bij je draagt!

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:01

idd lichtjes en reflectiebanden voor jou en je paard, heel belangrijk dat medeweggebruikers je zien lopen op straat in het donker. De Action verkoopt veel van die goedkopere draagbare lampjes ed.

Even over dat niet uit de wei halen op je huidige stal: ik heb ook op zo een stal gestaan waar dat niet mocht en daar was de beweegreden dat het uithalen geen probleem is maar het weer terugzetten. Ze gaan als groep naar buiten en als er dan 1 uitgehaald wordt dan heeft dat invloed op de rangorde, als die dan later weer terugkomt in de groep moet die rangorde weer opniewnieuw bepaald worden. Als er dan 5 mensen dat gaan doen op een dag dan heb je de hele dag onrust in de groep. Begrijp me niet verkeerd, dit hoeft niet altijd zo te gaan maar het kan wel, ik heb het ook al zien gebeuren terwijl ik nu in een groep sta waar het veel rustiger is, toch zie ik af en toe de jaloezie oplaaien als ik mijn paardje eruit haal.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:13

Zorg voor een reflecterende deken voor je paard(gewoon zo dun dekentje).
Mijn paard staat zonder deken maar tog doe ik der een reflecterende deken op als ik ga buitenrijden!
En doe zelf een reflecterende jas aan(heb ik toen gekocht bij de blokker).
Ben zelf 2 maanden geleden verhuist van een stal met binnenbak maar swinters 24 uur op stal naar een boerderij.
Heb nu wel een zware bak om te rijden maar zou lid kunnen worden bij de stal waar ik eerst stond(2 minuten lopen) en mijn paard staat swinters van sochtends tot savonds buiten.(zomers dag en nacht)
Ik weet zeker dat je de juiste beslissing maakt door naar stal 2 te gaan!
Veel pleizer

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 12:15

Milord schreef:
idd lichtjes en reflectiebanden voor jou en je paard, heel belangrijk dat medeweggebruikers je zien lopen op straat in het donker. De Action verkoopt veel van die goedkopere draagbare lampjes ed.

Even over dat niet uit de wei halen op je huidige stal: ik heb ook op zo een stal gestaan waar dat niet mocht en daar was de beweegreden dat het uithalen geen probleem is maar het weer terugzetten. Ze gaan als groep naar buiten en als er dan 1 uitgehaald wordt dan heeft dat invloed op de rangorde, als die dan later weer terugkomt in de groep moet die rangorde weer opniewnieuw bepaald worden. Als er dan 5 mensen dat gaan doen op een dag dan heb je de hele dag onrust in de groep. Begrijp me niet verkeerd, dit hoeft niet altijd zo te gaan maar het kan wel, ik heb het ook al zien gebeuren terwijl ik nu in een groep sta waar het veel rustiger is, toch zie ik af en toe de jaloezie oplaaien als ik mijn paardje eruit haal.

Dankjewel, aan die reflectie had ik nog neit gedacht! Bedankt! Ik ga dat zeker kopen. \
Bij ons is de motivatie omdat het niet eerlijk zou zijn en ze dan allemaal mee willen, maar ik vind in de zomer maar zo kort buiten niet fijn voor me pony. Ze moet op de manege al zo vroeg naar binnen omdat de manegeponys dan ook gaan. Maar omdat het uitmesten niet zo heel goed gebeurd staan ze vaak in een amoniaklucht! BAH }>

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 12:17

biancavos schreef:
JessicaD88 schreef:

Wil je dan dat je paard de hele winter binnen staat, niet echt goed voor je paard..
Ook in de zomer vind ik van 9 tot 2 kort, maar daar zou ik nog overheen kunnen komen.
Maar de hele winter binnen nee echt niet.

Ik vind het ook te kort... Buiten staan in de winter kan, met een goede regendeken!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:21

zou ook zeker voor stal 2 gaan. Ik wil toch lekker zelf bepalen wanneer ik mijn paard wil rijden. Wel op normale uren natuurlijk. Niet midden in de nacht maar als ik smorgens wil rijden dan moet dat ook kunnen. Buiten rijden went. Heb een hele tijd geen binnenbak gehad en daarna wel. De eerste tijd wel gebruik van gemaakt daarna nam het af omdat buiten toch groter is. Nu heb ik geen binnenbak meer soms zou ik hem wel willen maar goed het went en als het regent kun je een stel droge kleren meenemen zodat je je om kan kleden als het nodig is.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 12:23

mhollander schreef:
zou ook zeker voor stal 2 gaan. Ik wil toch lekker zelf bepalen wanneer ik mijn paard wil rijden. Wel op normale uren natuurlijk. Niet midden in de nacht maar als ik smorgens wil rijden dan moet dat ook kunnen. Buiten rijden went. Heb een hele tijd geen binnenbak gehad en daarna wel. De eerste tijd wel gebruik van gemaakt daarna nam het af omdat buiten toch groter is. Nu heb ik geen binnenbak meer soms zou ik hem wel willen maar goed het went en als het regent kun je een stel droge kleren meenemen zodat je je om kan kleden als het nodig is.

Ja, ik heb rainlegs van een vriendin gekregen... En heb zelf een goed waterjack, dus dat in de regen rijden komt wel goed. Is het in de winter vaak zo dat jullie buitenbakken bevroren zijn?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:31

ik zou ook zeker voor optie 2 gaan! het is per bak verschillend, het ligt eraan hoe de bak ligt. Hier hebben we weleens last van dat de bak bevroren is, maar scheelt per winter natuurlijk. En als je dan toch de optie hebt om naar een binnenbak te gaan, is dat ook nog niet zo erg toch?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:35

Ik sluit me aan bij de meerderheid, optie 2 lijkt mij de beste keus.

Nog wel een punt waar je misschien op moet letten als ze 24/7 naar buiten gaan is de hoeveelheid gras die hij binnen krijgt. Als je pony aanleg heeft om dik te worden is dat moeilijker te controleren als ze de hele tijd kunnen eten.

En hoe gaat dat in het voorjaar als de kans op hoefbevangenheid groot is? Ook daar is de één gevoeliger voor dan de ander. Maar als je een kleiner stukje af kan zetten is dat geen probleem.

Die 600m langs de weg ziet er ook niet bezwaarlijk uit, tenzij de weg gevaarlijk is en je pony niet echt verkeersmak is.

En dan is het ook nog belangrijk of je pony goed in de groep past.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 12:36

Wietsje92 schreef:
ik zou ook zeker voor optie 2 gaan! het is per bak verschillend, het ligt eraan hoe de bak ligt. Hier hebben we weleens last van dat de bak bevroren is, maar scheelt per winter natuurlijk. En als je dan toch de optie hebt om naar een binnenbak te gaan, is dat ook nog niet zo erg toch?

Nee, helemaal neit zo erg! Maarre, ik wil het gewoon ff weten.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 12:39

Myca schreef:
Ik sluit me aan bij de meerderheid, optie 2 lijkt mij de beste keus.

Nog wel een punt waar je misschien op moet letten als ze 24/7 naar buiten gaan is de hoeveelheid gras die hij binnen krijgt. Als je pony aanleg heeft om dik te worden is dat moeilijker te controleren als ze de hele tijd kunnen eten.

En hoe gaat dat in het voorjaar als de kans op hoefbevangenheid groot is? Ook daar is de één gevoeliger voor dan de ander. Maar als je een kleiner stukje af kan zetten is dat geen probleem.

Die 600m langs de weg ziet er ook niet bezwaarlijk uit, tenzij de weg gevaarlijk is en je pony niet echt verkeersmak is.

En dan is het ook nog belangrijk of je pony goed in de groep past.

Ze weilanden zijn niet heel rijk, maar wel gewoon met gras, geen zand ofzo. In het voorjaar krijgt ze waarschijnlijk eerst even een korfje om.
Of ze in de groep past is idd ook belangrijk, we laten haar eerst nog kennismaken met de groep(2 ponies) voordat ze de bak in gaan, in de winter staan ze niet op land. Maar hebben ze wel altijd ruwvoer(heeeeele grote 'ruif'). En dan kijken of het werkt, zoniet dan splitsen we heb weiland en de bak op! Daar is mogelijkheid tot.