Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.

JessicaD88 schreef:Nou ik zou toch zeker voor optie 1 gaan hoor! Zou nog maar ff goed nadenken voor je overhuistlijkt me niks dat je paard s winters buiten staat en hoe zit je dan met rijden? Voor de zomer vind ik van 9 tot 2 ook heel redelijk.
. 
Milord schreef:idd lichtjes en reflectiebanden voor jou en je paard, heel belangrijk dat medeweggebruikers je zien lopen op straat in het donker. De Action verkoopt veel van die goedkopere draagbare lampjes ed.
Even over dat niet uit de wei halen op je huidige stal: ik heb ook op zo een stal gestaan waar dat niet mocht en daar was de beweegreden dat het uithalen geen probleem is maar het weer terugzetten. Ze gaan als groep naar buiten en als er dan 1 uitgehaald wordt dan heeft dat invloed op de rangorde, als die dan later weer terugkomt in de groep moet die rangorde weer opniewnieuw bepaald worden. Als er dan 5 mensen dat gaan doen op een dag dan heb je de hele dag onrust in de groep. Begrijp me niet verkeerd, dit hoeft niet altijd zo te gaan maar het kan wel, ik heb het ook al zien gebeuren terwijl ik nu in een groep sta waar het veel rustiger is, toch zie ik af en toe de jaloezie oplaaien als ik mijn paardje eruit haal.
biancavos schreef:JessicaD88 schreef:Nou ik zou toch zeker voor optie 1 gaan hoor! Zou nog maar ff goed nadenken voor je overhuistlijkt me niks dat je paard s winters buiten staat en hoe zit je dan met rijden? Voor de zomer vind ik van 9 tot 2 ook heel redelijk.
Wil je dan dat je paard de hele winter binnen staat, niet echt goed voor je paard..
Ook in de zomer vind ik van 9 tot 2 kort, maar daar zou ik nog overheen kunnen komen.
Maar de hele winter binnen nee echt niet.
mhollander schreef:zou ook zeker voor stal 2 gaan. Ik wil toch lekker zelf bepalen wanneer ik mijn paard wil rijden. Wel op normale uren natuurlijk. Niet midden in de nacht maar als ik smorgens wil rijden dan moet dat ook kunnen. Buiten rijden went. Heb een hele tijd geen binnenbak gehad en daarna wel. De eerste tijd wel gebruik van gemaakt daarna nam het af omdat buiten toch groter is. Nu heb ik geen binnenbak meer soms zou ik hem wel willen maar goed het went en als het regent kun je een stel droge kleren meenemen zodat je je om kan kleden als het nodig is.
Wietsje92 schreef:ik zou ook zeker voor optie 2 gaan! het is per bak verschillend, het ligt eraan hoe de bak ligt. Hier hebben we weleens last van dat de bak bevroren is, maar scheelt per winter natuurlijk. En als je dan toch de optie hebt om naar een binnenbak te gaan, is dat ook nog niet zo erg toch?
Myca schreef:Ik sluit me aan bij de meerderheid, optie 2 lijkt mij de beste keus.
Nog wel een punt waar je misschien op moet letten als ze 24/7 naar buiten gaan is de hoeveelheid gras die hij binnen krijgt. Als je pony aanleg heeft om dik te worden is dat moeilijker te controleren als ze de hele tijd kunnen eten.
En hoe gaat dat in het voorjaar als de kans op hoefbevangenheid groot is? Ook daar is de één gevoeliger voor dan de ander. Maar als je een kleiner stukje af kan zetten is dat geen probleem.
Die 600m langs de weg ziet er ook niet bezwaarlijk uit, tenzij de weg gevaarlijk is en je pony niet echt verkeersmak is.
En dan is het ook nog belangrijk of je pony goed in de groep past.