Haha, ja, het is vaak zo dat als je eenmaal een verzorgpaard hebt ze allemaal komen, maar als je dat niet hebt, kan het nog best lastig zijn. Ik hoop snel weer een verzorgpaardje te hebben!!!
Abercrombie
Geplaatst: 05-05-03 09:31
Ik had een advertentie opgehangen in de albert heijn en werd gebeld door Phiel Plijnaar (inmiddels ned. kampioenne Eventing). Of ik haar groom wilde zijn en veel wilde leren, dat wou ik wel, ineens had ik 3 en later zelfs 4 verzorg paarden en ging ik bijna elk weekend mee op wedstrijd. Ik heb toen onwijs veel geleerd en een super mooie tak van de paardensport leren kennen. Later ging ik een forester rijden voor een meisje die er zelf bang voor was en geen zin had, 7 dagen in de week, anderhalf jaar lang. Daarna is ze verkocht aan een manege. Daarna ben ik een paard van een vriendin van mij gaan rijden.
Inmiddels heb ik mijn eigen paard gekocht. Een engels volbloed. En ik moet zeggen, daar kan geen verzorgpaard tegen op. Maar voor die tijd bij Phiel ben ik haar nog steeds erg dankbaar.
Mar1986
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 09:34
Wow, dat wil ik ook!!! Vooral omdat je er zo super veel van leert, dat is ook super fijn als je dan zelf je paard gaat kopen.
STELLAlover
Geplaatst: 05-05-03 09:41
Mijn eerste verzorgpony was van mijn beste vriendin. Ik kon net rijden, zij had een dagje geen tijd voor haar pony en zo ben ik erin gerold.
Daarna mocht ik over naar een hogere les. Daar kwamen vaak mensen kijken (was de hoogste les van de manege) om ruiters te vinden voor hun paarden. Ik was de kleinste (en jongste) en bijna alle pony's gingen naar mij. Deze waren altijd maar tijdelijk omdat ik ze alleen recht hoefde te zetten, zodat andere kinderen er weer mee verder konden.
Toen ik 13 was werd ik te groot voor de pony's, en heb ik via een advertentie in de krant een verzorgpaard gekregen. Er kwamen er steeds meer bij van de manege en ik kon rijden wanneer ik wilde.
Nu heb ik sinds 2 jaar een eigen paard, en rijd ik regelmatig op 2 van de andere 5 paarden op stal.
Mar1986
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 12:09
Er zit misschien schot in de zaak, ik hoop het, en ik hou jullie op de hoogte, haha. En iedereen die net als ik op zoek is, succes!
Dennis
Geplaatst: 06-05-03 13:31
Ik heb eigenlijk niet echt gezocht. Ik ben 1x bij een boerderij geweest om een keer te kijken en d'r nooit meer weg gegaan. Ik loop daar nu bijna 2,5 jaar rond. Na een jaar heb ik Dennis gekocht van Tamara en staat daar nu nog steeds. Ik hoef dus niet meer te zoeken. Al zou ik wat anders willen is er nog iemand die heel graag wil dat ik hem met zijn friezen kom helpen. Dus ik kan zo ergens anders heen als ik wel een bijrijd paard zou zoeken.
MilesNF
Geplaatst: 06-05-03 14:12
Ik ben een keer met een vriendin meegeweest en sindsdien gebleven, ik reed toen 2 jaar inmiddels verzorg ik ze alweer 4 jaar. Via de eigenaar ben ik ook aan een adres gekomen voor stalling van mn huidige paardje. Ik heb ontzettend veel geleerd daar.
joyce B
Geplaatst: 06-05-03 16:27
Ik had toen ik 12 was mijn eerste verzorgpony's bij een vrouw waar je ook les kon nemen. Door goed te helpen, hard te werken en vaak te komen, mocht ik steeds vaker rijden (gratis) Met een paar meiden runden we die hele stal bijna (buiten de schooltijden dan)... In die periode door mijn instructeur gevraagd een paard te rijde van een pensionklant van hem, maar dat paard werd verkocht. Toen het andere paard van haar: werd ook verkocht, naar Italie als springpaard. Op mijn 15e gestopt na een ruzie doordat ik het te druk kreeg met school. Toen door een vriendin gevraagd om haar te helpen met pony's van haar oom, en via haar bij Andrew terecht gekomen, waar ik ook op moest/mocht rijden omdat de jongen van wie hij was te weinig tijd had, en Andrew erg vervelend was.
Nu is Andrew al een paar jaar van mij, maar ik wilde op een geven moment graag ook op andere paarden rijden. Na het op verschillende plaatsen verteld te hebben had ik 2 aanbiedingen om op andermans paard te rijden.
Wat het makkelijker maakt: Zorgen dat je ergens rijd (zodat mensen je kunnen zien rijden voor ze je op hun eigen paard hoeven te zetten), en daar komen en contacten maken waar meerdere mensen staan zodat je via via contacten kunt leggen en het roddelcircuit je kan helpen om in contact te komen met mensen die misschien iemand zoeken of kunnen gebruiken. Ook andersom, dat mensen weten dat je iets zoekt, zodat als ze iets horen, ze aan jou denken.
Indie
Geplaatst: 06-05-03 19:33
ik heb eerst schetjes gehad door een briefje aan het hek en daarna vian hun een kruising fries en een welsch alleen mogt ik die alleen poetsen en heel soms rijden alsde eigenaar erbij was nu heb ik een belgisch warmbloed en een asbakkie! waar ik nu heel blij mee ben
Mar1986
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 19:52
Ik heb binnenkort een afspraak met Ingele (waterkippie) en als het goed gaat mag ik op haar pony gaan rijden! Het is wel een behoorlijk stukje fietsen, maar ze wil me dan ook lesgeven en dat vind ik wel heel erg leuk. Ik wil graag nieuwe dingen leren om me zelf te verbeteren, ik weet dat er nog een hoop is dat ik moet leren, haha. En door op verschillende pony's/paarden te rijden leer ik veel, en ik vind het ook heel erg leuk. Dus ik heb er heel erg zin in! Ik moet wel 25 euro betalen, maar dat vind ik geen probleem, ik doe het graag, en ik krijg ook les van haar, dus hartstikke leuk! Ik vertel het als ik weet of het doorgaat. Ze staat daar bij een boer, en er staan (als ik het goed heb) meerdere paarden, dus ik hoop eigenlijk dat ik na een tijdje vanzelf hoor dat er meerdere mensen zijn die wel wat hulp kunnen gebruiken, zodat mijn vriendin ook mee kan, dan is het ook minder erg om dat stuk te fietsen, en met buiten rijden vind ik het ook prettiger, ook omdat ik de omgeving daar niet echt ken, en dan toch liever met zijn 2en verdwaal, haha.