Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Magica schreef:Even een opmerking over het invetten van de hoeven: de hoefsmid die ik heb vertelde weer dat het invetten van hoeven slecht is want daardoor is de hoef niet meer in staat om te ademen terwijl dat wel nodig is. Dus die goede raad neem ik dan weer op. Gek dat elke hoefsmid daar weer een eigen mening over heeft haha.
Dat is meestal na het wassen, en onze hoefsmid doet het na iedere beurt. Destino schreef:Ik spuit de benen in de winter niet af, omdat wij alleen koud water hebben en dat mij niet prettig lijkt voor het paard.
Joolien schreef:Goede vraag, ik zat hier ook al over te denken.
@Denice: Het is goed voor de bloedsomloop en voor de spieren.
Warmte verbetert de doorbloeding.
Daar is de huid te dik voor.
In de winter doe ik het niet... veel te koud en wij hebben geen warm water. verootjoo schreef:Joolien schreef:Goede vraag, ik zat hier ook al over te denken.
@Denice: Het is goed voor de bloedsomloop en voor de spieren.
In de onderbenen zitten geen spieren, maar meer pezen, en de doorbloeding wordt enkel minder als je er kou op doetWarmte verbetert de doorbloeding.
De spieren (op het lijf) bereik je niet met waterDaar is de huid te dik voor.
's Zomers doe ik het wel. Anders droogt het zweet op, en dat vind ik viesIn de winter doe ik het niet... veel te koud en wij hebben geen warm water.
Ik zou haar gelijk geven als je met bandages zou rijden, maar ja, wat zou dan het nut nog zijn van bandages