Anders zou ik een andere stal indien mogelijk nemen

(het is niet naar bedoeld maar ik denk dat veel mensen
gewoon veel liever hun paard in een weide willen zien
dan in die mooie boxen zonder weidegang)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Anoeska schreef:Maar als mensen zo ontzettend veel waarde hechten aan weiland, is het dan niet mogelijk om (een deel van) wat je nu als paddocks in gedachten heb, om te zetten in weiland. Ik ben niet zo heel goed in landbouwachtige dingen, maar als je gras zaait in je paddock, heb je dan niet vanzelf iets van een weiland?

HT2009 schreef:de dame in kwestie schrijft:
- Totaal ± 3600 m² tot ± 4000m² beschikbaar voor paddock(s) nog nader in te delen
En dat voor 28 paarden. Blijft klein. Het nederlandsklimaat is helaas niet altijd zo mooi droog als in september. dus ik betwijfel of mensen die weidegang "eisen" wel tevreden kunnen zijn over het aantal "uren" dat je paard op die manier naar buiten kan. Ik zou die ruimte dan inderdaad benutten zoals Joyce B schrijft, even naar buiten zomerdag zodat je je spullen kunt opruimen of socializen en dan weer naar binnen.
Ik vraag me eigenlijk af, hoe het geregeld gaat worden qua binnen en buiten zetten van zoveel paarden in de beperkte hoeveelheid m2 aan paddock(jes) en weiland(jes)
HT2009 schreef:En dat voor 28 paarden. Blijft klein. Het nederlandsklimaat is helaas niet altijd zo mooi droog als in september. dus ik betwijfel of mensen die weidegang "eisen" wel tevreden kunnen zijn over het aantal "uren" dat je paard op die manier naar buiten kan. Ik zou die ruimte dan inderdaad benutten zoals Joyce B schrijft, even naar buiten zomerdag zodat je je spullen kunt opruimen of socializen en dan weer naar binnen.
ingvdh schreef:HT2009 schreef:En dat voor 28 paarden. Blijft klein. Het nederlandsklimaat is helaas niet altijd zo mooi droog als in september. dus ik betwijfel of mensen die weidegang "eisen" wel tevreden kunnen zijn over het aantal "uren" dat je paard op die manier naar buiten kan. Ik zou die ruimte dan inderdaad benutten zoals Joyce B schrijft, even naar buiten zomerdag zodat je je spullen kunt opruimen of socializen en dan weer naar binnen.
Hier sla je de plank mis, een ieder weet dondersgoed dat paarden niet de hele winter op de klei in de wei kunnen staan, maar iig wel de hele zomerperiode en zodra het te nat wordt op de paddock in de winter. Als je overigens genoeg land heb kan het heel lang aan, dan hou je misschien 3 maanden over waarbij ze niet in de wei kunnen.

.
.
.
maar ik hou het plekje nog wel even voor me.
.
.Willz schreef:Wie denkt dat paarden die dagelijks de hele dag naar buiten mogen, als een gek de hele dag rond gaan rennen en spelen heeft het hartstikke mis, alleen de jonge dingen zullen veel spelen de volwassenen soms en dat is meer een beetje bekken en een klein beetje steigeren op de plaats.
.

Toen ons bedrijf ging groeien, konden we uitbreiden tot 10ha. Zelfs met het huidige Nederlandse klimaat is dat al aan de minimale kant (dankzij de droge septembermaand lopen ze hier nog wel buiten overdag). Dan is de vraag, kunnen alle investeringen + kosten + werkzaamheden wel uit voor de gevraagde stalprijs?