afgeschuurde manen..vlechten?? welk deel dan??!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 16:48

idd misschien toch maar z heeft nu ook al ontsteking an dr nek van t schuren aan iets 'smerigs'. kon een week niet rijden ent was helemaal opgezet :(:) haha tzit me niet mee xD zal vanaaf ff thuis overleggen van hoe of wat het beste is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:48

ah jeetje :(:) ik weet hoe je je voelt, mijn eczemer heeft nog 10 cm breed over aan manen, derest is kaal. Nu is het wel zo dat die 10cm 60cm lang zijn := weet ook niet wat ik ermee moet...

Ben het verder NHevaVD eens..

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:49

hmm als je wil is dat nog best te vlechten hoor, kleine vlechtjes dan.
Die van mij vlecht ik ook altijd in en die heeft nog minder manen, goed natmaken en strak vlechten dan krijg je mini knotjes :)
opzich zou het wel beter zijn om het af te scheren als ze veel wondjes heeft, goed smeren en dan groeit het veel mooier terug

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 16:50

_Amyyy schreef:
ah jeetje :(:) ik weet hoe je je voelt, mijn eczemer heeft nog 10 cm breed over aan manen, derest is kaal. Nu is het wel zo dat die 10cm 60cm lang zijn := weet ook niet wat ik ermee moet...

Ben het verder NHevaVD eens..

balen idd gelukkig was het bijh de van mij nog niet zo lang :(:)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 09:39

jesvoltige schreef:
hmm als je wil is dat nog best te vlechten hoor, kleine vlechtjes dan.
Die van mij vlecht ik ook altijd in en die heeft nog minder manen, goed natmaken en strak vlechten dan krijg je mini knotjes :)
opzich zou het wel beter zijn om het af te scheren als ze veel wondjes heeft, goed smeren en dan groeit het veel mooier terug

misschien domme vraag hoor maar hoezo is het beter a;s ze wondjes heeft van maneneczeem om het af te scheren? :P

Malenka

Re: afgeschuurde manen..vlechten?? welk deel dan??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:46

Bij die van mij heb ik uiteindelijk ook maar de stap genomen om het er helemaal (op de voorpluk na) af te knippen. En ik moet zeggen dat ik er na een dag wel blij mee was. De eerste dag was wel even slikken hoor. Ik had nog steeds het plaatje van de manen tot over de helft van zijn hals voor me. Maar dat was al zeker een jaar niet meer zo. Het werd steeds minder en uiteindelijk is het er dus maar helemaal af. Nu moet ik zeggen dat hij een mooie hals heeft (net als die van jou) dus het helemaal niet zo'n raar gezicht is. En ondanks dat ik dit nu best leuk vind hoop ik natuurlijk ook dat hij zijn manen nu met rust laat zodat ze weer mooi lang en dik kunnen groeien.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 10:22

ja,ik denk ook wel dat ik het afscheer/knip want in principer id dit ook al zo goed als kaal dus er zal niet veel veranderen :+ dit geplukte kip idee is oook geen porum dus ik denk dat ik vanmiddag/schaar en scheermachine bij de hand pak... -O- arm paard :(:) haha

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:37

Meer arme jij hoor. Je paardje heeft nu toch niets aan zijn manen. Het kan nu met schuren alleen maar klitten en dus irriteren.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 11:02

Malenka schreef:
Meer arme jij hoor. Je paardje heeft nu toch niets aan zijn manen. Het kan nu met schuren alleen maar klitten en dus irriteren.

ja dat is ook wel weer zo :+ ik mben degene die alles uit moet pluizen haha! nee maar ik denk dat ik vanmiddag ff de schaar er bij pak. Ik zet later wel een foto neer van het resultaat van zn nieuwe koppie :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:50

Haal dan ook een goed middel tegen de jeuk en doe hem een exceemdeken over want de vliegjes die de jeuk veroorzaken zijn tot eind oktober aktief, straks heeft ze nog veel meer wondjes van het schuren en ligt de manenkam helemaal los.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 11:53

bigone schreef:
Haal dan ook een goed middel tegen de jeuk en doe hem een exceemdeken over want de vliegjes die de jeuk veroorzaken zijn tot eind oktober aktief, straks heeft ze nog veel meer wondjes van het schuren en ligt de manenkam helemaal los.

heb ik, maar de deken heeft ze vorige week total los gesloopt en daar ga ik nu geen dure nieuwe meer voor halen om eerlijk te zijn :Y) ze word helmaal volgesprayt met anti-vlieg eczema balsem creme van de dierenarts shampoo's...je kan het zo wild niet bedanken of we hebben het ;) bovendien staat ze voor de schemering op stal met dicht bovenluik om de meeste knoetjes voor te zijn...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:58

Vliegendekens kun je juist nu vaak voordelig kopen omdat je aan het einde van het seizoen zit, ben je alvast voorbereid op het voorjaar en ik heb goede ervaringen met Sweet-itch lotion om op de aangedane plekken te doen :)*

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 12:01

heb nu wel een wat goedkopere vliegendken van de welcoop gekocht zonder hals ..maar vanwege vreselijke slooperigheid moet ik wel een echt sterke hebben en die kosten wat meer...daar heb ik op dit moment even geen geld voor ivm..andere paarden met winterdekens en haar gesloopte fleecedeken! hahah :+ vreselijk peerd ook :o

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 12:02

b.t.w eczema balsem is net zo iets voor wondjes en anti jeuk bij bijvoorbeeld eczeem..er moet trouwens ioemand egt is even een super anti-eczeem middel uitvinden :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:03

Bailey_4ever schreef:
NHevaVD schreef:
Hihi, lastig he? :+ Ach kijk, als je Haf nu toch zo goed als kaal is en je graag een gelijke start wil, kun je het beste toch maar scheren.. Niet leuk uiteraard!, maar om het nu begin voorjaar weer lekker fluffy te zien wapperen is ook zo leuk! :=

idd..natuurlijk is dat waar maar vanwege dat schuren ben ik vreselijk bang dat als ik het heb afgeschoren dat ze zoveel schuurt dta het nooit meer aangroeid! :oo dat het daar de kans niet voor heeft zeg maar .

Draagt ze geen deken dan?
als je een deken op hebt bij haar... :)

afscheren, van het winter gata het groeien, en voor de exceem tijd weer begeint, vlechtjes maken, en een exceemdeken op
vlechtjes er eens in de 3 dagen uithalen.

zo hebben we bij de exceemfries hier inmiddels weer een fikse bult manen! :D

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 12:08

normaal gesproken wel maar ze heeft hem net gesloopt en ik zelf heb het geld nu niet om een nieuwe te kopen aangezien dit al de 3e dit jaar was...bovendien wil mijn vader niet nu nog een dure deken kopen...tog maar ff proberen over te halen dus ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:12

Bailey_4ever schreef:
normaal gesproken wel maar ze heeft hem net gesloopt en ik zelf heb het geld nu niet om een nieuwe te kopen aangezien dit al de 3e dit jaar was...bovendien wil mijn vader niet nu nog een dure deken kopen...tog maar ff proberen over te halen dus ;)

Ik zal op stal ons merk eens bekijken, supergoede deken
als er een klein gaatje inkomt, maken we dit dicht met stevig draad...
hebben nu de fries ook een nieuwe deken om.

Ik zou toch dan even proberen te sparen voor een deken, dan dat je diertje zo'n jeuk heeft... is echt niet fijn voor ze.

maar ik begrijp je, die dekens zijn knetterduur!!
als een gezocht naar een tweedehandsje?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 12:14

Ik zal op stal ons merk eens bekijken, supergoede deken
als er een klein gaatje inkomt, maken we dit dicht met stevig draad...
hebben nu de fries ook een nieuwe deken om.

Ik zou toch dan even proberen te sparen voor een deken, dan dat je diertje zo'n jeuk heeft... is echt niet fijn voor ze.

maar ik begrijp je, die dekens zijn knetterduur!!
als een gezocht naar een tweedehandsje?[/quote]

aha!geniaal :+ 2e hands van marktplaats scoren ofzo..das egt een goed idee denk ik zal meteen ff kijken....kijk daar kan je nou wat mee ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:21

let wel op dat de deken heel is.
en ik wete niet waar je woont, maar ik kijk zelf altijd uit met verzenden, ik haal de spullen liever op.

ik kan eens vragen op stal of wij nog een oude deken hebben liggen.
voor de laatste weken, want straks in oktober is het klaar met het exceem :)
hier worden ze toch weggegooit denk ik, en als ik er even naald en draad doorheen steek , is het wel weer bruikbaar

Ik pb je vanavond! :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:24

Na je beginpost dacht ik gelijk aan scheren, maar na je foto gezien te hebben zeg ik: knippen!
Ik zou het kort afknippen, dan wordt het een soort fjordenkaspel zeg maar. Dan is net even wat minder drastisch dan scheren en het scheelt weer net een stukje met aangroeien. Wel lekker kort doen, zodat het overal evenlang en zo goed als evendik is en goed rechtop gaat staan.
Deed ik bij mijn welsh met ZE ook als het te erg afgeschuurd was.
Ik bedoel dus zoiets:

Afbeelding

En ja, het is kort... maar het groeit heel snel weer aan hoor!
Heb bij mijn bonte ook net alles eraf geknipt (oke, was bij hem niet helemaal de bedoeling :o ) maar nu gaat het wel weer mooi gelijk aangroeien en overal evendik :)

Afbeelding

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 16:24

allemaal ontzettend bedankt voor de reacties! ik heb vanmiddag de schaar erin gezet en naar mijn mening is het een stuk verbeterd...de deken komt dinsdag en haar voeding word aangepast ;) zo..wat je allemaal te weten kan komen van één topic zeg.

nou dan hier nog wat laatste foto's :list:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo, nou dat was een succesvol topic denk ik zo :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:10

Ziet er goed uit! En over een week is het zelfs nog beter.

Maar begrijp ik het nou goed dat je ook een deken hebt besteld?

Goed bezig en zeker een nuttig topic. Je hebt er goed aan gedaan dit topic te openen.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:13

Inderdaad een succesvol topic! Ik vind de manen er nu heel netjes uitzien, heb je mooi geknipt. Succes met de wedstrijd.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 18:53

Malenka schreef:
Ziet er goed uit! En over een week is het zelfs nog beter.

Maar begrijp ik het nou goed dat je ook een deken hebt besteld?

Goed bezig en zeker een nuttig topic. Je hebt er goed aan gedaan dit topic te openen.

ja heb ook een deken besteld ;) !

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 18:56

n_arelle schreef:
Inderdaad een succesvol topic! Ik vind de manen er nu heel netjes uitzien, heb je mooi geknipt. Succes met de wedstrijd.

dankje..ja staat m nog wel stoer ook! haha :)