welk schoeisel voor op stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:31

Maddog schoenen (met stalen neuzen), die gebruik ik veel onder m'n chaps maar ook op stal, of zwarte klompen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:40

runningkawa schreef:
Ik heb blackstone bergschoenen
daar rij ik mee, daar doe ik stal werkzaam heden mee.

Heb ik ook . Superschoenen, wil nooit meer andere!

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:27

LiSSy"]
[quote="sorayalover"][quote="Jippie schreef:
De vraag staat er al heel duidelijk Knipoog
Tijden het rijden draag ik laarzen maar die gaan direct na het rijden weer uit. Voor op stal heb ik gewone leren schoenen. Deze beginnen nu wel een beetje oud te worden dus was ik op zoek naar iets anders en praktisch.
Zweedse klompen, bergschoenen, muckers, gympen? Wat dragen jullie? Wat is praktisch?

ik heb stalschoenen met stalen neuzen wel duurder dan andere maar als er een paard op je voet staat voel jet het niet en heb je er dus ook geenlast van
[/quote]
stalen neuzen vind ik redelijk link. ik ken iemand die die schoenen ook had en er ging een paard op haar tenen staan waardoor het staal is ingedeukt. resultaat: 2 tenen die er bijna afhingen.
die stalen neuzen kunnen redelijk wat hebben, maar een gewicht van een paard is te veel.
[/quote]

er hebben nu inmiddels al wel 20 paardenvoeten op gestaanals het niet minder is en mn neuzen zijn nog steeds goed en mn tenen zitten er ok nog aan..

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:38

Ik heb jodhpurs, maar dan van die rubbere. Zijn eigenlijk gewoon korte laarsjes. Ideaal, zo onder een straal water.
Voor de rest heb ik van die rubberen tuinklompjes. Die zijn gewoon van plastic. Op die zweedse kan ik namelijk ook niet lopen!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:19

Ariat's.
Heel dure schoenen, en zogenaamd super kwaliteit.
Mooi niet dus, na 3 maanden scheuren, vaal etc. En dan messtte ik er geeneens mee uit... Lips are sealed

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:53

Ik heb 3 jaar terug Rockport wandelschoenen gekocht, die bijna dagelijks gedragen zijn. Ze zijn nu bijna versleten en ik ben hard op zoek om zo´n zelfde paar te vinden! Die dingen zijn echt geweldig; zitten lekker en ze zijn mooi smal, dat vind ik fijner rijden als mijn Caterpillars. (die zijn ook prima, maar wat "plomper").
Als ik grondwerk met mijn paard doe, heb ik veiligheidsschoenen met stalen neuzen aan. Ik heb laatst een paar gekocht die in zo´n catalogus voor beroepskleding stond. Op aanraden van een stalcollega, heb ik de goedkoopste genomen (€30,-) -volgens haar maakt duur of goedkoop nauwelijks verschil- en ik moet zeggen dat ze heerlijk zitten!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 08:03

In de winter draag ik op stal mijn thermoboots en met rijden mijn leren laarzen.
In de zomer ga ik over op Mountainhorse Stalschoenen of jodphurs. Om te mesten heb ik altijd mijn mooie groene laarsjes van de Boerenbond aan. Zo lijden mijn andere schoenen niet zo veel.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:02

Vroeger had ik altijd werkschoenen met stalen neuzen, maar dan had ik toch bijna iedere dag weer natte sokken na het afspuiten van de paarden of als het geregend had.
De laatste jaren draag ik bij de paarden altijd rubberen laarzen (geen rijlaars model) met stalen neuzen.
Snel aan en uit, snel schoonspuiten en veilig voor lompe paarden Lachen
Het ziet er misschien niet uit maar het werkt voor mij fijn.
En ach, hier in het dorp zou het niet eens opvallen als ik er mee naar de supermarkt zou gaan...

Nu gebruik ik de werkschoenen voor "net", als we met de paarden weg gaan Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:30

's Winters thermo laarzen. En zomers klompen. Ik rijd dan met jodhpur laarsjes. Ik liep eerst altijd op jodhpur laarsjes maar die dingen waren binnen een paar maanden iedere keer aan gort(goedkope maar ook dure). Ik probeer dus nu klompen en met m'n jodhpurs (bijna) alleen rijden.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 10:18

Meestal draag ik mijn oude kistjes, ook met rijden. Voor het vuile werk heb ik een paar rubber legerlaarzen met stalen neuzen.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 10:27

Ik heb speciale rij- en stalschoenen met verstevigde neus. Of er staal in zit weet ik niet... Ik rij er ook mee in combinatie met chaps. Deze schoenen zijn "Kaminka-proof" en dat is wel nodig gebleken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:24

De schoenen die ik op stal draag, draag ik dus niet tijdenshet rijden. Ik rij altijd braaf met mijn leren laarsjes die ik bijna iedere keer na gebruik weer schoonmaak *LOL*
Wat schoeisel betreft zit ik te twijfelen over zweedse klompen. Die schiet je zo aan en uit en zijn lekker makkelijk. Alleen kan ik daar geen auto mee rijden dus dat wordt dan autorijden op mijn sokken Lachen
Ik hou iig de Scapino in de gaten voor een redelijke aanbieding van berg- of wandelschoenen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:50

Ik heb vanmiddag bij Divoza Python's met stalen neuzen gescoord. Waren in de 'aanbieding'. Ik vind stalen neuzen altijd een prettig idee in de omgang met paarden.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 19:49

klompen of jodphurs met uitmesten of als ik rondloop en met rijden gewoon leren rijlaarzen of chaps.

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 00:54

Tja niet de mooiste maar wel stevig.
Ik draag namelijk hoge werkschroenen, Bestendig tegen zuren dus ook tegen urine, stalen neus is wel makkelijk als je paard een treetje te hoog staat.
Niet dat mijn paardje dat doet, maar mocht ze een misstap maken dan heb ik geen blauwe tenen.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 01:12

runningkawa schreef:
Ik heb blackstone bergschoenen
daar rij ik mee, daar doe ik stal werkzaam heden mee.

Ik ook en dat bevalt heel goed. Maar als ik een periode niet rij loop ik ook vaak op mijn zweedse klompen. Vooral in de zomer een stuk minder warm. (Hoewel die er niet in mijn maat zijn en ik dus alsnog 2 paar sokken aan moet. Ach ja, ik leef nou eenmaal niet op grote voet. Haha! )

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 10:28

wat voor maat heb je dan je hebt ze zelfs in baby maten dussss

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 10:35

Normaal rijd ik met mijn leren laarzen, maar als ik buiten rijd heb ik van die halfhoge leren schoenen.
Verder heb ik normaal mijn kisten aan, waterdicht, sterk en veilig Knipoog
Hier wordt echter wel alles goed onderhouden, dus niet alleen de laarzen, maar ook de kisten he (overblijfsel van de AMO) Haha!