Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

S__L schreef:Wil je dan alle veulens apart gaan voeren? Dat word ook een werk dan. Als er in het gras, hooi en in de likstenen voldoende vitame mineralen zitten, waarom veder dan nog krachtvoer? Ik het wild was er ook geen krachtvoer en deden ze het ook op gras ect....

S__L schreef:Wil je dan alle veulens apart gaan voeren? Dat word ook een werk dan. Als er in het gras, hooi en in de likstenen voldoende vitame mineralen zitten, waarom veder dan nog krachtvoer? Ik het wild was er ook geen krachtvoer en deden ze het ook op gras ect....
cocochanel schreef:Ontwormen doen we door middel van een wormonderzoek,en na advies van de DA.
_Nann_ schreef:bijvoeren is alleen nodig als ze niet voldoende binnen krijgen of bijv. een beperkte groei hebben of als veulen ziek zijn geweest ( slechte start ofzo)
Citaat:Maar ik vind niet dat je paarden tegenwoordig nog kunt vergelijken met paarden vroeger in het wild,
ik betwijfel of ze het uberhautpt zouden redden in het wild die paarden van tegenwoordig.
Alikesflame schreef:S__L schreef:Wil je dan alle veulens apart gaan voeren? Dat word ook een werk dan. Als er in het gras, hooi en in de likstenen voldoende vitame mineralen zitten, waarom veder dan nog krachtvoer? Ik het wild was er ook geen krachtvoer en deden ze het ook op gras ect....
Dat voeren apart is nog niet zo'n heel groot probleem. altijd bij de dominanste beginnen. vaak krijgen ze wel ongeveer evenveel. Heb er ervaring mee. een hele koppel apart te voeren
S__L schreef:Citaat:Maar ik vind niet dat je paarden tegenwoordig nog kunt vergelijken met paarden vroeger in het wild,
ik betwijfel of ze het uberhautpt zouden redden in het wild die paarden van tegenwoordig.
Ik denk dat je een paard die zo goed als een heel leven achter zich heeft niet kan vergelijken in het wild. Maar een veulen die net op de wereld komt kan nog aardig voldoen aan het wild. Het veulen weet toch niet beter?

S__L schreef:_Nann_: haha ja daar heb je gelijk in, niet aan gedacht! Maar een paard heeft toch altijd zijn natuurlijke gedrag. Dat is niet af te leren neem ik aan. Dus in dit geval over voeren kan een veulen of een paard de voedingsstoffen uit het ruwvoer en gras ect halen? En heeft dat toch niks te maken met het gedrag van de moeder enzo
jannie8 schreef:2 kilo basisbrok is egt niet te veel
perdag zo lang het maar basisbrok is
S__L schreef:Ja daar heb je gelijk in. Maar waar moet je dan mee bijvoeren? Met krachtvoer? Zitten daar die suplementen in die ze dan missen of met ander spul?