WIE KAN ME ALSJEBLIEF HELPEN!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:26

Mijn paard is een tijdje beginnen bijten-->gewoon tonen dat jij de baas bent!, dat doe je door 1 tik te geven maar pas op!nhet paard dat op stal staat bij de buren krijgt van iedereen een tik en op het einde van de dag heeft hij minstes 20 keer een klopje gehad op zijn neus en daar word ie vervelend van en dan gaat ie meer bijten, zorg dat je pony genoeg aandacht heeft (wat die pony bij onze buren niet had) en als hij iets doet dat niet naar je zin is geef je hem een tikje.

BinkyGirl

Berichten: 96
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 22:09

ja jullie hebben gelijk, maar kijk he ik heb ook een tijdje gehad toen ie beet dat steeds als ie me bijt dat ik hem dan een mep geef maar hij word dan alleen maar meer van: wijf rot op hij luisterd dan wel naar me maar hij vind me niet aardig lijkt het net.
ik vind het gewoon zo moeilijk ik weet echt niet wat ie wil, als ik hem geen tik geef dan blijft ie doorgaan met bijten als ik het wel doe dan word ie pissig op mij!
-xxx- stef

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:34

je hoeft hem niet perse een harde tik te geven alleen duidelijk nee dat mag neit en een klein tikje te geven of zn neus helpt ook al wel en terugbijtenhelpt ook zeggen ze

BinkyGirl

Berichten: 96
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 22:40

Ja ik zou het is proberen!
thxx

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:42

jij hebt toch ook wel eens ruzie met een vriendin van je? Als je me kaar dan uitscheld ofzo voel je je ook rot en ben je ook even boos. Dat heeft jou pony ook als jij boos op hem wordt. Gewoon niets van aantrekken. Dan is het zo over en is hij die tik al weer vergeten.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:44

ja maar wanneer eenpaard alleen gestraft word danword het alleen maar erger..... bij mensen is het zo(ja dat hoor ik op school spw) danje het negatieve moet negeren en het positieve moet belonen alleenvind ik niet dat je het moet latengeworden maar evenlatenwetendat het niet mag maar ook het positieve belonen

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:48

sorayalover schreef:
ja maar wanneer eenpaard alleen gestraft word danword het alleen maar erger..... bij mensen is het zo(ja dat hoor ik op school spw) danje het negatieve moet negeren en het positieve moet belonen alleenvind ik niet dat je het moet latengeworden maar evenlatenwetendat het niet mag maar ook het positieve belonen

daar ben ik het ook zeker mee eens, ik bedoelde ditr alleen maar een beetje als vergelijking.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 00:48

is echt dominatie probleem.
denk maar eens aan:
1. je leraar op school die dan wel streng kon zijn, en dat was niet altijd leuk maar je wist wel waar je aan toe was.

2. bij een leraar die erg onzeker is en leerlingen vaak hun zin geeft en zich onderuit laat halen door het geklier van leerlingen.

vraag 1: waar heb je meer aan:
leraar 1 of 2?

vraag 2:Bij wie weet je beter waar je aan toe bent:
leraar 1 of 2?

vraag 3: waar heb je meer ontzag voor:
leraar 1 of 2? en zie hier het dominatieprobleem

dus wees duidelijk. dan ben je maar even niet leuk maar uiteindelijk zal je paard je als zijn leider zien en graag dingen voor je doen omdat je duidelijk bent en eerlijk. Wel terecht boos worden he en niet ta laat een pets geven als ie bijt of achteraf, want dat heeft dus echt geen zin. aanpakken op het moment dat

heel veel succes en sorry voor mijn lange verhaal.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 00:51

kleine aanvulling: je moet inderdaad je paard nooit alleen maar straffen maar vooral belonen op goed gedrag. inderdaad zoals sorayalover zegt.
en straffen hoeft echt niet alleen maar slaan te zijn. stem is ook erg belangrijk

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:01

mee eens.......

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:04

Ik heb gisterenavond net een boekje uit gedrag van een paard gelezen en daar ztond in bijten-trappen enz. als je wil wil ik het wel eens kopieren en op bokt zetten dan kun je het zelf lezen maar wat me opviel was dat iedereen zei een tikje geven en jij doet dat niet graag dus er stond: als je pony bijt niet gaan slaan ofzo want dan word hij 'kopschuw' maar met een BOZE stem straffen dus zeggen bv. NEE en mss als hij echt niet luistert een tikje geven!

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:48

Het is allemaal wel goed bedoeld hoor, dat lief zijn voor je paard. Maar denkje dat ze het in de kudde regelen met elkaar vriendelijk vragen of ze alsjeblieft willen luisteren naar de leider? Nee, dat dacht ik ook, die krijgen daar ook verschrikkelijk harde klappen. Ik ken een merrie die haar 'veulen' (moest worden afgespeend ofzo) keihard sloeg toen die weer terug kwam, zo van 'ik ben de baas'. Als hij nou iets bij jou doet wat jij absoluut niet accepteerd dan moet je wel straffen, maar doet hij iets goeds, dan beloon je hem. Dat is idd heel belangrijk, belonen. Hij moet zijn plaats weten

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:51

het is heel belangrijk dat je onthoudt dat EEN PAARD GEEN MENS IS!
een paard denkt niet in termen van: nu vind ik jou niet lief meer.

bij een paard zijn er maar 2 dingen: ik ben de baas, of, zij is de baas. als jij niet de baas bent dan is paardensport zelfs gevaarlijk.

dus niet zo piekeren, zet dat paard op zijn nummer en je zult zien dat hij zich veel beter gaat gedragen. wees consequesent en streng maar rechtvaardig en HOU DAT VOL!
als je dan eenmaal de rangorde gevestigd hebt dan kun je op basis van vertrouwen gaan werken, maar dat is nog steeds iets anders dan vriendschap. daar heb je je vriendinnen voor!

veel succes,
groetjes tessa
Laatst bijgewerkt door tessa3009 op 01-05-03 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:51

als ie bijt krijgt ie een tik => goed.
z'n reactie: wijf rot op.

hij accepteerd jou niet meer als leider.

als ie een tik krijgt moet er in z'n hoofd afspelen:

oei, dat mocht ik niet doen. baasje is kwaad. zal het maar niet meer doen.

een paard is een paard, behandel hem ook zo:

doet ie 't goed: beloon
doet ie iets fout: straf.

dat hij daarna zielig gaat doen, of doet alsof ie heel bang is van je, of doet zo van 'rot op wijf'

niets van aantrekken!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:01

Idd, gewoon een mep geven als ie bijt. Hij moet toch weten dat ie dat niet mag!!! Hij kan dan nog zo zielig kijken, niks van aan trekken, hij hoort gewoon niet te bijten!!!
Als Nicole me bijt krijgt ze ook een mep hoor, ze beet me pasgeleden in mijn borst, dat deed heel zeer! Toen heeft ze dus echt wel een harde mep gehad hoor! Ze moet gewoon weten dat dat niet mag! Overigens was ze daarna weer heel braaf, ze kent haar plaats dus.

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:08

BinkyGirl schreef:
ja jullie hebben gelijk, maar kijk he ik heb ook een tijdje gehad toen ie beet dat steeds als ie me bijt dat ik hem dan een mep geef maar hij word dan alleen maar meer van: wijf rot op hij luisterd dan wel naar me maar hij vind me niet aardig lijkt het net.
ik vind het gewoon zo moeilijk ik weet echt niet wat ie wil, als ik hem geen tik geef dan blijft ie doorgaan met bijten als ik het wel doe dan word ie pissig op mij!
-xxx- stef

Het is niet erg dat je paard je eventjes niet aardig vindt. Jij vindt hem toch ook niet aardig als ie jou bijt? Maar als je hem een tik geeft kun je hem daarna gewoon eventjes negeren, dan kan ie even nadenken over zijn zonden. (ik vraag me trouwens af of dat paard het ooit als zonde zal zien, want sommigen happen gewoon uit genegenheid, alleen zijn wij daar ietsjes minder blij mee). Als je hem dan later weer aantreft (bijvoorbeeld een minuutje later) in zijn box dan is ie het vast alweer vergeten, en begin je gewoon weer opnieuw. Bijt ie niet? Belonen! Bijt ie wel? Hele procedure opnieuw. Het is ook niet altijd mogelijk om echt vriendjes te zijn met je paard, maar als hij jou als leider ziet, dan kun je wel steeds vriendschappelijker met hem omgaan, tot ie weer gaat bijten, en dan moet je weer een poosje wat harder optreden. Paarden kennen nou eenmaal geen democratie, alhoewel er natuurlijk overal uitzonderingen op zijn. Haha!
Succes ermee. En ik weet uit ervaring dat het echt niet meevalt soms, om op te treden, maar als het succes heeft... ik ben nu veel gelukkiger en zekerder ten opzichte van die van mij.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:28

Albert schreef:
Paranormaal begaafd zijn bestaat niet (alleen in boeken en in films) en iemand die zegt dat 'ie van een foto kan lezen hoe jou pony zich voelt liegt, maar wil wel heel graag een greep doen uit jou portmonnaie.


Hoe weet jij nou zo zeker dat dat niet bestaat? Wat een onzin Lips are sealed Frusty
Ik ken genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat dat wel zo is!
*sorry off-topic*
Ik hoop voor je dat je je probleem kan oplossen!

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:06

Jamy"]
[quote="Albert schreef:
Paranormaal begaafd zijn bestaat niet (alleen in boeken en in films) en iemand die zegt dat 'ie van een foto kan lezen hoe jou pony zich voelt liegt, maar wil wel heel graag een greep doen uit jou portmonnaie.


Hoe weet jij nou zo zeker dat dat niet bestaat? Wat een onzin Lips are sealed Frusty
Ik ken genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat dat wel zo is!
*sorry off-topic*
Ik hoop voor je dat je je probleem kan oplossen!
[/quote]
Ik heb geen flauw idee of het wel of niet bestaat, maar ik weet wel bijna zeker dat het in dit geval weggegooid geld is. Omdat je zonder zo'n voorspelling namelijk al heel veel dingen (positief) kan veranderen. (in jou situatie dus)

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:57

Pascalin schreef:
Ik heb gisterenavond net een boekje uit gedrag van een paard gelezen en daar ztond in bijten-trappen enz. als je wil wil ik het wel eens kopieren en op bokt zetten dan kun je het zelf lezen maar wat me opviel was dat iedereen zei een tikje geven en jij doet dat niet graag dus er stond: als je pony bijt niet gaan slaan ofzo want dan word hij 'kopschuw' maar met een BOZE stem straffen dus zeggen bv. NEE en mss als hij echt niet luistert een tikje geven!


mijn paard beet me daarnet ik heb hem toen ff geslagen maar let op op wat ik schreef want als je het veel doet word hij kopschuw!!!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 19:37

Citaat:
veel paardenliefhebbers (waaronder ook jij) zijn te lief tegen hun paard.

ze moeten:
1 hun plaats kennen. ze mogen niet bijten. nooit.
2 dat ze stilstaan met poetsen is normaal en moet niet overdreven beloont worden.
3 lastig met longeren omdat pony/paard geen zin heeft? hou er dan maar de zweep eens goed achter.

blijf steeds kalm, beheerst. maar ze moet weten wat haar plaats is.

vandaag kan ze misschien een beet geven, morgen draait ze misschien met de kont naar jou. dat los je niet op met suiker.

klinkt hard maar zo is het.

een paard dat consequent behandelt wordt, gestraft wanneer nodig, beloont als het iets goed doet, wordt de GROOTSTE vriend van je!
ECHT WAAR!

je hoeft niet perse hulp te zoeken van iemand die bijzondere paranormale gaven heeft, of in het NH zit.


Hier ben ik het dan weer eens voor 200% mee eens. Wie hard is voor zijn paard wordt er vaak de grootste vrienden mee en dan zal ie ook alles voor je willen doen!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 19:45

Franske schreef:
Citaat:
veel paardenliefhebbers (waaronder ook jij) zijn te lief tegen hun paard.

ze moeten:
1 hun plaats kennen. ze mogen niet bijten. nooit.
2 dat ze stilstaan met poetsen is normaal en moet niet overdreven beloont worden.
3 lastig met longeren omdat pony/paard geen zin heeft? hou er dan maar de zweep eens goed achter.

blijf steeds kalm, beheerst. maar ze moet weten wat haar plaats is.

vandaag kan ze misschien een beet geven, morgen draait ze misschien met de kont naar jou. dat los je niet op met suiker.

klinkt hard maar zo is het.

een paard dat consequent behandelt wordt, gestraft wanneer nodig, beloont als het iets goed doet, wordt de GROOTSTE vriend van je!
ECHT WAAR!

je hoeft niet perse hulp te zoeken van iemand die bijzondere paranormale gaven heeft, of in het NH zit.


Hier ben ik het dan weer eens voor 200% mee eens. Wie hard is voor zijn paard wordt er vaak de grootste vrienden mee en dan zal ie ook alles voor je willen doen!


ben ik ook helemaal mee eens!!!

BinkyGirl

Berichten: 96
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 20:20

ja mensen ik was vandaag dus binky aan het poetsen en hij beet me weer ik zei HEY BINKY JIJ MOET NU ECHT IS JE PLAATS WETEN NU en ik had hem een tik gegeven en toen dee die het nie meer! bedankt he!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:56

Goedzo, nu vol blijven houden!
Met "boze" toon praten helpt natuurlijk ook!

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 10:47

Franske schreef:
Hier ben ik het dan weer eens voor 200% mee eens. Wie hard is voor zijn paard wordt er vaak de grootste vrienden mee en dan zal ie ook alles voor je willen doen!

Er zit hier 1 addertje onder het gras volgens mij. Hard zijn voor je paard is niet erg. Maar je moet wel rechtvaardig hard zijn, anders vertrouwt ie je misschien niet meer. Je moet een goede balans zien te vinden tussen "vriendjes zijn" (dat komt later wel) en hard zijn. Als je alleen maar hard bent, dus hem steeds slaat, dan krijg je een schuw paard. Als je alleen maar lief bent, dan krijg je een bijterig of misschien OOK een schuw paard. Hij is dan misschien niet echt schuw, maar weet dat ie door zich aan te stellen zijn zin krijgt. Bijvoorbeeld: steigeren en angstig doen bij het hoefje uitkrabben: ik wordt met rust gelaten!
Dus als je eerst gewoon hard bent (in onze ogen dan) kun je daarna idd vriendjes zijn.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 11:25

heel vaak maakt het paard van dit slaan een leuk spelletje, hoe kan ik haar bijten en toch snel genoeg weg komen???
Ik zou zelf meer werken aan de dominantie en vertrouwen, want daardoor zal hij vanzelf niet meer bijten, en dan ben je ook van andere problemen af, zoals dat bokken. Ik zou als ik jou was eens wat gaan lezen over natural horzemanship, daar wordt meestal goed uitgelegd hoe dat in een kudde gaat, en hoe je zelf dominant kan worden. Ik kan heel goed begrijpen dat je het niet leuk vind om je paard te slaan, vind ik ook niet. Dit paard is duidelijk dominant over jou en jij moet echt weer de leiding over nemen, anders wordt het hartstikke gevaarlijk