Caira schreef:Uhm als ze aan haar stro begint, hoeveel hooi krijgt ze dan?
En idd rubber matten eronder en dik opstrooien.
Genoeg! Je kan een paard niet zoveel hooi geven dat ze er de hele nacht van kunnen eten, dan groeien ze dicht! (we hebben behoorlijk voedzaam hooi)
Wat is dat nou voor onzin, een paard hoort minimaal 16 uur per dag ruwvoer te hebben. Ik heb er hier 8 die 24/7 goed hooi en voordroog aangeboden krijgen van shetlander tot irish cob tot arabier en fjord. Er is er werkelijk geen 1 die dichtgroeit, het is niet zo dat ze zich helemaal volvreten, ze eten zoveel als ze nodig hebben. Als jouw paard de hele box leeg eet krijgt ze dus duidelijk niet genoeg.
Als ze gras eten nemen ze kleine hapjes, zeker als het gras kort is. Van hooi krijgen ze veel sneller grote hoeveelheden binnen. Bovendien zit er in het hooi veel meer voedingswaarde dan in het gras.
Wel apart dat ik hier een heel specifieke vraag stel, en vervolgens onze manier van paarden houden moet verantwoorden. Ze krijgen genoeg beweging, afleiding, hooi, stro, biks, de box is groot genoeg. De wondjes zijn zodanig dat er iets nodig is om dit tegen te gaan.
Ik denk dat springschoenen niet helpen, omdat die niet over het beschadigde deel zitten.
Van de winter laten we wat van het natte stro liggen als onderlaag (voor zover er nog iets ligt) maar in de zomer is dit gezien de warmte niet echt fris.