Rubbertegels als stalondergrond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Rubbertegels als stalondergrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:32

hier liggen in alle stallen rubber tegels,het beste is om dikke tegels te nemen,van 4,5 cm,en dan zonder die noppen aan de onderkant.

die van mij laten prima vocht door,en ik weet zeker dat het beter is voor de gewrichten,toen mijn paarden nog op stro stonden,en ik strooide echt niet l*llig op,had mijn friese merrie echt dikke eeltplekken aan haar ellebogen,en daar heeft ze nooit meer last van gehad sinds ze op de matten staat.

daarnaast de matten zijn warm,zacht en in de winter voel je aan je voeten hoe de matten isoleren,als je op de matten staat worden je voeten gewoon warmer.

daarnaast is het ideaal uitmesten,weinig werk,en weinig mest afval (1 kruiwagen per 4 paarden)

ik ben er echt dik tevreden mee....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:41

wat ook goed werkt zijn speeltuin tegels!
Ze zijn vochtdoorlatend en voeren onder de tegel ook het vocht af.
Zijn niet glad en laten zich makkelijk schoon vegen!
Ik heb ze liggen in de maat 50x50cm en 1mtrx1mtr.4,5cm dik.
Werkt perfect!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:14

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:20

maar niet vochtdoorlatend.het zijn eigenlijk speeltegels, die je evt. ook in de stal kan gebruiken. die slijten erg snel!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:23

die zijn wel vochtdoorlatend,ik heb ze hier zelf ook liggen en ze zijn kurkdroog....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:04

spicegirl schreef:
maar niet vochtdoorlatend.het zijn eigenlijk speeltegels, die je evt. ook in de stal kan gebruiken. die slijten erg snel!

nee hoor is helemaal niet waar en ze zijn wel vochtdoorlatend!
Heb ze al jaren in de stal en zien er nog prima uit!
Weet je wat wel slijt dan????Je bezem hahaha daar heb ik er al een paar van versleten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:05

bij mij liggen ze er ook al dik 3 jaar in,en ze zijn nog als nieuw,wat er dan snel moet slijten snap ik ook niet zo??

en oja,mijn paarden gaan dagelijks op stal en ook in de winter staan ze meer op stal als buiten,dus worden zeer intensief gebruikt...

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:14

Ik heb in mijn oude stal ook rubber tegels gehad (die rode, grote dikke.)

Ze zijn handig met mesten, wel moet je ze goed schoonspuiten.

Ik merkte wel dat bij mijn paard (voor op ijzers) dan de plekken waar ze vaak stond
met eten dat daar de tegels wel onder leden.

verder schraapte mijn paard veel, en zijn er geen tegels van de plak af gegaan.

Voor het paard lijkt het me niet fijn, mijn paard lag toevallig zo goed als
nooit, en toen ze wel een keer is gaan liggen had ze een flinke schuurplek.

ben blij dat ik nu gewoon en stal met stro heb.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:47

ik had ook tegels, te gebruiken als speel en staltegels. die lagen er krap een jaar, toen waren ze uitgehold.

jjvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 15:24

hake schreef:
jjvl schreef:
Hallo,

Kan iemand mij iets meer vertellen over het gebruik van Rubber tegels als ondergrond voor mijn paardenstal? Ik lees namelijk nogal negatieve reacties over Rubber matten. Rubber tegels zijn echter dikker en zachter, dus dempender en ze laten vocht door!
Het lijkt mij de ideale stalvloer. Ik ben een adverteerder van tegels tegen gekomen op Marktplaats.nl Deze man heeft vaak heel veel tegels voor weinig. Kan iemand mij advies geven?
Bij voorbaat dank!

http://link.marktplaats.nl/278364118

Hallo,

Ik wil graag weten of deze rubberen tegels van marktplaats ook vocht doorlatend zijn.
Heeft iemand ervaring met deze man?

gr

Hallo,

Deze tegels zijn inderdaad vocht doorlatend. Ik heb laatst een partij gekocht bij hem en ze bevallen prima! Hij schijnt ze heel veel te verkopen voor Paardenstallen. De tegels zijn gebruikt als valondergrond voor speeltoestellen maar zien er nog goed uit.
en over de prijs: Het zijn dus gebruikte tegels, in nieuwe toestand betaal je die €45,- per viekante meter en voor deze gebruikte maar €22,-
Suc6 ermee!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:38

Hoi,

Mijn paard staat ook op rubberen tegels. In een box van 3x3 heb ik er 6 liggen van 1 x 1 en de achterste rij in de stal heb ik opgevuld met hemparade/vlas. Mijn paard is gewend om hier al z'n behoefte te doen dus hoef ik alleen maar dat stukje schoon te houden.

Het hooi krijgt ie in een ruif dus ik heb een heerlijke schone stal altijd. En hij vindh et heerlijk om erop te liggen, warmer dan een betonnen vloer onder het stro :).

Succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:35

Mijn VZ pony heeft ook rubber matten, en er loopt dan een afvoer onder zodat je het pis wat wegloopt oppompt en in een emmer op de mesthoop gooit..