Bedankt allemaal voor de hulp! We zijn vandaag bij een bedrijf geweest die renovaties doet en daar ook eens zitten praten, die man had zelf ook paarden dus dat praat makkelijk
Betonvloer nog laten gieten in de stal hadden we geen budget meer voor. Ik weet nog niet of ik dat zelf aan ga durven, misschien met een goede handleiding vanuit Bokt?
Kan je allemaal zelf doen, maar moet je wel weten hoe en niet 'zomaar wat doen'
De wandjes wil ik gaan zetten met gasbetonblokken, zelf proberen te metselen. (Mijn moeder krijgt een rolberoerte als ze dit leest, heb nog nooit meer geklust dan een IKEAkastje

) En dan alleen frontjes bestellen. Loopstallen doe ik niet, vind een binnenbox heel prima.
Die blokken zijn te zacht en te licht (geen massa). Bovendien schrapen paarden eraan..
Blokken moet je lijmen (met evt lijmbak), niet metselenVoor de hengsten hadden we de garage voorzien, tussenwandje metselen en twee maal een deel uit de wand laten halen waar de deur in komt, hebben ze zicht op buiten. Maar het is nog even te zien wat dat doet qua kosten, misschien de mannen gewoon ook in de loods. Ik zie nog wel.
Tussenwandje ook hier van of hout, steen of andere blokken. Metselen is ook een vak apart
De waterleiding ga ik laten doen. Die moet sowieso door de grond, maar ik neem aan dat je dan in de stal ook iets moet voorzien tegen bevriezing? Tot dusver heb ik zo'n pomp als optie maar op internet vond ik wel fikse prijzen. Dus misschien toch voor dat eventjes dat het vriest gewoon cementbakken in de stallen.
Zo'n (doorloop)pomp kost inderdaad veel geld, zou ik niet zo gauw overwegen en geld ergens anders in investeren. Kost bovendien veel stroom.De weiden gaan we omheinen met compleet hekwerk met gaas en een stroomdraadje ervoor, ivm de hengsten maar ook geen gedonder met veulentjes onder de draad door etc.
Bedoel je de buitenkant? Hout of alleen gaas?En dan de rijbak met rubber banden, ben nog wel aan het zoeken waar ik die vandaan kan halen maar vind dat wel een goede optie. Zetten jullie de palen in de bare grond of gegoten in beton? Want anders laat ik dat gelijk met de grote omheining doen, maar dan moet ik eerst de grondwerken voorzien.
Ff bekijken wat voor rubber... Hout hoeft ook niet duur te zijn. Palen gewoon in de grond. Kan je met een grondboor doen. Beton is niet nodig.Spannend nog steeds hoor, ik ben hartstikke hyperdepieper ervan!
Snap ik
, maar wel leuke spanning he
hahahha