Advies weide kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Re: Advies weide kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 12:50

Vergelijking:

http://www.kapaza.be/Immo/Te_koop_Limbu ... rpelt.html

Deze zelfs nog met pacht!
landbouwgrond
landbouwgrond te koop;34 aren,9000 euro
de landbouwgrond is verpacht

Reken tussen de 25.000 en 30.000 per ha. Dat zijn de prijzen die ik van klanten (boeren) hoor.

dat klopt: de gemiddelde prijs ligt rond de 3,1 euro per m2,
maar dat is wel voor landbouwgrond die aan boeren verkocht wordt, en waar dus gewassen op geteeld zullen worden.
Voor landbouwgrond die uiteindelijk in de tuin zal opgenomen worden, zal de prijs normaal gezien een stuk hoger liggen, want de grond heeft voor jouw een grotere meerwaarde dan die 3,1 euro...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:05

Zoezi schreef:
dat klopt: de gemiddelde prijs ligt rond de 3,1 euro per m2,
maar dat is wel voor landbouwgrond die aan boeren verkocht wordt, en waar dus gewassen op geteeld zullen worden.
Voor landbouwgrond die uiteindelijk in de tuin zal opgenomen worden, zal de prijs normaal gezien een stuk hoger liggen, want de grond heeft voor jouw een grotere meerwaarde dan die 3,1 euro...

Als dat in Helchteren zo is, dan hebben wij 2 jaar geleden hier wel heel erg geluk gehad met de prijs :D
Zeker omdat het nieuwe stuk al direkt naast onze bestaande wei ligt.

Nu als je besloten hebt het te kopen...veel succes en plezier ermee !

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 13:48

Ik heb inmiddels het weiland gekocht, hebben jullie voor mij links/advies over het onderhoud?
Ik heb hier in België iets gehoord over een mestbank nummer en gratis bemesten, maar weet het echt niet :o
Ook heb ik gehoord dat je met gemak een 100 balen zelf kan hooien, is dat zo met 88a?
En hoelang kan je je paard op de weide laten staan zonder hooi bij te geven??

Mastrootje

Re: Advies weide kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:07

hoe lang je je paard op de weide kan laten staat zonder hooi geven, ligt aan heel veel factoren. hoe groot de wei is, wat voor (soort) paard je heb, hoeveel andere paarden erbij staan, hoeveel andere dieren en ga maar door!