Hoge schoft, geen passend zadel. Info Daaleman???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:36

Mijn Prestige is ook nog te koop Haha! Mijn merrie heeft ook een hele hoge schoft en past ook bijna geen zadels Lachen
Voor info kun je me pben Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:38

Ik heb onlangs door een zadelmaker uit Antwerpen een Stubben zadel op maat laten maken (doen ze gratis) Voor mijn paard op wie geen enkel "winkel" zadel past omdat ze ondanks haar 21 jaar nauwelijks schoft heeft (wel een hoop spieren). Had ik dat maar 10 jaar eerder gedaan, het zadel verschuift geen millimeter en zit geweldig! Sinds dien ben ik helemaal "into" Stubben en heb ik mijn paard (of mezelf? Schijnheilig ) getrakteerd op een Stubben hoofstel, martingaal en dekje. Als ik nog eens een keer niet meer zoveel hoef te werken als nu moet die zadelman nog een keer langs komen voor mijn andere paard !! Haha!

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 09:40

Hé!! Hoe heet die zadelmaker uit Antwerpen?? Ik heb via een ruitersportzaak in België namelijk het telefoonnummer van een Belgische zadelmaker gekregen. Nadeel hiervan vind ik dat ik die man (en ervaringen van andere) totaal niet ken.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:57

Veel succes ermee,
ik heb iig heel goede ervaringen met Daaleman, die heeft bij mijn paard waar een (goed bekend staande) zadelmaker gaan raad mee wist echt een toppie zadel op maat gemaakt.

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 12:25

Super bedankt!! Ik zal nog wel laten weten wat het uiteindelijk geworden is

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:11

Even een ander merk tussendoor dan een Daaleman. Mijn paard heeft ook een super hoge schoft. Ik heb een Ainsley dressuurzadel op haar liggen. Dat past wel. Als het om de prijs gaat alleen wel duurder dan een Daaleman.
Langeraap is trouwens inderdaad een goede zaak. Doen nooit moeilijk, mag vaak dingen eerst mee nemen om te proberen, voor je het koopt. Goede service.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:02

Zadelmakerij de Clerck, W. van Laarstraat 76, 2600 Berchem (telnr. heb ik helaas niet-staat niet op de bon en ik kan geen tas vinden.
Een vriendin van mij heeft haar zadel daar ook laten maken/passen (hij komt aan huis, bij mij tenminste) en die is ook zeer tevreden. Als je het nummer niet kan vinden zeg het dan dan zoek ik het uit.

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 15:25

Ik krijg morgenavond een Ainsley uit te proberen!! Dat merk is me wel afgeraden vanwege de slechte service die ze verlenen, maar nooit geschoten is altijd mis en als het goed past..... KOPEN!!! *LOL* Al heb ik de moed zo langzamerhand al opgegeven, ik blijf proberen tot de zadelmaker is geweest!! Ook dit zou een zadel speciaal voor paarden met een hoge schoft zijn. Ben benieuwd!!

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 15:26

Mist schreef:
Zadelmakerij de Clerck, W. van Laarstraat 76, 2600 Berchem (telnr. heb ik helaas niet-staat niet op de bon en ik kan geen tas vinden.

Als het niet teveel moeite is zou ik heel graag het telefoonnummer hebben!! Mocht die van mij een ander zijn dan kan ik ook altijd daar eens navragen. Alvast heel veel bedankt!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:49

dom dom dom.... ik heb een klantenpasje... Party!! vanuit nederland 00-32-3-230.40.47. Hij neemt trouwens wel de tijd voor je, ik heb er 2 uur over gedaan (en ongeveer 5 zadels uitgeprobeerd) voordat ik besloten had welke ik wilde, en toen nog meten waar die het zadel precies op moest vullen etc. Het zadel past trouwens (in mijn ogen) ook verdacht goed op mijn andere paard (1.78 en dus ook een hoge schoft) maar ik wil deze niet verpesten voor het paard waar ik hem voor gekocht heb, DUS moet ik er nog maar een bijkopen Schijnheilig (het comfort verschil is namelijk zo groot met die Kieffer die ik voor die grote heb-dat ik het toch niet kan laten!)

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:09

Ikke, peru en Daaleman, zeer goede combi.
En ja hij komt naar Eindhoven om te passen. Hij heeft veel verstand van het aanmeten, is heel vriendelijk en service gericht. Super zadel. Ik heb er wel veel extras aan laten doen. kost wat, maar je hebt dan ook een zeer fijn zadel dat perfect op je paard ligt en waar jij ook lekker in zit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 17:25

gerritje schreef:
Nadeel bij mijn daleman is dat ik extra lange zweetbladen had gevraagd en ze dit 'vergeten'waren. Maar goed dat is een kleinigheid. .

Nou, dan had ik het zadel teruggebracht, ik zit met normale zweetbladne altijd met rand van m'n laars bij het zweetblad en m'n knieen steken uit. Dat noem ik dus geen kleinigheidje.
Maar verder vind ik daaleman ook goed hoor. Vanwege de behoorlijk hoge voorrijkosten richting het noorden heb ik voor een aangepaste Stubben gekozen bij een zadelmaker hier in de buurt. Ook daar ben ik prima tevreden mee.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 11:07

Ik ben super tevreden over mijn zadel van Daaleman.
Ik vond alleen dat ze meer wrong hadden moeten maken. Dus hup zadel terug en maken...Resultaat, Geweldig.
Maar zoals ik al zei, ik heb er veel aan laten doen, want als je het standaard zadel ziet van Daaleman...Nou daar lijkt die van mij dus helemaal niet meer op. heb extra lange zweetbladen, extra diepe zit, extra wrong, extra singel om de zweetbladen goed op zijn plaats te houden. Ik heb aangegeven van te voren dat ik mijn beugels altijd onder het zweetbald draag en dat ik dus geen inkeping in mijn zweetblad wil voor de beugelriem. Die hebben ze dus weggelaten. Is veel mooier.

Vlugger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 20:19

Als ik jullie eens op een ander spoor mag zetten Lachen ,
Probeer eens een Torsion !!!!
Ook voor paarden met een hoge schoft, *LOL*
Kijk voor info op www.torsion.nl
ze komen aan huis passen.