Hier is het ook nog echt probleem geweest dat bakken helemaal dichtvriezen. Je moet gewoon zorgen dat er altijd goed veel water in zit, dan kan je het laagje ijs makkelijk even stuk trappen 's ochtends.
Hoe vaak is het nou in nederland dat het overdag ook vriest? amper
Kristie_
Geplaatst: 13-09-09 19:37
Als het water niet meer uit de sloot te halen is ga ik bij de boerin daar vlakbij buiten bij het kraantje water halen. Dan moet ik wel tig keer heen en weer lopen want dat water is best zwaar. Als ik het ijs kapot kan tikken doe ik dat, en anders heb ik binnen in de schuur nog een emmer over, dan vul ik die en sleur ik de ander mee om warm te laten worden in de schuur. Heel gedoe, maar liever zo dan op stal.
VanHuisUit
Geplaatst: 13-09-09 19:39
De bal heb ik nooit geprobeerd, stro wel, maar daar ging het volgens mij juist eerder van dichtvriezen. Ik haalde wel altijd al het ijs eruit en nieuw water erin. De sloot waar de pony's langsstaat staat vlakbij een gemaal, dus het stroomt gelukkig redelijk. De het blijft lang open. Tja, en is het niet meer open dan moet er warm water mee.... meestal duurt zo'n periode maar een paar dagen hooguit. Als het overdag maar een beetje de zon schijnt en je de bakken in de zon zet dooit het ook wel aardig, zeker als het uit de wind staat. Mijn truc: appelsap. Daar bevriest het ook minder van en paarden vinden het toch nog lekker. Ik zal die ballen ook gaan proberen deze winter En als paarden steeds op de wei staan hebben ze geen last van dat gras hoor, ze eten toch bijna geen gras meer (tenminste niet als je ze goed hooi bijvoert, dat hebben ze veel liever). Ik vind het heerlijk als ze in de winter toch naar buiten kunnen en lekker rond kunnen scharrelen.
(soms nam ik ook kokendwater mee, niet dat het veel uitmaakte, het water bleef koud)
ik lees hier wel goede tips!! appelsap??
palominotje
Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-09 17:45
Ja inderdaad,hoe zit dat met appelsap?? Appelsap bevriest toch ook? Buiten voor de vogels doen ze wel eens druivensuiker in de water bak! Maar dat lijkt mij niet geschikt voor paarden!?