Paard afgestoten in de groep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:10

Tja.. lastig het gedrag in de kuddes verandert echt soms door van die kleine dingen. Is de situatie van de halve friese merrie (dus het niet werken) een blijvende? Dat zou namelijk wel echt vervelend zijn. Als die merrie steeds zo uit haar dak gaat is ze eigenlijk ook niet gelukkig.
Is er plek voor nog een paardje? Want dat verandert de kudde ook weer en kan ook helpen.
Ik zou het ook even aankijken... want als je haar nu helemaal uit de kudde haalt wordt het misschien wel erg lastig om haar ooit weer terug te plaatsen.

Caira

Re: Paard afgestoten in de groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:04

Als je zelf ook aangeeft dat je merrie niet goed in haar vel zit zou ik haar door laten meten door een goede homeopaat. Er is vast meer aan de hand dat de andere paarden wel doorhebben maar wij als mensen niet.

piewie

Re: Paard afgestoten in de groep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 10:19

Er is nog plek voor een ander paard, helaas kan ik me er niet nog 1 veroorloven.
Die andere merrie staat te koop en haar eigenaar heeft er eigenlijk geen zin meer in vandaar dat ze weinig doet. Maar ze wordt niet verkocht omdat de prijs te hoog is, maar dat wil de eigenaresse niet inzien.

Op het moment gaat het goed in de kudde, ze is dan ook hengstig dan wordt ze wel geaccepteerd. Dus het is weer even afwachten hoe het volgende week gaat.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:09

ik zou het gewoon even afwachten,ik zie het hier ook weleens,dan staat dat enepaard weer een paard dagen alleen en dan weer een ander paard,ze lossen het onderling wel op.zolang ze je paard nog niet gaan slaan en schoppen en dan bedoel ik ook echt dat je hem met behoorlijke wonden en kreupel uit het land haalt dan zou ik me nog niet direkt zorgen gaan maken.

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:34

MarChak schreef:
Mijn paard liet zich niet eens meer uit de box halen om op de paddock gezet te worden, vanwege zo'n hele dominante merrie in de groep. Ze zat toen ook niet lekker in haar vel, juist daardoor. Enige oplossing was haar in een ander groepje te zetten en daarna zag ik mijn paard weer opbloeien. Ze staan nu weer bij elkaar in de wei en dat gaat nu wel goed(alleen vreet die dominante merrie haar staart en manen op, zucht).

Je hebt een soort spray (en dat stinkt enorm) die je in de staart kan spuiten. Misschien helpt dat? Voor de manen weet ik niks.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:55

Procent schreef:
MarChak schreef:
Mijn paard liet zich niet eens meer uit de box halen om op de paddock gezet te worden, vanwege zo'n hele dominante merrie in de groep. Ze zat toen ook niet lekker in haar vel, juist daardoor. Enige oplossing was haar in een ander groepje te zetten en daarna zag ik mijn paard weer opbloeien. Ze staan nu weer bij elkaar in de wei en dat gaat nu wel goed(alleen vreet die dominante merrie haar staart en manen op, zucht).

Je hebt een soort spray (en dat stinkt enorm) die je in de staart kan spuiten. Misschien helpt dat? Voor de manen weet ik niks.

Hee, bedankt, ik zal eens zoeken.
Kreeg ook als tip hertshoornolie en sambal :9 , die laatste dan alleen smeren waar ze er zelf niet bij kan. Alleen is mijn paard nogal erg lenig, komt makkelijk tot d'r heup met d'r mond. Wel een laatste redmiddel denk ik, die sambal... maar goed, dit gaat off-topic, maar nogmaals bedankt!

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:54

Jammer is het dan dat het niet zelf voor het zeggen hebt,zoals jij het het liefst wil.
Maar zoals je zelf al zegt is in overleg veel mogelijk, zou het toch nog een keer bij de pensionhouder proberen