Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

MarChak schreef:Mijn paard liet zich niet eens meer uit de box halen om op de paddock gezet te worden, vanwege zo'n hele dominante merrie in de groep. Ze zat toen ook niet lekker in haar vel, juist daardoor. Enige oplossing was haar in een ander groepje te zetten en daarna zag ik mijn paard weer opbloeien. Ze staan nu weer bij elkaar in de wei en dat gaat nu wel goed(alleen vreet die dominante merrie haar staart en manen op, zucht).
Procent schreef:MarChak schreef:Mijn paard liet zich niet eens meer uit de box halen om op de paddock gezet te worden, vanwege zo'n hele dominante merrie in de groep. Ze zat toen ook niet lekker in haar vel, juist daardoor. Enige oplossing was haar in een ander groepje te zetten en daarna zag ik mijn paard weer opbloeien. Ze staan nu weer bij elkaar in de wei en dat gaat nu wel goed(alleen vreet die dominante merrie haar staart en manen op, zucht).
Je hebt een soort spray (en dat stinkt enorm) die je in de staart kan spuiten. Misschien helpt dat? Voor de manen weet ik niks.
, die laatste dan alleen smeren waar ze er zelf niet bij kan. Alleen is mijn paard nogal erg lenig, komt makkelijk tot d'r heup met d'r mond. Wel een laatste redmiddel denk ik, die sambal... maar goed, dit gaat off-topic, maar nogmaals bedankt!