Heel erg veel vragen over een eigen stal inrichten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:23

En als je toch alles nieuw aan moet schaffen, doe jezelf en je rug een lol en neem meteen een schep en mestvork met een extra lange steel, dat werkt echt veel prettiger.

Om te starten:
1 kruiwagen
1 bezem
1 mestvork
(evt. 1 aubiosevork, ik vind ze ideaal om het land af te mesten)
1 schep
2 emmers
Paar extra halstertouwen
1 praam
1 goed (knip-)mes

Sorry straks verder, er komen klanten aan Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:17

een goed slot op je zadelkamer en dan bedoel ik ook echt goed!!!!! ze maken alles voortaan open dus let hier goed op en een deur die naar buiten open gaat kan ook geen kwaad, als ie naar binnendraait kunnen ze hem echt super snel open.

verder zijn nog handig:
handveger en blik,
een klok,

de rest is wel zo'n beetje genoemt hier boven, vaak is het ok handig om eens in de divoza of horselover cataloges te kijken hier staan vaak ook een aantal pagina's in met benodigheden voor in en om je stal heen.

succes ermee

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 18:03

Misschien een beetje onduidelijk maar het word dus een privestal zonder klanten waar alleen mijn paarden komen te staan. Telefoonnummers komen in huis en eventueel in stal.
Voor de zadelkamer komt of een ijzer hek (die hebben we toevallig nog staan) of een paar goede sloten.
Er komen een paar zadelsteunen,flink veel hoofdstelhaken. Een kast (met legplanken) voor dekjes etc. en potjes en flesjes.

De kettingen op de poetsplaats zijn i.d.d om vast te zetten als ik ze poets of was. Ik heb van die trailerkettingen gezien met paniekhaak en geplastificeerd.
Er komt koud water en het idee van de boiler vind ik wel super.
Er komt echt een solarium Tong uitsteken Tenminste, er komen 2 of 3 speciale solariumlampen. Die worden in een rijtje gehangen. Niet zo luxe als een echte maar voor 3 paarden genoeg en even effectief!

Jullie bedoelen neem ik aan allemaal van die liggende diepvrieskisten met zo'n klep die van boven opengaat? Die kan ik vast wel ergens op de kop tikken. Heel misschien wil vriendlief een houten frame in elkaar timmeren zodat die lelijke kist mooi weggewerkt is.

( ik kan niet wachten tot ik al m'n plannen , ideeen etc uit kan werken Haha! )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:00

#Ymke# schreef:
Jullie bedoelen neem ik aan allemaal van die liggende diepvrieskisten met zo'n klep die van boven opengaat? Die kan ik vast wel ergens op de kop tikken. Heel misschien wil vriendlief een houten frame in elkaar timmeren zodat die lelijke kist mooi weggewerkt is.

( ik kan niet wachten tot ik al m'n plannen , ideeen etc uit kan werken Haha! )

Ja en die kan je dan in tweeen delen voor b.v. biks aan de ene kant en andere voersoorten aan de andere kant.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:15

Een paar halsters en touwen aan een haak naast je deuren thuis, hoef je niet eerst naar stal te rennen als er plotseling een losgebroken paard langs je keukenraam loopt.

En maak de hooi/stro -opslag los van je stallen ivm brandgevaar.
om dezelfde reden zorg dat je paardenboxen ook van buitenaf, dus niet alleen via de stalgang, te bereiken zijn.

Zeer goede hekken om je terrein tegen uit- en inbrekers. Constructie met of autmatisch of twee hekken tussen jouw erf en de weg, zodat een loslopend paard niet gemakkelijk op de weg terecht komt.

Kijk eens hoe makkelijk of moeilijk het schoonmaken en onderhouden van de stallen is? Kan je gemakkelijk bij alle lampen, zijn de deuren hoog genoeg? Ook als je op je paard zit?

M.a.w. kijk goed naar de veiligheid van jouw en je paarden hoe braaf ze ook zijn.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:05

Als je toe bent aan goede verlichting van de rijbak moet je maar eens contact op nemen.

Frank