Sloten leeggehaald langs de weiden,zonder toestemming?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Sloten leeggehaald langs de weiden,zonder toestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:33

De shetlanders staan hier op een stuk waar vroeger een sloot heeft gelegen vermoedelijk (geen zorgen, alles is gecontroleerd, het is geen moerasgebied), en die staan daar juist het riet af te knabbelen. Vinden ze heerlijk, en scheelt mij werk, anders moet ik het snoeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:34

Waarom naar een andere wei? Riet kan helemaal geen kwaad, ze vinden het lekker en ze hebben wat te doen

Alhoewel, mijn veulen is wel eens aangevallen door een bos riet

Afbeelding

Heel gevaarlijk idd :+

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 09:40

Bij mijn paardjes ligt er wel wat meer dan het bergje op de foto;)
Heel de wei ligt vol, op sommige plaatsen wel een meter dik.
En k snap heus wel dat het verplicht is om de sloten leeg te halen. maar dan hoeft het nog niet in onze wei gegooit te worden!

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:41

Wat zit er dan aan de andere kant van de sloot?

Uit die foto blijkt wel dat riet heel gevaarlijk is :+

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:43

Maar de paarden stoppen vanzelf wel met eten als ze vol zitten, sterker nog, de hierboven genoemde shetllanders staan op een stuk wat eerst gemaaid is. Hier groeide van alles, maar niets dat giftig is. Ik heb alles dat gemaaid is gewoon laten liggen, en de shetten erbovenop geplant. Maak je niet zo druk, het verdwijnt vanzelf.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 09:44

aan de andere kant van de sloot is het land van de boer. Daar staat normaal tarwe. nu op het moment niks en de boer had gezegd dat het riet daar gegooit mocht worden.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:45

is dit dan de eerste keer want ik zou het wel zo normaal vinden dat het de ene keer op jouw land licht en de andere keer op het land van de boer,
Dat is bij ons ook meestal zo

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 09:46

is voor zo ver ik weet de eerste keer jaa. mr we huren die wei nog niet zo heel lang dus weet nie of het eerder al een keer is gebeurd

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:49

haha [***] geweldige foto!!

Bij ons is gister het riet gemaaid. Paarden staan daar nu ook rustig van te eten. Ook hier ligt het op bepaalde plekken behoorlijk hoog. Twenter vind het alleen maar leuk om er in te graven.
Volgende week haal ik het wel weg. Dan hebben ze het meeste wel opgegeten.

Het is vrij normaal dat het riet op de kant wordt gegooid waar het ook groeit.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 09:51

Riet groeit nou niet bepaald in onze wei :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:07

Snap het probleem niet zo :) overal zijn ze sloten aan het uitgraven je moet eens zien wat voor ravage het hier voor de deur is :D overal ligt modder en rijden er dikke tractors door het land ze zijn hier de hele boel aan het verbouwen sloten dichtgooien hier en daar een nieuwe dam maken en ergens anders weer sloten graven..

Pff en mijn paardje loopt er gewoon overal tussendoor (uiteraard kan ze niet bij de dichtgegooide sloten komen, straks blijft ze vastzitten in de blub)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:47

Ik snap het probleem wel. Iedereen heeft het hier over riet eten, ok dat kan geen kwaad. Kijk dat mooie hoopje riet maar eens op de foto. Maar dit gaat hier wel over bagger,met andere woorden, riet en ander vuiligheid dat een jaar op de bodem van de sloot heeft liggen broeien, verrotten en bacteriën heeft zitten vormen. Ik geef ook hooi aan mijn paarden, maar niet als het een jaar op de bodem van een sloot gelegen heeft (als er dan al iets van is overgebleven).

Ik zou dus idd zelf gaan ruimen en de paarden ondertussen op een ander stukje zetten. Gaan klagen heeft idd geen zin want sloten moeten nou eenmaal schoongemaakt worden.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:29

dat ligt er bij ons ook op het land, en denk maar niet dat paarden de drab wat op de bodem gelegen heeft eet, ze eten alleen het schone riet

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:31

Tja, als ze happen zullen ze er ook wel van meekrijgen. Ik denk niet dat de drab en het riet mooi apart liggen. Maar dat is ieder zijn eigen keuze. Ik zou het risico niet willen nemen en ze op een apart stukje zetten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:32

Goede mest voor het land trouwens die drab, beter nog dan kunstmest

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 12:27

Gini schreef:
Ik snap het probleem wel. Iedereen heeft het hier over riet eten, ok dat kan geen kwaad. Kijk dat mooie hoopje riet maar eens op de foto. Maar dit gaat hier wel over bagger,met andere woorden, riet en ander vuiligheid dat een jaar op de bodem van de sloot heeft liggen broeien, verrotten en bacteriën heeft zitten vormen. Ik geef ook hooi aan mijn paarden, maar niet als het een jaar op de bodem van een sloot gelegen heeft (als er dan al iets van is overgebleven).

Ik zou dus idd zelf gaan ruimen en de paarden ondertussen op een ander stukje zetten. Gaan klagen heeft idd geen zin want sloten moeten nou eenmaal schoongemaakt worden.

eindelijk iemand die het wel snapt :D
we zijn druk bezig mt opruimen. schiet gelukkig al op.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:05

Hier komen ze 2 keer per jaar de sloten uithalen vanuit het waterschap. Snap best dat dat gedaan moet worden maar ze rijden zo mn weiland in, laten de draden open en gooien al die bagger in mn wei over het stroomlint. Kan dus iedere keer die bagger wegscheppen en mn lint opnieuw spannen. En op sommige plekken waar ze de troep hebben gegooit groeit nou onzettend veel jacobskruid wat ik eruit moet trekken. Fijn is het niet maar die mensen moeten ook zn werk doen (al zouden die loonwerkers die ervoor ingehuurd worden wel wat secuurder te werk kunnen gaan :+ ). Dus iedere keer als ze langs zijn geweest is het even stoom blazen _-:( alle zooi opruimen en dan ben ik het alweer vergeten :Y) En blijven hopen dat ze een keer de sloot langs mn land toch maar eens overslaan :+

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:09

maar goed bedenk wel dat jou paarden helemaal niet in dat land stonden toen het riet er gelegd werd....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:11

Nou ben ik hééél benieuwd naar een foto..
riet van een meter door HEEL de wei..

ik vind dat je nu begint te overdrijven...
Kom maar met een foto dan

riet kan voor de donder geen kwaad.. ennuh paarden zijn niet dom he... die vreten dingen niet als het ze niet aanstaat of het ongezond is.
Tenzij je ze altijd maar troep voert.
maar vanuit zichzelf weten paarden best wat ze wel en niet kunnen eten :)

Jij haalt geen meter bagger-riet uit je sloot... dit zal wel gewoonm bij de kanten zijn gemaait...

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 16:19

Heel de sloot is leeggegraven met een kraan;) wil best foto wille plaatse voor de mense die denke dat k overdrijf mr alles is bijna opgeruimd dusja heeft nie zo veel zin meer:P en ik heb niet gezecht dat het door HEEL de wei een meter dik ligt. Ik heb gezecht dat het riet door heel de wei ligt, op SOMMIGE plaatsen wel een meter dik :+

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:52

jen schreef:
Hier komen ze 2 keer per jaar de sloten uithalen vanuit het waterschap. Snap best dat dat gedaan moet worden maar ze rijden zo mn weiland in, laten de draden open en gooien al die bagger in mn wei over het stroomlint. Kan dus iedere keer die bagger wegscheppen en mn lint opnieuw spannen. En op sommige plekken waar ze de troep hebben gegooit groeit nou onzettend veel jacobskruid wat ik eruit moet trekken. Fijn is het niet maar die mensen moeten ook zn werk doen (al zouden die loonwerkers die ervoor ingehuurd worden wel wat secuurder te werk kunnen gaan :+ ). Dus iedere keer als ze langs zijn geweest is het even stoom blazen _-:( alle zooi opruimen en dan ben ik het alweer vergeten :Y) En blijven hopen dat ze een keer de sloot langs mn land toch maar eens overslaan :+

Ohhh hier precies het zelfde!! Elk jaar weer! Nu wil ik het anders doen, mijn paard staat vanaf vandaag snachts binnen, en alleen overdag nog op de wei (wegens omstandigheden staat ze helemaal alleen..)
Dit weekend gaan we het lint en paaltjes al weghalen, merrie staat nu al 5 jaar op die wei, dus ik neem nu wel aan dat ze weet waar het land ophoudt, en de sloten beginnen :)
Zo ben ik de boer voor, en dat scheelt me een hoop ergernis! (nu maar hopen dat hij niet deze week komt baggeren...) :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 07:41

JE weet dat de winterschouw eraan komt en dat het moet gebeuren. Dan maak je toch afspraken met de loonwerker of boer die het doet. Zijn ook gewoon mensen, mijn vriend maakt ook gigantisch veel sloten schoon maar ik hoor nooit een onvertogen woord.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 07:49

Mijn opa laat ook altijd het riet liggen voor de paarden (en dat is ook heel veel), de paarden hebben daar nog nooit last van gehad.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 07:58

Welnee, mijn paarden halen het riet gewoon uit de sloot hoor. Ze drinken ook liever uit de sloot dan uit de gevulde waterbakken.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:07

Inderdaad een beetje overdreven reactie. Sloten moeten schoon. Paarden eten zelfs graag riet.

Met dit weer droogt de bagger zo in en ben je het ook zo kwijt.