Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
overal zijn ze sloten aan het uitgraven je moet eens zien wat voor ravage het hier voor de deur is
overal ligt modder en rijden er dikke tractors door het land ze zijn hier de hele boel aan het verbouwen sloten dichtgooien hier en daar een nieuwe dam maken en ergens anders weer sloten graven..Gini schreef:Ik snap het probleem wel. Iedereen heeft het hier over riet eten, ok dat kan geen kwaad. Kijk dat mooie hoopje riet maar eens op de foto. Maar dit gaat hier wel over bagger,met andere woorden, riet en ander vuiligheid dat een jaar op de bodem van de sloot heeft liggen broeien, verrotten en bacteriën heeft zitten vormen. Ik geef ook hooi aan mijn paarden, maar niet als het een jaar op de bodem van een sloot gelegen heeft (als er dan al iets van is overgebleven).
Ik zou dus idd zelf gaan ruimen en de paarden ondertussen op een ander stukje zetten. Gaan klagen heeft idd geen zin want sloten moeten nou eenmaal schoongemaakt worden.
). Dus iedere keer als ze langs zijn geweest is het even stoom blazen
alle zooi opruimen en dan ben ik het alweer vergeten
En blijven hopen dat ze een keer de sloot langs mn land toch maar eens overslaan

jen schreef:Hier komen ze 2 keer per jaar de sloten uithalen vanuit het waterschap. Snap best dat dat gedaan moet worden maar ze rijden zo mn weiland in, laten de draden open en gooien al die bagger in mn wei over het stroomlint. Kan dus iedere keer die bagger wegscheppen en mn lint opnieuw spannen. En op sommige plekken waar ze de troep hebben gegooit groeit nou onzettend veel jacobskruid wat ik eruit moet trekken. Fijn is het niet maar die mensen moeten ook zn werk doen (al zouden die loonwerkers die ervoor ingehuurd worden wel wat secuurder te werk kunnen gaan). Dus iedere keer als ze langs zijn geweest is het even stoom blazen
alle zooi opruimen en dan ben ik het alweer vergeten
En blijven hopen dat ze een keer de sloot langs mn land toch maar eens overslaan