Handel in je pensionstal? *advies gevraagd*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:57

Ik zou als pensionhouder niet afhankelijk willen zijn van een klant
als die opeens vertrekt, zit jij met allemaal lege stallen terwijl de kosten wel doorgaan.

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 19:42

MirandaB"]
[quote="sarabande"][quote="Ratjetoe schreef:
Maar van wie is het complex op de site dan? Daar adverteren ze ook voor pensionstalling?

Ja dat viel mij ook op. En er is nog een bezwaar. Als je het met haar niet kan vinden dan wordt je een vreemde op je eigen stal. Ik zou idd liever voor spreiding kiezen, nog afgezien van de wel mooie, maar wat dubieuze site.
[/quote]

Het complex op de site is van de familie broersen.
Zij huurt, huurde daar 6 stallen voor vast.
[/quote]

Informeer daar anders eens wat de ervaringen zijn! Ik denk trouwens niet dat het een af en -aanloop wordt gezien de prijzen van de paarden. Daar komt over het algemeen wel net volk op af.

Van de ene kant is 1 pensionklant met 5 paarden best praktisch, je hebt niet de hele dag allerlei verschillende mensen rondlopen. Dus je hebt ook nooit last van allerlei ruzies onderling, trailers die af en aan rijden omdat de een naar les moet en de ander op wedstrijd, enz.. Van de andere kant is het natuurlijk vervelend als ze opeens vertrekt, want dan heb je boxen over, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Ik zie eigenlijk niet zoveel problemen. Wel een duidelijk contract opstellen als je het doet!

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 20:08

Ik denk inderdaad dat je met 5 verschillende pensionklanten veel meer aanloop hebt, als met een die af en toe kopers meeneemt. Als het echt paarden zijn in de hogere prijsklasse dan zal je niet voor elk paard de hele dag door kopers op de stoep hebben.
Aan de andere kant is het risico inderdaad wel groot dat die ene persoon dan langzaam aan de zeggeschap over je eigen stal probeert over te nemen.
Ik zou in elk geval een vrij lange opzeg termijn in het contract opnemen als je besluit voor dat ene persoon te gaan en ook een borg van bijvoorbeeld 3 maanden kale stalhuur. Zodat je niet plotseling zonder inkomsten zit als je van de ene op de andere dag wil vertrekken.

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:18

Aan de ene kant lijkt het mij wel fijn, maar 1 klant op stal.. heb je niet al dat gezeur van iedereen aan je hoofd. Maar als je 5 leuke klanten hebt lijkt me dat ook wel gezellig. Moet je ze gewoon eerst een keer laten komen en kijken hoe ze zijn... mocht je ze niet leuk vinden zeg je dat de stallen vol zijn. Zijn ze leuk geef je ze een stal. Ik zou het trouwens ook niet erg fijn vinden als er iedere week 'kopers' over de vloer zouden komen. Ze is echt een handelaar zo te zien op de site. Maar als je er nu al zo over twijfelt? Zou je er dan überhaupt wel aan beginnen? Scheve mond

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:40

Anneke vraag eens advies aan Fabienne die verhuurt al jaren een deel van haar stallen, misschien kan die je een advies met ervaring geven

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:47

Billy schreef:
Ik zou als pensionhouder niet afhankelijk willen zijn van een klant
als die opeens vertrekt, zit jij met allemaal lege stallen terwijl de kosten wel doorgaan.

Kijk Billy, jij noemt op waar ik net ook al aan zat te denken: één persoon in dagelijkse omgang is leuk, maar een persoon die ineens de benen neemt met 5 paarden, betekend wel dat straks ongeveer de helft van je boxen leegstaan, en zie die dan maar weer te vullen.

En waar de rest voor heeft gewaarschuwd: straks ben je geen baas meer op eigen terrein. Wat is de reden dat de persoon in kwestie van de andere stal weggaat?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:24

Niet aan beginnen! Laten we er kort over zijn, als je dergelijke paarden denkt te kunnen verkopen, dan vraag ik me af waarom je paarden op een plek hebt staan voor verkoop, op een hele andere plek voor training en wie weet waar ze nog meer paarden heeft staan. Renesse ligt niet bij schiphol om de hoek, al die reiskosten moeten ergens betaald worden, uiteindelijk door de klant/koper.
Die site is wel erg pretentieus met die Ferrari-paardjes, beetje een hol vat als je het mij vraagt. Papier is geduldig, de computer nog veel meer.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 00:38

Anneke schreef:
Nee er kunnen geen kopers bij staan, want we hebben maar 5 boxen die we verhuren, en die huurt zij dan.
Dit is trouwens haar website: www.kaandorp-stables.com

Wat is jullie indruk?

Iemand die bij jou boxen wil huren en op eigen complex boxen te huur aanbiedt? Mwah, ik krijg daar twijfels bij.... Verward
(toegevoegd: Oh, niet eens eigen complex, lees ik tot mijn verbazing opeens; stel je voor dat JOUW bedoening ook zo op haar site wordt geplakt?!)

Het argument van de andere meedenkers ('als zij opstapt sta je in 1 klap leeg') vind ik ook wel om over na te denken...

Verder vind ik de site op onderdelen tamelijk knullig en niet in overeenstemming met luxe pretenties.

Al met al zou ik met die dame geloof ik kiezen voor en

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 08:02

yvetje schreef:
Ik denk trouwens niet dat het een af en -aanloop wordt gezien de prijzen van de paarden. Daar komt over het algemeen wel net volk op af.

Verward
dat kan ook behoorlijk tegen vallen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 08:28

Het komt vaak voor dat iemand boxen huurt bij een ander en daar paarden voor de handel heeft.

Het belangrijkste is afspraken op papier zetten, het moet klikken met die persoon. Als het klikt kun je er ook gemak van hebben.

Er komt veel volk bij je op de dam, maar daar kunnen ook afspraken over gemaakt worden. Op haar website kan staan, uitsluitend bezoek na afspraak.

Het mooiste is dat haar paarden in een ander deel staan dan jouw paarden. Jij moet ook een stukje prive voor je zelf houden.

Houd er rekening mee dat er mensen komen kijken die ook bij andere stallen zijn geweest. Gemakkelijk om ziektes zoals Rhino, schimmel en andere virussen over te laten dragen.

Traint ze ook haar paarden bij jouw? Dan zal overdag de rijbak en longeerbak voortdurend bezet zijn. Ga eens kijken waar ze nu staat en spreek eens wat mensen daar. Maak wel je eigen conclusie. Wat een ander vind hoef jij niet te vinden. Ik zou het belangrijk vinden of ze netjes is. Als ze huiswaarts gaat en overal ligt wat en niet netjes aangeveegd, zou mij gaan irriteren.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 08:31

Jippie schreef:
Verder moet je maar eens nagaan of je het wel een goed idee vind dat er bij nacht en ontij allerlei potentiele koper over het erf lopen met een dame die doet alsof dat alles van haar is. *LOL*

Vooral klanten die in die prijsklasse rondkijken komen op de meest onzinnige tijden, die staan zo om 23:30 doordeweeks op de stoep. Klant is koning dus je kan het hen niet kwalijk nemen...

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:03

Veel van bovenstaande argumenten zijn waar. Wat ik overigens niet snap is dat iemand die dat soort paarden wil verkopen gaat staan op een pensionstal zonder binnenbak (toch?) Verward

Als ik naar een handelsstal zou gaan waar ik zo'n klap geld moet neertellen voor een paard dan wil ik bij slecht weer toch tenminste 'proefrijden'in een binnenbak Schijnheilig

Veel succes met je beslissing, ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:25

Misschien moet je op het plaatje drukken...om een beter beeld te krijgen.

Serieus, ik zou de locaties van waar uit ze nu werkt, eens gaan bezoeken. Is bij je in de buurt, toch?. Weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:30

Latig om zoiets te beslissen. Denk dat je ook moet kijken naar hoe het tussen jullie klikt. Als ze 5 boxen huurt zal ze voor een groot deel van de dag bij je op stal zijn en haar paarden verzorgen. Rijdt ze ze zelf of komt er ook een ruiter mee die ze voor haar doet.
Het risico op leegstaan als ze in een keer weg gaat kun je onder vangen door een contract op te stellen met een opzegtermijn (laat dit als borg storten, heb je nooit problemen met de afhandeling).

Bij mij op stal hebben ze juist graag mensen met meer paarden, betekent minder eigenaren maar ze kijken wel of het klikt. Je hebt toch mensen op je erf.

Mbt tot klanten voor haar kun je gewoon afspraken maken dat je maar op een bepaald aantal dagen kopers over de vloer wil en wel in overleg.
Denk dat je veel kunt ondervangen door het maken van goede afspraken. Belangrijker is klikt het tussen jullie.

Succes met je keuze!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 10:08

astridh schreef:
Als ik naar een handelsstal zou gaan waar ik zo'n klap geld moet neertellen voor een paard dan wil ik bij slecht weer toch tenminste 'proefrijden'in een binnenbak Schijnheilig

Als je daarom een hoop goede paarden laat schieten, ben je niet goed bezig, lijkt me.
Anyway, het houdt de buitenlandse klanten bij ons ook niet tegen. Goede paarden kunnen net zo goed op stallen zonder binnenbak staan.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:22

Hoihoi,

Als je alles op papier zet zal het denk neit zo'n vaart lopen.
Is ook voor die mevrouw wel zo handig denk ik want zij wil ook neit zomaar zonder onderdak voor haar paarden komen te staan toch?

Daarbij genomen dat het een duurdere prijsklasse paarden is en een serieuze vrouw *naar wat ik lees* denk ik dat het met de aanloop wel mee zal vallen.

Het is makkelijker om 1 iemand aan de regels te houden dan meerdere.
Vooral als je het ook nog eens goed met elkaar kan vinden.

Succes

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:55

Ik zou dr nog maar eens heeel goed over na denken. Op een of andere manier ziet die site er niet zo betrouwbaar uit, zijn de prijzen ook niet helemaal correct i.m.o.

Daarnaast ben ik er ook bang voor dat mevrouw straks de leiding neemt of jullie bedrijf, i.p.v. van jullie over haar...

Ik zou liever een paar goede, normale pensionklanten zoeken. Dat deze mevrouw, ook de constante wisseling van paarden lijkt me niet erg fijn op je stal...

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:06

Fitzroy"]
[quote="astridh schreef:

Als je daarom een hoop goede paarden laat schieten, ben je niet goed bezig, lijkt me. Anyway, het houdt de buitenlandse klanten bij ons ook niet tegen. Goede paarden kunnen net zo goed op stallen zonder binnenbak staan.
[/quote]

Ik laat die dure paarden zowiezo schieten omdat ik het geld er niet aan ga uitgeven. Maar er is in mijn ogen een verschil tussen een professionele handelsstal die zich richt op het duurdere marktsegment (op de site worden prijzen genoemd van 50.000 euro!!! ) waarbij ik een bijbehorende accomodatie verwacht en een goed paard van een een willekeurige ruiter die toevallig op een stal staat waar geen binnenbak is. Proefrijden op een paard in de polder terwijl de regen met bakken uit de lucht komt er een windkracht 8 of hoger staat geeft in mijn ogen niet bepaald een goed beeld van de kwaliteiten van het paard.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:51

Niet alle paarden op de site zijn van haar.
Zoals jullie onderaan haar site kunnen lezen, kunnen ook particulieren via haar adverteren, en fungeert zij dan als tussen persoon.
Momenteel staan er maar 5 paarden op de site die nu bij haar in stalling staan. De veulens staan bij haar zelf in de opfok en de rest bemiddeld zij voor.
Over de prijsklasse van de paarden die zij verkoopt kan ik 1 ding zeggen.
Die zijn variabel.. het is niet alleen in het duurdere segment.
Ik heb mijn paard bij haar gekocht, en die was niet duur geprijsd... wat overigens heel leuk, en gezellig is gegaan. Ik heb een aantal maanden bij de familie broersen in pension gestaan.
In de periode dat ik op stal heb gestaan is het verloop vrij groot geweest. Het is maar net wat je daarover afspreekt.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:14

Wouter24 schreef:
Ha ha, mevr D, ik ga niet zeggen neem haar niet op stal, want weet niet hoe ze daarmee is, maar zakendoen kan je niet met d`r....

Ik ken haar ook, heb Anneke al een PB gestuurd. Lachen

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:32

ik denk hetzelfde als de rest...

nog iets... okey die vrouw zal je boxen huren.. maar ze kan nooit in 1 dag op al die paarden rijden.. daar huurt ze denk ik best wel iemand voor in... dus die krijg je wel op je stal plus de kopers plus die vrouw.. daar zal ik ook maar eens aan denken...

ik hoop dat je er snel uitkomt...

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:06

Ze is er al uit !! en de destbetreffende persoon is inmiddels vertrokken van haar oude stekje en heeft een nieuwe plek gevonden. Dus dit topic kan eventueel gesloten worden....