"kokergeluid" spanning of ontspanning?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:23

Ik rijd twee ruinen die het ook doen, naar mijn idee lopen ze juist lekker als ze het doen en naar mijn idee dus ontspannen maar misschien is dat wel toevalllig en is erd an juist een beetje extra spanning (opwinding?) die ervoor zorgt dat ze zo lekker lopen...

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:25

Odin heeft het ook wel eens, soms bij inspanning en soms bij ontspanning.

Ik vind het altijd een beetje genant als er mensen langs de kant staan die vragen wat voor geluid het is en waar het vandaan komt! Dan sta ik toch wel een beetje met mijn mond vol tanden eigenlijk! Verward

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 21:25

Ja dan zeg je gewoon, Het ligt eraan hoe hij ligt hahahahahahaha!!!

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:29

dit vroeg ik me nou eigenlijk ook al af....
Maar meningen verschillen erg zo te zien..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:33

ik vind het iig een vervelend geluid Haha!

die van mij doet het zelden, en ook alleen maar in draf, en alleen als hij nog ' uit elkaar' lloopt, doet het eerder aan de longeerlijn dan onder t zadel

ken ook paarden die het altijd doen, bv op wedstrijd met losrijden&in de proef, die van mij doet het gelukkig haast nooit en zeker niet als ie echt aan t werk moet en ik hem goed bij elkaar heb gereden.
loopt ie beetje lang en uitelkaar dan hoor ik t heel af en toe, maar of hij t eerder doet als hij gespannen/ontspannen is heb ik niet kunnen ontdekken(daar doet ie t niet vaak genoeg voor gelukkig Tong uitsteken )

Flootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:56

Toen ik nog een klein Berrietje was, dacht ik altijd dat dat geluid werd veroorzaakt doordat het paard te veel gegeten had, hihi Haha!

Nu weet ik inmiddels beter....

Setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 22:07

Mij is lang geleden verteld dat dit door een volle blaas kwam. Aan die bewering heb ik eigenlijk nooit getwijfeld, totdat ik dit las Party!! Oeps!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 22:17

Haha, ik wist dit echt niet! Wat slecht!! Op de manege waar ik altijd gereden heb, stond ook een pony die echt altijd dat soort geluiden maakte in draf. Ik dacht altijd dat hij ontzettend veel honger had en had ook altijd medelijden met dat paard. Ik had echt het idee dat hij vast ondervoed moest zijn ofzo, maar hij zag er gewoon wel goed uit (helemaal niet ondervoed). Nu snap ik pas hoe het zit.... Oeps

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 23:02

Tos heeft het af en toe een keer maaar meestal rij ik een keer een overgang en het is weg.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 23:07

Baduh heeft het bijna nooit, maar als ie het wel doet is hij ook meestal geïrriteerd om iets. Maar er is ook een paard bij ons op stal bij wie je het altijd hoort.