Trekken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:24

wendy_paard schreef:
wat ik doe is een fiets band bij elkaar houden met ty reps 2 haken aan beide zijden en die trekt ze niet kapot!
het is de eerste x even kl*te om naar te kijken als ze gaat hangen maar daarna heeft ze wel door dat het der niet lukt.

:\ het paard is een keer geschrokken terwijl het vaststond en is waarschijnlijk daardoor toch een beetje angstig geworden en jij lost het op door zulke martelwerktuigen?! Wat als je paard uitglijdt? Of dat het zo hard trekt waardoor rug en nekwervels ernstige auw krijgen? "maar gelukkig heeft ze wel door dat ze niet loskomt" :n

echte tips heb ik niet voor je ts, ik heb hetzelfde probleem en ik haal nu het halstertouw door de ring aan de muur en doe hem dan terug bij het halster, gewoon los zonder knoop, als m'n paard schrikt en/of opzij dan wel achteruit springt schiet het meteen los, als ze een beetje staat te draaien voelt ze toch een kleine tegendruk.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:35

Je kan 2 dingen proberen.
1. Doe eens een longeerlijn aan het halster vast, door de ring heen en hou het uiteinde zelf vast. Geef druk zodra ze begint te hangen en laat los zodra ze stopt.
2. Houdt een bezem bij de hand waarmee je het paard kan corrigeren zodra die begint te hangen. Douw de haren van de bezem onder haar kont, wel stevig en ga er niet achter staan paard kan van schrik naar achter slaan.

Linsey_X

Re: Trekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:59

Hoe ging het vandaag?

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:54

Een pony op de manege deed dat ook altijd, ze losten dat op door hem in zijn box te borstelen en te zadelen.
Niet ideaal, maar misschien een tijdelijke oplossing?

Jessylover01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:00

Zoasl je al zei, verder blijft ze normaal staan. Kan je haar dan niet gewoon los leren laten staan? Of dat iemand der vasthoud?

Anders geen idee wat het zou kunnen zijn.

Succes ermee

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:32

Sorry hoor, maar vaststaan hoort toch echt bij de opvoeding van het paard. Deze moet gewoon, als er ooit iets gebeurt is, vertrouwd gemaakt worden met vaststaan en als er nog nooit iets gebeurt is moet ie aangepakt worden.

xEvaFay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 06:50

Ik haal haar nu direct uit het land dus kan ik niet echt de stal in, want die is nog leeg.

Dan nu een verslagje van gister;
Mijn zusje hield haar vast en toen deed ze niets, behalve een beetje draaien, maar daar stopte ze mee na stem..
Alleen toen ik klaar was met rijden was mijn zusje al opgehaald dus kon niemand haar vast houden. -.- toen heb ik zoals mensen hier al zeggen het touwtje door de ring gedaan en het uiteinde ligjes vast gehouden.

Het ging dus gewoon goed!
Ik heb alle tips opgeschreven dus iig bedankt allemaal!!!

xxxxx

yentlizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:54

kijk een keer hoe ze is als je haar los hebt staan of ze dan probeert weg te lopen sommige paarden zijn bang als je ze vast zet als ze niet probeert weg te lopen dan is het geen probleem

xEvaFay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 17:40

Tijd om dit topic te sluiten, want het probleem is opgelost.
DankuDanku!!!

xxxxx