wat doe je als je iemand in je weiland ziet lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JCMM

Re: wat doe je als je iemandt in je weiland ziet lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:24

kzou ook vragen wat hij komt doen.
en wie hij is natuurlijk.
Dan zou ik vragen weg te gaan.
doe ie dat niet, zou ik aangifte doen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:27

Ik zou het ook eerst vragen. Soms lopen er buurkinderen in de wei die aan de wei wonen. Ze weten goed dat ze er zonder mij niet in mogen, maar soms ligt hun bal in de wei. Daar doe ik dan niet zo heel moeilijk over. Bij vreemde zou ik wel duidelijk maken dat ik dit niet accepteer en dan zou ik idd een bordje neerhangen, maar tot nu toe hebben we het gelukkig nog niet meegemaakt.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:29

Met mn machinegeweer erachteraan gaan }:)
Nee ik heb geen eigen weiland, dus dat kan mij niet gebeuren. Maar wel dat er bij ons op stal ineens een aantal fietsers of wielrenners staan die denken dat dit een openbare weg is. Terwijl er toch heel duidelijk aan het begin van het pad een bordje staat met eigen terrein :+ Maar meestal gaan ze zelf al snel weg als ze zien dat ze bij een boerderij zijn aangekomen :P

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:35

Vorig jaar waren er bij mij mensen die de weilanden doorkruisten om een stuk af te snijden.
Helaas had ik stroom op de draden. Dat hadden ze niet door.
Ze moesten dus weer terug naar af.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:38

Bij ons laat iemand nog al eens zijn hond lekker rennen,ik was zoooooooooooooo boos want de paarden waren erg heet daar door geworden en de 2 shetten waren bevangen en konden eigenlijk niet rennen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:38

Maar voor dat ik aan het eind van de wei was waren ze al weg.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:39

Caira schreef:
Er zijn talloze redenen waarom mensen op je weiland staan en dat hoeft echt niet altijd met de intentie om in te breken te zijn

Noem er eens enkele?
Want ik kan me er geen één bedenken.
Dat is toch het zelfde als in iemand achtertuin lopen. Ze hebben er niets te zoeken, punt uit.
Ik vraag zelfs nog toestemming aan mijn buurman om op het weilend/grond te lopen, waarvan wij de intentie hebben om die over niet al te lange tijd te kopen. Gewoon, uit beleefdheid.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:00

@Ylana, die zijn er wel ik spreek uit ervaring. Wandelaars maar ook bedrijven zoals Rijkswaterstaat, essent, wml en zelfs die hebben niet het fatsoen om eerst met de mensen in gesprek te gaan of te melden dat er iets op handen is.

We hebben het meegemaakt dat ik niet eens meer in de stal kon komen, de mega toendertijd moest nieuwe kabel leggen dwars door mijn perceel, recht voor mijn stal werd een sleuf gegraven van een meter breed.
Er liepen toen zo'n 10 paarden in de wei, hek uit zijn schanieren gehaald, draden doorgeknipt, grote machines waren mijn wei aan het "omploegen". Ik kon geen kant op... Ik mocht niet eens mijn terrein op..
Mijn paarden liepen overal en nergens (ook gewoon op straat) lichtelijk in paniek, ze werden gewoon weggejaagd door het werkvolk.
Ze hadden het aan de verpachter doorgegeven als pachter en dus gebruiker had je in hun ogen niets te vertellen, dachten ze. (verpachter wist ook van niks)
Daar stond ik dan tegen een man of 10, manlief gehaald, binnen een half uur stond de toen directeur bij ons op het perceel, het personeel kon ons terrein niet meer op en klaagde.
Manlief had zelf ook even naar de mega gebeld met de mededeling dat er binnen een half uur de "baas" er moest zijn anders hadden ze een nog groter probleem.

Ik ben het helemaal met je eens dat mensen niets op je grond te zoeken hebben, zeg maar eens of vraag maar eens aan de mensen die op je terrein lopen waar ze wonen. Gegarandeerd dat je Hoezo als antwoord krijg. Mijn antwoord is dan, ik kom dan even mijn paarden in jou tuin uitlaten...

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 16:39

Dat is toch niet normaal of wel dan :n.
Ik had de paarden op een pensionstal gezet verder op en
dan even alles op orde brengen zonder dat de paarden
er ter koste aan raken ;).
Als zij iets met de paarden kunnen doen, zouden wij ook wat
met hun 'machines' kunnen doen }:).
flitzz schreef:
@Ylana, die zijn er wel ik spreek uit ervaring. Wandelaars maar ook bedrijven zoals Rijkswaterstaat, essent, wml en zelfs die hebben niet het fatsoen om eerst met de mensen in gesprek te gaan of te melden dat er iets op handen is.

We hebben het meegemaakt dat ik niet eens meer in de stal kon komen, de mega toendertijd moest nieuwe kabel leggen dwars door mijn perceel, recht voor mijn stal werd een sleuf gegraven van een meter breed.
Er liepen toen zo'n 10 paarden in de wei, hek uit zijn schanieren gehaald, draden doorgeknipt, grote machines waren mijn wei aan het "omploegen". Ik kon geen kant op... Ik mocht niet eens mijn terrein op..
Mijn paarden liepen overal en nergens (ook gewoon op straat) lichtelijk in paniek, ze werden gewoon weggejaagd door het werkvolk.
Ze hadden het aan de verpachter doorgegeven als pachter en dus gebruiker had je in hun ogen niets te vertellen, dachten ze. (verpachter wist ook van niks)
Daar stond ik dan tegen een man of 10, manlief gehaald, binnen een half uur stond de toen directeur bij ons op het perceel, het personeel kon ons terrein niet meer op en klaagde.
Manlief had zelf ook even naar de mega gebeld met de mededeling dat er binnen een half uur de "baas" er moest zijn anders hadden ze een nog groter probleem.

Ik ben het helemaal met je eens dat mensen niets op je grond te zoeken hebben, zeg maar eens of vraag maar eens aan de mensen die op je terrein lopen waar ze wonen. Gegarandeerd dat je Hoezo als antwoord krijg. Mijn antwoord is dan, ik kom dan even mijn paarden in jou tuin uitlaten...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:52

flitzz schreef:

OMG dat is echt heel erg onbeschofd. Had echt enorme stennis gemaakt!

We hebben gelukkig een grote zwarte Duitse dog, en die is goed waaks. En laat vreemden er niet langs...
En ons land ligt recht achter het huis, dus je moet eerst langs het huis. En de honden. En de (erg waakse ) ganzen.
Nee dat gebeurd ons zelden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:00

In mijn weiland laten ze ook honden achter een bal aan rennen.
Er hangt een bordje Streng Verboden Toegang,Wetboek,enz.
Ook denken veel mensen dat mijn pony's varkens zijn,ze gooien van alles in het weiland,zelfs tot eierschalen toe.
Heb er al zo vaak wat van gezegd,ook dat ze niet zomaar in het weiland mogen komen en er geen honden in laten rennen.Denk je dat het helpt?nix dus.En de politie komt ook niet,maar das bekend in Ermelo.Ik snap niet dat ze dat nog durven zomaar iemands weiland ingaan!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:02

Vragen of ze toestemming hebben van de eigenaar om daar te lopen... Van mij dus... :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:32

Toen de paardjes op de wei stonden bij een goede kennis hebben ze ook zonder toestemming de wei betreed.
De begraafplaats die ernaast lag wou zijn slootkant doen en heeft zonder toestemming van ons en van de kennis(van wie het land was!) het hek uit zijn voegen getroken en de wei ingereden. Toen wij weer gingen kijken stond het hek tegen de palen aan met maar 1 plak tegen het omvallen!!!! Voor je het weet waren ze de weg op gelopen waar ze maar 30/40 mogen en 60 rijden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:38

Ik ben niet de liefste als er iemand in onze wei staat.... en helaas staan ze dat heel vaak terwijl alles dicht is (het is ook een kinderboerderij maar wij hebben openingstijden wanneer er mensen van 'ons' zijn).

Hek dicht en klimmen is erg boze Eva

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:24

Onze wei ligt ongeveer een km van ons huis vandaan. Dus veel zicht heb ik er niet op maar ik ga geregeld op een dag even kijken of alles nog in orde is...
Anders was zoiets dergelijks ook nooit gebeurt. (dit gebeurde 's morgen rond kwart over acht, half negen gelukkig niet een al te drukke weg maar rond die tijd wel drukker dan normaal)
Tezamen met mijn man en schoonvader-zus en zwager hebben we zoveel stennis gemaakt... dat de directeur niet anders kon dan komen.
We hadden de weg met onze auto's afgezet- geblokkeerd zodat er geen verkeer meer door kon, politie gebeld.
Mijn man en zwager (zwager is wat ze zeggen een zwaargewicht) hebben de machinist gesommeerd het gat voor de stal deur dicht te maken zodat ik mijn paarden op stal kon zetten, voordat er ongelukken gebeurde.
En hebben we het "werkvolk" even verteld dat eventuele schade aan de paarden op hun verhaald zou worden. Als ze niet onmiddelijk het werk zouden stil leggen terwijl wij de paarden konden vangen en veilig op stal konden zetten.
Dit heeft voor de mega toendertijd wel een aardig staartje gekregen..

HorseLoverK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:48

ik zou vragen wat hij komt doen en als hij dat niet zegt, hem wegsturen :P
en als hij dat niet doet zou ik mijn vader halen, (als het een volwassen persoon is) :o
en als het kinderen zijn gewoon vragen of ze weg willen gaan *D

Willem_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:16

Zeggen wat ze hier te zoeken hebben want immers hangen er bordjes,
toch laten regelmatig mensen hun hondlief in ons weiland poepen.
ze zijn zo onbeschoft om het prikkeldraag naa beneden te trappen en hun hond er door te drukken.
Meestal loop ik op ze af en kom met de zin : Ik laat mijn paard toch ook niet in uw achtertuin poepen?.
dan blijven ze meestal wel weg een aanrader ! :P.

Groetjes.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:29

Wij hebben dan geen eigen wei, maar als er een wildvreemde volwassene staat zu ik vragen wat hij/zij komt doen.
En diegene daarna vriendelijk verzoeken weg te gaan. en niet meer terug te komen.
Als het kinderen zijn zou ik vragen hoe de paarden/pony's heten enzo, daarna doodleuk vertellen van wie ze WEL zijn.

Ik was een keertje met iemand mee die haar jaarling samen met een andere jaarling in een weide had staan bij een ouder echtpaar.
Was er dus een meisje die ze mocht verzorgen, hier wist zij zelf wel van maar had haar nog nooit gezien.
Komen wij daar aan, kijkt dat meisje ons doodleuk aan en vraagt wat wij doen bij HAAR pony's.
Ja euh meisje... die pony is van ons ;))

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:29

Ik zou het onbeschoft vinden. Zelf ook nooit gedaan. Al kunnen er wel situaties zijn als bijv dat de hond de wei in rend en de baas hem terug probeert te halen, maar dan verwacht ik wel dat hij de volgende keer zijn hond aanlijnd rond dat gebied ;)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:12

Wij hebben ook wel eens een graafmachine in ons gehuurde weitje gehad. Ze moesten door de wei om een boom weg te halen achter het huis. Onder leiding van de verhuurder. Hij had hartstikke netjes de paarden apart gezet en de afrastering mooi dicht gemaakt. En zo hoort het.

Als ik een vremmde in de wei vind vraag ik wat ie komt dien, en of ie weg wil gaan. Bij ons komen er nooit mensen, het is achter een huis.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:19

Willem_x schreef:
Zeggen wat ze hier te zoeken hebben want immers hangen er bordjes,
toch laten regelmatig mensen hun hondlief in ons weiland poepen.
ze zijn zo onbeschoft om het prikkeldraag naa beneden te trappen en hun hond er door te drukken.
Meestal loop ik op ze af en kom met de zin : Ik laat mijn paard toch ook niet in uw achtertuin poepen?.
dan blijven ze meestal wel weg een aanrader ! :P.

Lijkt me geweldig...om de volgende dag met je paard aan de hand de tuin van de honden-eigenaar in te wandelen en dan lekker laten grazen en vooral flink poepen! :+

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:00

mmm moeten wandelaars eens proberen, hun hond de weide insturen. hebben ze daarna geen levende hond meer :+
mijn paarden zijn op z'n liefst niet aardig tegen honden en katten namelijk.

maar mensen die zomaar de weide in zouden lopen.. zou eerst vragen hoe en wat.
maar na een naar voorval met de bouwvakkers van de buren die onze weide ineens optoverden tot bouwplaats, ben ik een stug minder relaxed en aardig met dit punt geworden. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:03

ik heb dit gehad op een stal waar ik de boel moest regelen, ik had net een paardje gekocht wat erg geliefd was toen dr tijd omdat veel mensen er zomaar op mochten rijden van de vorige eigenaar ( zelfde eigenaar als de stal waar ik het toen voor t zeggen had ) mensen geloofde het niet ecn dachten nog gewoon de wei in te kunnen en boven op mn paard te gaan zitten, ik ben toen de wei in gelopen en gevraagd waar ze het lef vandaan haalde op boven op MIJN paard te kruipen..hadden ze nog een grote bek ook. Ik gezegt dat ze direct op moesten hoepelen en dat ik anders de politie belde, ze zijn nooit meer geweest :')

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:06

Is bij ons nog niet voorgekomen. Wij hebben een houten hek rondom de wei met aan de binnenkant schrikdraad. Daar kom je ook niet perongeluk terecht. Mocht het wel gebeuren dan zou ik wel vragen wat die gene komt doen.

lilvivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:14

Gewoon vragen of ie wilt komen koffie drinken
mischien komt hij gastvrijheid testen in jou omgeving ;)