Iemand zomaar in je weiland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:55

Verschrikkelijk vervelend idd! :(
Bij ons hebben ze pas geleden de hekken tussen de 2 weilanden opengezet, en tsja, die pony's staan niet voor niets apart van elkaar ..
Heeft dus iemand het hek opengezet zodat de pony;s bij elkaar konden, en daarna het hek weer dichtgedaan, dus de pony's hebben de hele nacht gevochten met elkaar, als gevolg dat 1 pony kreupel liep (nu niet meer gelukkig) 1 pony een snee bij zn flanken had (is nu bijna genezen) en nog 1 pony helemaal in elkaar is getrapt ( heeft nu nog dikke benen en een paar beetwonden :( )
Die mensen denken idd niet na ..

Ik zou idd aan buurtbewoners vragen of ze het een beetje in de gaten willen houden, en ook een bordje ophangen dat ze hoefbevangen kunnen worden enz.
Succes ermee!

Edit: Wij hebben nu ook een kettingslot aan het hek hangen, en extra stevig vast geknoopt, de wei is aan de bebouwde kom aan het begin van de polder. Het is toch niet normaal dat dat allemaal nodig is om al die mensen een beetje buiten te houden!
Laatst bijgewerkt door Enya op 06-09-09 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

alinuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:57

ik zou er ook een verbodsbordje bij hangen, en melding maken, dan hebben ze bij de politie ook al iets op papier staan
en de buurtbewoners vragen of ze een beetje een oogje in t zeil willen houden!!

succes

gohya

Re: Iemand zomaar in je weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:00

Verbodsbordje helpt nix,heb ik er ook hangen.
Bij mij kwam er altijd jeugd in het weiland,ze hadden een keer met een ijzerdraadje de beide achterbenen van mijn haflo aan elkaar vast gebonden.Gelukkig was 1 kant vanzelf los gegaan,het andere stuk zat nog aan het been.
Aangifte gedaan en de politie vroeg,ja maar wat kunnen wij eraan doen?Daar kon je het mee doen.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:04

aah wat vervelend zeg,
hoe mensen het ook kunnen bedenken ,
kan je ook geen nepcamera ophangen?
als die meisjes er de volgende x weer zijn , zou ik gewoon even hoi zeggen , van dat je ze toch wel door hebt . hoop dat ze er nu vanaf blijven , ik zou het niet eens in mn hoofd kunnen halen om zulke dingen te doen,

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:05

En als je nu eens het bordje:
'Pas op camerabewaking!', zet. (Zet evt. een nepperd)
De meeste mensen schrikken hier meer van, dan een gewoon waarschuwingsbordje!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:07

Wat ook nog wel eens wil helpen,een groot duidelijk bord met: Pas op voor de Hengst!
Leken schrikken ervan en durven het weiland dan niet meer in.
Tja een kenner ziet meestal wel dat er geen hengst tussen loopt.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:15

Poe het lef wat mensen hebben!
Maar wanneer het die 14 jarige zijn, zullen ze wel weer denken dat ze alles beter weten dan jullie oid?
Tenminste als je hier ooit bekeek op de manege, daar weten die 14 jarige ook altijd alles beter.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 10:55

friesiszwart schreef:
Zijn de ponys niet gewoon een keer doorgebroken en heeft iemand hen teruggezet?

Het schrikdraad was helemaal door elkaar gedraaid, de pony's gaan er echt niet aan klooien als ze er al doorheen zijn. Buiten dat om, ze gaan er niet uit zichzelf door. Ze zijn veel te bang dat ze een tik krijgen. Als ze er per ongeluk tegenaan komen als er geen stroom op staat, springen ze al achteruit.

We zijn net nog even gaan kijken, gelukkig niks gebeurd. We zagen wel dat achterin het land, bij het hoge gras, het schrikdraad om het prikkeldraad gewikkeld zat. (prikkeldraad willen wij dolgraag verwijderen, maar hebben we geen toestemming voor gekregen, daar kunnen wij dus niks aan doen.) Daardoor viel een groot deel van de stroom weg. Op dat stuk kunnen geen paarden komen, ook die van de buren niet. Er zit een brede berm van zo'n 10 tot 20 meter achter. Het zou dus kunnen dat ze op dat punt het land in komen.

Het waarschuwen voor een hengst zal niet gaan werken, hadden wij ook al aan gedacht. Er staat dus een merrie en een veulen, het veulen is een hengstje van 4 maanden, maar absoluut niet gevaarlijk. Loopt juist direct naar mensen toe. De andere pony is een ruintje van 2 jaar, maar ook die is echt zo'n knuffelkont. Als we dus zo'n briefje op zouden hangen met 'Pas op, hengst!' zou dat alleen maar wantrouwen wekken. Die mensen zijn nu al 3x ons land in geweest, en hebben dus heus al wel door dat die pony's echt niks doen.

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:13

Bordjes met:

- Verboden toegang Wetboek .....
- Pas op, pony bijt
- Voeren dodelijk voor pony's wegens ziekte
- Hier heerst besmettelijke ziekte

Ofzoiets? xD

Maar inderdaad, erg vervelend dit. Brutale, gewetenloze mensen, en het worden er jammer genoeg steeds meer.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 06:26

Jippie! De eerste dag zonder vervelende mensen is geweest, namelijk gisteren. Zalig gevoel is dat..
Vanochtend weer even wezen kijken, gelukkig nog niks. Pony's waren restjes hooi aan het opzoeken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 08:22

Jeetje zeg echt vreselijk! Was vroeger wel een penny die pony's aan de kant van de weg aaide, maar ik ga écht niet in de wei of haal ook echt niet de pony uit de wei... Wat niet van jou is moet je afblijven vind ik!

Hopelijk blijven ze nu weg van je land!

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 08:23

Bordjes helpen idd niks, bij mijn verzorgshet staat ook: niet voeren, hier kan ze ziek van worden en veel te dik, maar toch blijven ze dat doen. Gelukkig kunnen ze niet in het weiland.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 08:27

Kinderen denken dan "aahhhh wat een zielige pownie, die ga ik even voeren, ziet er magertjes uit ;( " (over een moddervette shetlander :=

Eigenlijk zouden de ouders de kinderen een lesje respect voor andermans eigendommen moeten geven. Aaien kan in feite niet veel kwaat, maar stel het is een valse pony? En dat kind krijgt een fikse beet... Dan word jij aansprakelijk gehouden omdat je geen bordje hebt hangen met "pony bijt" ... alsof overal een bordje bij moet hangen :+

Ik zou in elk geval wel een bordje erbij hangen met Verboden, dan heb je houvast als je aangifte doet.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 08:53

Kinderen vallen nog wel mee, er wonen daar ook veel oudere mensen dus die voeren vooral. Dan vraag ik me af kun je wel lezen.. :\
Er hangt wel een bordje met pony bijt (vind je het gek := ) en dat lezen ze dan weer wel :+

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:59

Misschien hebben ze een tik van de draad gekregen. Toch hoop ik dat je ze nog eens op heterdaad betrapt ...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 15:21

We zijn nog steeds in afwachting wat betreft het op heterdaad betrappen. Daar hopen we nog steeds heel erg op. Vanmiddag gaan we er weer heen, eens kijken hoe de situatie dan is.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:38

He wat vervelend zulke mensen. Gelukkig heb ik daar geen last van ze staat aan de overkant van een sloot en daarachter is gewoon een tuin van mensen daar zullen niet zomaar mensen rondlopen. Maar hopelijk gaat het niet meer gebeuren of betrap je die meisjes als die het zijn, zo klinkt het in ieder geval wel :j

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:48

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:56

Vervelend :(
Misschien inderdaad een bordje verboden toegang ophangen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 07:05

Gisteren was het helaas weer raak. Deze keer hadden ze het draad kapot geknipt en alles zat vast en door de war in het prikkeldraad. :(
Ik zal even een filmpje uploaden van hoe het eruit zag gisteren, ik heb namelijk het idee dat niet iedereen me meer serieus neemt.. (niet aanvallend bedoelt!) Het filmpje is mét geluid, dus zet je geluid aan! De kwaliteit is niet zo goed, het is met mobiel opgenomen. Maar daar moet je maar even omheen kijken.

Edit: filmpje komt er niet goed op. Komt vanmiddag nog wel.

Verder heb ik ook nog foto's van het draad, maar die komen nog wel.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 07:20

Wat een vervelende situatie.
Ik zal er zeker melding van maken bij de politie en de foto's afdrukken en laten zien, misschien dat je dan meteen iets serieuzer wordt genomen.

Erg vervelend, vooral omdat je pony al eens hoefbevangen is geweest.
Succes

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 07:36

Ik zie dat je de pony's bij mij in de wijk hebt staan. In het weiland ernaast staan de pony's van een man die ze verhuurt aan kinderen en de ponyclub. Er zullen vaak genoeg meiden bij die pony's staan te kijken al dan niet uitgerust met rijspullen. Dus die meiden met dat zweepje verbazen me helemaal niet. Die wilden vast foto's maken van bewegende pony's en dan is een zweepje wel heel erg handig aangezien die pony's super mak zijn door al het getut van veulen af aan door heel veel meiden. Die doen zonder zweepje geen stap meer dan nodig.
Ik denk dat je het haast niet voorkomt dat er mensen bij die pony's komen. Ze staan in een woonwijk op een stuk waar veel fietsers langskomen, dus ook jeugd.
Voor de omgeving is het niet in de gaten te houden of mensen die in het land lopen ook daadwerkelijk bij die pony's horen. Ik zie er naar mijn idee nu ook steeds een paar andere meiden mee bezig dan een paar maanden geleden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 08:22

jezus wat balen! misschien toch maar gaan posten in de middag? en dan afwisselen met een vriendin ofzo! Dit is gewoon wettelijk verboden en ze moeten van het hek en de ponies afblijven!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 08:28

Nou dit is dus niet alleen meer "komen op andermans terrein" maar dus ook vernieling! Aangifte doen! Misschien kan de politie extra patrouileren daar.
Wat vreselijk aso zeg!! Ik zou idd proberen te posten de hele dag. Ergens moet toch wel een schuilplek te vinden zijn waar je kan gaan zitten? Succes ermee hoor (en ik geloof je wel. Hoef ik geen filmpje voor te zien. Heb nog nooit een pony zien knippen)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:58

Wat vervelend zeg, al vrees ik dat je er weinig tegen kunt doen.
Kinderen kunnen in de ogen van de politie nogal veel maken..
Bij een vriendin was de moterkap van haar auto bekrast met boompjes en huisjes.
Ze gingn aangifte doen bij de politie.
Ze zeiden het volgende: 'Mevrouw, dit is geen vandalisme, dit is kinderspel!'

:Y)