Ik kies voor 3 met die opmerking dat mijn paard niet in een koppel gaat. Hij mag alleen in het land om de kans op blessures zo klein mogelijk te houden. Tenslotte is hij er voor mijn plezier.
Als alleen in het land dus niet mogelijk is, gaat hij helaas niet het land op. Het is niet anders, maar ik heb geen zin in een constant geblesseerd paard.
Arm paard. Hij is er voor jouw plezier en daarom is het jouw plicht om te zorgen dat hij ook plezier heeft en een "paards" leven kan leiden. Daar hoort minimaal weidegang bij en liefst ook gezelschap van een ander paard. Op die manier houd je een paard psychisch en fysisch gezond en daar worden de prestaties (zeker op de lange duur) alleen maar beter van.
Ik heb er 2, een arabier waar ik endurance mee rijd, en een Welsh K, voor het gezelschap. Ik heb het geluk dat ik een stuk land van de buren mag gebruiken, zodat ze nu de hele dag in de wei lopen. Als het daar te nat is, staan ze in een paddock van 20 x 40 m. En 's nachts bij droog weer in de paddock en anders op stal. Omdat de arabier een kouwkleum is krijgt hij 's nachts gewoon een deken op als dat nodig is en zo gaat het prima. Hoe meer ze buiten zijn, hoe kleiner de kans op blessures. Ze zijn het gewend en weten vaak wel hoever ze kunnen gaan.
. De veulentjes gaan de eerste 2 maanden wel gewoon naar binnen s'avonds maar overdag gaan ze er weer lekker uit en lekker in de koppel. Als het weer het toe laat en de veulentjes zijn sterk genoeg dan blijven zij ook s'nachts gewoon buiten.
en lekker in een koppel kunnen rennen en spelen met hun soortgenoten. Dat is toch geen leven voor een paard, in mijn ogen hoort een paard gewoon lekker met zijn soortgenoten in de wei te staan, lekker NATUURLIJK. En dat compleet inpakken met bandages en peesbeschermers heb ik ook nooit gesnapt

) 
)
) gingen van 8 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags de wei in. In een groep van zo'n 10 paarden. Nooit een blessure gehad.
Echt waar hoe dom kan je zijn zeg. Ik vind dat echt belachelijk. Die mensen hadden ook zoveel paarden dat elk paard er maar 20 min. uitkwam als hij geluk had dan... Vaak lieten ze ze ook nog gewoon op stal staan. Maar ze moesten wel gewoon mee op concours nou daar kan ik echt niet tegen hoor. Zo'n paard moet gewoon beweging hebben en getraind worden om op concours te gaan. En ik vind dat het paard niet de hele dag op stal kan blijven staan. Dat is gewoon te zielig voor woorden.