Schuilstal in land?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:35

Brainless schreef:
Ook de DB mag niet zomaar het erf oplopen, ze hebben niet meer bevoegdheid dan jij en ik.

Als de eigenaar je van het erf afzet, mag ook de DB niet blijven staan.

Inderdaad, en je mag er als DB medewerker enkel blijven staan als je daarvan een schriftelijke bevoegdheid hebt gekregen van een rechter of officier en die krijg je niet voor het niet hebben van een schuilstal of te lange hoeven, enkel als er dieren in direct gevaar zijn en het dus een levensbedreigende situatie wordt voor de dieren.

Ik geloof dat je nog een hoop te leren hebt bij de DB Elvira24 :D
Laatst bijgewerkt door Djoena op 04-09-09 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:36

De DB loopt ook niet ZOMAAR het erf op..alleen als er een melding is gekomen en dat noem ik niet zomaar

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:36

Elvira24 schreef:
De DB loopt ook niet ZOMAAR het erf op..alleen als er een melding is gekomen en dat noem ik niet zomaar

Zie bovenstaande post ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:37

Maar je hebt niet meer rechten om zomaar het erf op te lopen als een ander.
Als je het erf wordt afgegooid heb je niet het recht om te blijven staan, omdat je van de DB bent.

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:40

Robynn schreef:
Brainless schreef:
Ook de DB mag niet zomaar het erf oplopen, ze hebben niet meer bevoegdheid dan jij en ik.

Als de eigenaar je van het erf afzet, mag ook de DB niet blijven staan.

Inderdaad, en je mag er als DB medewerker enkel blijven staan als je daarvan een schriftelijke bevoegdheid hebt gekregen van een rechter of officier en die krijg je niet voor het niet hebben van een schuilstal of te lange hoeven, enkel als er dieren in direct gevaar zijn en het dus een levensbedreigende situatie wordt voor de dieren.

Ik geloof dat je nog een hoop te leren hebt Elvira24 :D

Ohh wat je hier schrijft dat weet ik allemaal wel hoor, ik zeg alleen dat ze wel gaan kijken.
Wat jij hier boven schrijft is helemaal niet relevant op het verhaal met te lange hoeven en een schuilplaats.
Tuurlijk haalt de DB ze niet weg omdat ze geen schuilstal hebben,dat heb ik ook helemaal niet gezegd!
Jullie maken het erger dan het is!
wat jij hierboven schrijft is pas het laatste stadium!'Dus dat heeft hier niets mee te maken!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:46

Elvira24 schreef:
Robynn schreef:

Ik geloof dat je nog een hoop te leren hebt Elvira24 :D

Ohh wat je hier schrijft dat weet ik allemaal wel hoor, ik zeg alleen dat ze wel gaan kijken.
Wat jij hier boven schrijft is helemaal niet relevant op het verhaal met te lange hoeven en een schuilplaats.
Tuurlijk haalt de DB ze niet weg omdat ze geen schuilstal hebben,dat heb ik ook helemaal niet gezegd!
Jullie maken het erger dan het is!
wat jij hierboven schrijft is pas het laatste stadium!'Dus dat heeft hier niets mee te maken!

Ik heb het nooit over weghalen gehad :? Weet niet waar jij dat leest??
Ik vind het alleen erg jammer dat je aan het "opscheppen" bent over "langskomen" terwijl je net begonnen bent met het werk bij de DB en ik (of wij, whatever) uit je verhaal op kan (kunnen) maken dat je niet zover bent, dat je weet wat je wel en niet kan maken als inspecteur van de DB ;)

Elvira24

Re: Schuilstal in land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:52

Opscheppen?ik?als je me zou kennen dan weet je dat ik dat nooit zou doen!!ik wil dat meisje alleen maar helpen..wat is hier nou verkeerd aan?Ik doe er alleen maar goed aan..heeft iemand hier voor de rest hulpen geboden aan haar?ik woon dichtbij en ik ken de mensen van de db dus ik zou haar alleen maar kunnen helpen!!meer niet en heeft niets met opscheppen te maken want zo zit ik totaal niet in elkaar.Ik wil alleen mensen helpen!!!slecht ben ik he..pfff

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:58

Ik heb inmiddels even getemd want dit loopt de spuigaten uit.

De TS is met deze discussie niet geholpen en ik ben ook bang dat ze hier helemaal niet meer gaat reageren als ik dit topic zo lees.

Wat ik aan heb gegeven (en met mij meerdere mensen) is dat de TS het beste met de eigenaren van de pony's kan gaan praten dat het haar is opgevallen dat de hoeven slecht zijn.
Als ze dit niet durft dan zijn er vast wel andere mensen in haar omgeving (ouders??) die dit voor haar willen doen.
Even een belletje met de eigenaren of er even langs is waarschijnlijk al voldoende.

Ik denk dat het zwaar overdreven is om gelijk de DB te bellen. Als je het eerst zelf probeerd en het lost niets op kan je altijd nog de DB inschakelen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:01

Elvira24 schreef:
Opscheppen?ik?als je me zou kennen dan weet je dat ik dat nooit zou doen!!ik wil dat meisje alleen maar helpen..wat is hier nou verkeerd aan?Ik doe er alleen maar goed aan..heeft iemand hier voor de rest hulpen geboden aan haar?ik woon dichtbij en ik ken de mensen van de db dus ik zou haar alleen maar kunnen helpen!!meer niet en heeft niets met opscheppen te maken want zo zit ik totaal niet in elkaar.Ik wil alleen mensen helpen!!!slecht ben ik he..pfff

Haha mens stel je niet zo aan, heb nooit gezegd dat je slecht bent _O-
Opscheppen en een Drama-Queen :+

PS. laatste offtopic reactie voordat er OW's gaan vallen :j

Ik ga met Miepie mee, je kunt er het beste even met de eigenaren over praten, werkt dat niet kun je altijd nog stappen ondernemen :j Ik weet ook niet hoe oud de TS is, maar als je jonger bent als 18 jaar etc. kun je ook even een volwassen persoon meenemen, geeft net even meer steun en kun je op je gemak je verhaal doen tegen de eigenaren :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:04

Mijn paarden hebben jaren gestaan in een weiland zonder schuilstal, met wel een stuk waar ze wat konden schuilen tegen regen / harde wind maar ze konden er niet echt onder. Daar stonden ze vanaf maart / april tot ongeveer december. Daarna gingen ze naar een wei met schuilstal. Paarden kunnen wel wat hebben maar het is niet ideaal. Maar om daar nou de dierenbescherming op af te sturen vind ik veel te ver gaan. Zelf gaan praten kan, maar als ze er gewoon normaal uitzien zie ik geen reden om in te grijpen.
Vwb hoeven, die zien er soms slechter uit dan dat het soms is. Een vijl erlangs of even bijwerken doet al vaak wonderen. Als je het zo vreselijk vind, ook weer even melden bij de eigenaar en vragen waarom iemand er niets aan doet. Of gewoon de tip geven voor een hoefsmid langs te laten komen. Ik heb het zelf ook wel eens betaald voor iemand of zelf bijgevijld, natuurlijk na overleg, die persoon zat zelf gewoon in een crisis en kon het niet meer aan.
Ik vind de DB een instantie waar je na veel overleg met de eigenaar en bij echte verwaarlozing naartoe gaat.
Mijn ervaring met de DB is trouwens niet geweldig, maar dat is een heel ander onderwerp en hoort niet thuis in dit topic.

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:07

Hahha je vind jezelf zeker wel grappig!
Wat ben jij dom zeg pff

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:11

Elvira24 schreef:
Wat ben jij dom zeg pff

?? Jij zegt zelf, dat jij (in naam van de DB) wel de bevoegdheid hebt om (zomaar) bij iemand op het erf te komen.

TS wat al gezegd is probeer zelf even met de eigenaren te overleggen, soms zien eigenaren dit (helaas) niet.
En reageren ze heel normaal en begrijpend als je ze daarmee wilt helpen.

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:16

Brainless schreef:
Elvira24 schreef:
Wat ben jij dom zeg pff

?? Jij zegt zelf, dat jij (in naam van de DB) wel de bevoegdheid hebt om (zomaar) bij iemand op het erf te komen.

TS wat al gezegd is probeer zelf even met de eigenaren te overleggen, soms zien eigenaren dit (helaas) niet.
En reageren ze heel normaal en begrijpend als je ze daarmee wilt helpen.

ik bedoel niet zomaar het erf op lopen ik bedoel dat je het erf op mag gaan als er een melding is gemaakt en naar de eigenaar toe mag gaan om te vragen wat er eventueel aan de hand is..meer niet!!
Ik zeg alleen maar als ze dat niet durft te zeggen en met de eigenaren te overleggen dan een ouder iemand meenemen of de db inschakelen.
Ik bedoel dit zo goed!! onee ik was een drama queen :+ hahah

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:17

Elvira24 schreef:
P.s kan je ergens uit opmaken dat ik zeg dat een schuilstal verplicht is????

eerder schreef je:
Elvira24 schreef:
Die paarden moeten gewoon een schuilstal hebben en vooral oudere pony's die minder goed tegen de kou kunnen!
Ik vind het wreed en niet nodig om die dieren in de zeik natte regen te laten lopen!
Als je wilt dat ik ga kijken vind ik het goed,ik begin in september als inspecteur bij de dierenbescherming en ben ik bevoegd om te kijken.

Je bent niet meer bevoegd als andere, ook al heb je een melding gekregen.

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:20

Brainless schreef:
Elvira24 schreef:
P.s kan je ergens uit opmaken dat ik zeg dat een schuilstal verplicht is????

Elvira24 schreef:
Die paarden moeten gewoon een schuilstal hebben en vooral oudere pony's die minder goed tegen de kou kunnen!
Ik vind het wreed en niet nodig om die dieren in de zeik natte regen te laten lopen!
Als je wilt dat ik ga kijken vind ik het goed,ik begin in september als inspecteur bij de dierenbescherming en ben ik bevoegd om te kijken.

Ja die schuilstal vind ik persoonlijk en is mijn mening!!het is niet verplicht!!dat weet ik al jaren!
Ik persoonlijk vind het wreed!!iedereen hier heeft zijn eigen mening zo ik dus ook!!
ja ik ben bevoegd om te kijken als er een melding word gemaakt en ander smaak ik er zelf een melding van..ohh dit word echt heel erg uit zijn verband gerukt!!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:21

Brainless schreef:
Elvira24 schreef:
Wat ben jij dom zeg pff

En reageren ze heel normaal en begrijpend als je ze daarmee wilt helpen
.

Ik weet ook niet of de eigenaren "paardenmensen" zijn en ook kennis beschikken over paarden? :)
Anders kun je eventueel een folder oid opvragen over (gezonde) paarden hoeven? :j
er zijn trouwens ook zat "folders" of artikelen te vinden op internet, kun je het gewoon even uitprinten en die misschien geven?

*Gaat verder op de reactie's van Elvira24 op haar handen zitten :D *

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:23

Ik (en heel Nederland) ben net zo "bevoegd" om te gaan kijken als jij!?
Dus bevoegd ben jij niet, je krijgt een melding via de DB en jij gaat kijken of die melding terecht is.
Maar dat mag de buurman ook! Is helemaal geen extra bevoegdheid!
Ook kan de DB geen sancties opleggen, alleen praten met de eigenaar.
Als dit niet lukt, dan moet je het spelen via VWA en die mogen eisen dat de eigenaar ingrijpt en evt. sancties uitdelen (via de rechter).

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:25

Brainless schreef:
Ik (en heel Nederland) ben net zo "bevoegd" om te gaan kijken als jij!?
Dus bevoegd ben jij niet, je krijgt een melding via de DB en jij gaat kijken of die melding terecht is.
Maar dat mag de buurman ook! Is helemaal geen extra bevoegdheid!
Ook kan de DB geen sancties opleggen, alleen praten met de eigenaar.
Als dit niet lukt, dan moet je het spelen via VWA en die mogen eisen dat de eigenaar ingrijpt en evt. sancties uitdelen (via de rechter).

Nou dat is precies wat ik bedoel.ik heb al 100x gezegd "praten met de eigenaren"
Wat jij nu schrijft dat bedoel ik toch ook..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:28

Als jij melding maakt dat een schuilstal verplicht is en je verteld dat je inspecteur bij de DB bent gaan mensen ervan uit dat het wettelijk verplicht is.

Dat je later zegt dat dit je eigen mening is ok, maar dat kun je beter in het vervolg duidelijker melden dat dat je eigen mening is.
Wat zeg je tegen een eigenaar die zijn paard(met genoeg eten/drinken/in gezonde staat) zonder deken de hele winter 24/7 buiten laat staan zonder schuilstal?

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:31

Brainless schreef:
Als jij melding maakt dat een schuilstal verplicht is en je verteld dat je inspecteur bij de DB bent gaan mensen ervan uit dat het wettelijk verplicht is.

Dat je later zegt dat dit je eigen mening is ok, maar dat kun je beter in het vervolg duidelijker melden dat dat je eigen mening is.
Wat zeg je tegen een eigenaar die zijn paard(met genoeg eten/drinken/in gezonde staat) zonder deken de hele winter 24/7 buiten laat staan zonder schuilstal?

Ik heb never nooit gezegd dat het verplicht is!!Er staat toch bij IK VIND!?

Dat die eigenaar het goed doet!! alleen zou adviseren om een schuilstal te nemen als daar een vergunning op te krijgen is!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:36

@Elvira lees dan je posten maar eens terug...
Er staat niet bij: ik vind, er staat: Die paarden moeten gewoon een schuilstal hebben.
Maar we gaan ontzettend off-topic.

Veel succes bij de DB als inspecteur.

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:37

Ja omdat ik dat vind!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:38

Brainless schreef:
@Elvira lees dan je posten maar eens terug...
Er staat niet bij: ik vind, er staat: Die paarden moeten gewoon een schuilstal hebben.
Maar we gaan ontzettend off-topic.

Veel succes bij de DB als inspecteur.

_O-

Ik laat het ook hierbij, ik geloof dat de TS genoeg tips gehad heeft zo :) :wave:

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:59

[quote="Elvira24"]Sorry sassefras,

Ik red al dieren en volgens mij kan je zelf ook wel wat doen!
Dus doe je bijdehande mond zelf open om een vergunning te regelen..

geweldig jij hebt het in je om een goed gesprek aan te gaan, dat zal een topbaan worden zo :+

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:04

Dank je!daarom ben ik ook aangenomen!sorry ik hoef voor mensen geen vergunningen te regelen