Ervaringen met schapen op de wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Speedy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:05

Wij hebben schaapjes op de we staan.
Bevalt ons erg goed.
Paarden eten inderdaad niet al het gras op. dus wat er blijft staan eten de schapen op.
Zo blijft je grasveld mooi gelijk.
En het is inderdaad erg goed om de wie goed af et sluiten xD die beesten zijn erg goed in ontsnappen :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 19:31

Wei is ondertussen aardig bijgewerkt door een setje schapen van de over-over-over-boer-buurman :D
Durfde het toch niet aan ze zelf aan te schaffen. Het is toch weer 2 beesten erbij met alles erop en eraan. Dus doen we het zo.

heidiLOVER

Re: Ervaringen met schapen op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:45

Ik heb zelf een ouessantschaapje bij mijn paard staan. Ontzettend leuk dier maar dat komt ook omdat hij is opgevoed met de fles en dus heel aanhankelijk is. Hij is ontzettend kieskeurig eet de stukken die door het paard worden gegeten niet op en begint ook vast niet aan onkruid := ligt denk ik ook gewoon aan dat beest zelf.. heb nooit een schaap meegemaakt die zo kieskeurig is :+

kaas_

Re: Ervaringen met schapen op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:47

Mijn haf staat met een hele kudde schapen, die schapen houden het land mooi, is ook amper onkruid op de weide en ze zijn best grappig ook nog haha!

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:58

Bij mijn verzorgfries in de wei staan ze ook.
Volgens mij is het inderdaad goed voor het land en bovendien vindt ze het veel gezelliger met de schapen :D

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 07:51

ik heb zelf ook 2 schaapjes. ik gebruik prikstokken met een schapennet en verplaats dat steeds.
hoe hebben jullie je omheining aangepast voor de schapen?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 08:26

Op het oude weiland waar ik stond, stonden ook schapen. De 1e keer dat mijn paard ze zag, zijn ze behoorlijk aangevallen :o . Maar daarna ging het gewoon goed.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 08:26

Hier komt binnenkort een kudde van 40 schapen op de wei om te helpen het gras korter te krijgen voor de winter. Ik heb teveel gras en ook al teveel balen en wilde niet nog een keer maaien, maar het gras is zo lang dat het zo niet goed de winter in kan en de paarden het niet op krijgen anders.

Ze moeten eerst een stuk opeten wat de paarden niet meer zo lekker vinden, te lang oud gras is met veel onkruid (hoop echt dat ze dat netjes kort eten :P) en als dat gekortwiekt is kijken we waar ze nog meer wat weg kunnen eten. Heb ze wel het liefst voor de echt natte periode weer van het land en het gras moet ook niet zo kort worden dat de paarden niets meer te eten overhouden. Ik ben benieuwd hoe het me zal bevallen!

Eigen schapen wilde ik ook niet. Deze worden door hun eigenaar verzorgd en heb er verder geen werk van en als het gras naar mijn zin kort genoeg is, kunnen ze weer weg :P