HELP?The horsewhisperer?Wie heeft het boek gelezen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:17

verschilt idd nog al, je hebt het vast nu al gehad dus uit leggen heeft geen zin meer Tong uitsteken
maar ik vind de film echt zo penny verhaaltje en het boek echt heel mooi en vooral volwassen boek Lachen
hoe is het gegaan? Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:27

pienV schreef:
Volgens mij eindigt het boek ermee dat hij bij een kudde wilde hengsten loopt en dan een hengst steigert en op zijn hoofd neerkomt... Lekker luguber. In de film staat hij boven op een berg (met paard) en kijkt ze na als ze met de auto wegrijden.

Ik vond het boek ook veel mooier dan de film.

Bij de film zei ik heel teleurgesteld.. hey hij ging toch dood Schijnheilig Die hengst schopt hem inderdaad dood... eigenlijk liet hij zich doodschoppen.. hij wilde niet meer leven zonder haar...

Maar inderdaad.. vertel.. hoe is het gegaan Verward

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 17:49

oh het ging wel goed.. Uiieindelijk had ik dus aan iemand gevraagd of die dat boek van haary potter mee kon nemen... HAD DIE HET VERGETEN!!! maar ik had het gewoon uitgelegd, dat ik met horse whisperer in tijdnood kwam, en dat ik dus toen harry potter geregeld had, maar dat diegene het vergeten was. En dat ik nu mijn boek dus niet bij had. Toen zei ze dat je voor het bookreport het boek er niet per see bij hoefde te hebben, en als ik bijvoorbeeld een naam niet meer wist dat dat neit echt uitmaakte....

Einde van het verhaal was dus, dat ik weer eens goed onderuit ben gekomen Haha!

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:50

Ik vond het boek 100000 x mooier! De film was op een gegeven moment (vond ik) zelfs langdradig!
Het is ondertussen trouwens wel heel veel jaar geleden dat ik het boek heb gelezen... (hij was toen net uit) denk dat ik hem nog maar een keer ga lezen!

Hoe ging het en voor welk boek heb je nou gekozen?

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:28

Off-topic tipje:
Als je de schrijfstijl van deze schrijver prettig vond lezen, dan heb je ook
De Wolvenlus en Rookspringer. Gaat dan wel niet over paarden, maar zijn ook hele mooie boeken

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 22:22

Ik heb de film gezien en het boek gelezen. De film is -zoals al gezegd- erg verromantiseerd. De film ging ook echt meer over het paard zelf en de relatie tussen de fluisteraar en de moeder.
Terwijl Pelgrim in het boek meer een zijspoor was. Daar ging het hoofdzakelijk om de moeder-dochter relatie.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 00:11

Het is al weer een tijd geleden dat ik de film heb gezien, maar het boek is inderdaad heel anders ... lang niet zo zoetsappig!

Er wordt vrij veel tijd besteed aan de relatie tussen grace's moeder, Annie en de horsewhisperer. Annie wil bij hem blijven, maar hij zegt dat het niet kan vanwege Grace. Als Grace erachter komt flipt ze echt helemaal ... ze racet weg op Pilgrim (was nog gevaarlijk voor het arme dier ook) omdat ze een huisje ofzo in brand wil steken. Ondertussen is iedereen al naar d'r op zoek. Voor ze bij het huisje komt wordt ze onderschept door een kudde wilde paarden. Pilgrim vecht met de hengst en dan komt de horsewhisperer. Hij redt de verliezende Pilgrim van de hengst en offert zich dan op voor de ogen van Grace ... hij had zo opzij kunnen stappen, maar laat de steigerende hengst op zich neer komen. (Wat mij zeer traumatisch lijkt voor Grace). Annie is inderdaad zwanger, ook al dacht ze geen kinderen meer te kunnen blijven. Ze blijft uiteindelijk samen met haar man, maar biecht wel alles op.

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 09:05

Shiloh schreef:
Einde van het verhaal was dus, dat ik weer eens goed onderuit ben gekomen Haha!

Mazzelaar Knipoog

Maar het is zeker de moeite waard om toch het boek nog even uit te lezen. En de Rookspringer en de Wolvenlus zijn inderdaad ook erg mooie boeken. Haha!