bedrag stalgeld per maand voor dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:47

Ik zou dan zomer en winter 150 euro aanhouden,vergeet niet dat je weide onderhoud ook aardig wat kost en de stal zal misschien zomers ook wel eens gebruikt worden.
Ik denk niet dat je dan teveel vraagt.
Zou die familie lid niet doorgaan en er komt iemand van buitenaf bij dan zou ik nog iets meer vragen.
jij bent ook je tijd kwijt met uitmesten voeren edg.

Haffielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:32

Showpony schreef:
ik vind dat je zowel voor zomer wel 50 euro meer mag vragen en winter 20 meer.

Hier ben ik het mee eens en dan vind ik het nog goedkoop. Zeker in de randstad.

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:20

Dat is zeker niet duur!;)

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:48

Je neemt de prijs inderdaad wel laag :D .
zou voor 's winters meer richting 180/200 euro gaan
en voor 's zomers 60/70 euro :D.

groetjess :D

Tequilaatje

Re: bedrag stalgeld per maand voor dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:31

Ik vind ook je prijs wat laag. Ik betaal het hele jaar door 245,- al-in maar ik woon in een uithoek...(Den Helder) dus daar liggen de prijzen natuurlijk beduidend lager dan in de buurt van de randstad.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 09:42

bedankt voor jullie antwoorden! hier ben ik veel mee.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:55

Ik betaal het hele jaar door 160 euro. Dan mag ik gebruik maken van de wei, buitenbak met verlichting wasplaats met warm en koud water. En worden mijn paarden sóchtends buiten gezet en sávonds binnen gehaald elke dag opgestooid 1 x in de week leeg gehaald. en sóchtend en sáonds gevoerd hooi en meusli.

Ik vind dan 150 wel een mooie prijs voor zomer en winter.

Speedy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:26

vind het ook erg goedkoop. vooral met alle extra's ;)

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:31

Vind het een mooie prijs, je zou eventueel nog wel wat meer kunnen vragen als je dat zelf nodig vindt, maar minder zou ik niet doen..

Fixie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:28

Ik vind ook dat je wat meer kan vragen...ik betaal 340 per maand all-in

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:35

Ik vind het goedkoop, maar dat komt omdat alles zo achterlijk duur word.
Je kan nergens meer staan voor minder dan 185 lijkt wel, achterlijk!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:08

Als ik het zo lees wat je hebt te bieden zou ik ook de prijzen gelijk houden dus 150 in de zomer en in de winter.
Dan kun je wat je tekort komt in de wintermaanden van de zomermaanden aanvullen.
150 lijkt me een hele mooie prijs voor familie of buitenstaander. Veel succes. Is je paardje al verkocht trouwens?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:17

ik zou ook de prijzen gelijk houden, dat is wel zo makkelijk en overzichtelijk voor die mensen ook. en dan zou ik het hele jaar door op 150 gaan zitten. en dat is echt niet duur dan zit je denk ik nog onder het gemiddelde van wat de meeste mensen aan stalling betalen. en bedenk ook dat je iegenlijk niet alleen de kosten van stro hooi etc moet meerekenen, maar eigenlijk ook arbeidsloon, denk dat je dan een flink stuk hoger uitkomt. dus voor 150 euro zou ik zo bij je komen staan :P

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:08

Jee wat een hoge prijzen heeft iedereen hier :S Ik schrik er echt van!! Ik betaalde 185 per maand, en dat was all in! Veel land, longeer bak, paddock, super buitenbak, binnenbak, spring materiaal, ruime stallen van 4 x 4, afsluitbare zadelkamer, geen omkijken naar mesten, voeren of binnen en buiten zetten. Mooie uitrij mogelijkheden. Poetsplaats met warm water, solarium en instructrice en hoefsmid aanwezig.
Ik woon in Friesland, maar is het dan zo'n verschil met de randstad? Als ik daar zou wonen zou ik me dus echt geen paard kunnen veroorloven :S Wat erg :(

LOBKE_ALASKA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:13

Ik vind ook dat winter duurder kan dan zomer, en je prijzen net iets te bescheiden ( kan wel een beetje meer boven op).

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:20

ok het beteft een D-pony, maar ik veronderstel dat de stallen even groot zijn, dus op strooisel kan je niet echt besparen.
Ik vind je erg goedkoop zelfs voor een pony.
Misschien dat je voor die bedragen net uit de kosten bent, maar vergeet niet de extra tijd die je erin steekt, en ok het is familie maar eraan teogeven moet ook niet vind ik, want dan wordt het profiteren.
Voor de winter zou ik eerder 175-200 vragen en voor de zomer dan 100 euro.

Ik betaalde op mijn vorige pensionstal 175 euro/maand en daar zat in 2x/dag voeren, hooi, stro 2x/week mesten gebruik wasplaats en rijbak (ook geen super goede, maar je kon rijden) en dagelijks binnen en buiten zetten. het krachtvoer was zelf mee te brengen.
Nu betaal ik 150 euro/maand alleen voor de stal en het gebruik van de accomodatie (die wel erg goed is) alles is zelf te doen en te voorzien. dus zit gemakkelijk aan 275euro/maand

jovi5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:53

Ik denk dat je zeker in de winter minstens €200,- mag vragen.
Anders hou je voor jezelf weinig over na dat alle kosten eraf zijn.
En in de zomer minstens €75,- tot €100,- zeker.
Het is erg leuk maar ook zwaar dus denk ook aan jezelf!!!

Grt,

Jennifer

Uniquestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:16

Ik vindt het aan de lage kant, tegenwoordig betaal je een stuk meer !!
Je mag er zelf ook wel wat aan over houden, !!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:42

Daarbij vraag ik om 1x in de week een kruiwagen drollen uit de weide te helpen halen.

Vinden jullie dit haalbaar? Of vinden jullie dit te veel? Óf denken jullie dat ik hiermee mezelf juist te kort ga doen?

Ik spreek uit ervaring het meehelpen van de weide doen water geven en evt. stal mesten gaat altijd de eerste paar maanden goed dan zie het geleidelijk afnemen, en bij slecht weer zie je ze helemaal niet.

Ik vind je ook te weinig vragen als je ziet wat voorn tijd en energie jij erin steekt !
Ook het hooi en bodembedekking is tegenwoordig duur.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 22:34

jullie zijn allemaal erg bedankt voor de antwoorden. Heeft me tot nadenken gezet.
Uiteindelijk is de deal met de familie niet doorgegaan en is de pony verkocht. Maar de lege stal gaat wel verhuurd worden aan een 3e persoon. Iemand die ik ken is nog op zoek naar iets voor de winterperiode voor haar paardje en evt langer. Ik ga het allemaal even narekenen en herbekijken.
bedankt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:37

Hoi , ik denk dat je het beste gewoon zomer en winter 150 euro kunt vragen.

Dan kom je zelf beter uit je kosten , en voor een huurder is het een hele mooie prijs :j

Dat gedoe met in de zomer en de winter een andere prijs daar zou ik niet aan beginnen , gewoon lekker constant houden.

Die ene kruiwagen mest weghalen in de week dat snap ik niet zo eerlijk gezegd :P

Dat is zo ontzettend weinig , 1 paard poept al snel een kruiwagentje per dag , dus dan ruim je er zelf 6 op en je huurder alleen maar nummer 7...dat zet ook geen zoden aan de dijk ;)

Ik zou zelf ook liver zoveel mogelijk all-in aanbieden zodat je je niet hoeft te ergeren aan een huurder die alles net iets anders wil qua voer en ontwormen.

Zeker het ontwormen zou ik bij de prijs in doen want anders zit je straks met een heel scheef schema omdat het nieuwe paard anders ontwormd wordt dan die van jou. En je steeds moet wachten totdat de huurder een wormenspuit gehaald heeft , om direct alle paarden in 1 keer te kunnen doen.

Als iemand dan niet perfect meewerkt geeft dat alleen maar irritatie bij jezelf dus probeer zoveel mogelijk in eigen hand te houden qua voeren / binnen en buiten zetten en verder onderhoud. Dan weet je tenminste zeker dat je daar geen last van krijgt :)

_silvie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:53

Ik zou in de winter en zomer hetzelfde bedrag vragen. Voor in de randstad vind ik 150 euro echt heel weinig geld. Ik woon zelf ook in de randstad, en ik denk dat iedereen hier droomt van zoiets voor 150 euro in de maand.

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:08

ik zou zeker in de zomer wel meer vragen.
ik weet niet hoe groot jullie wei is.
maar onze is wei is aan het eind van de zomer wel kaal, dus moeten we ze dan gaan bijvoeren.
voor 50,- euro is dat dan veel te weinig ;)