lange of korte manen bij Beauty ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:03

Lang. Veel mooier, natuurlijker en je paard heeft die manen niet voor niets (zomer tegen de vliegen, winter tegen de kou). Mijn paard (KWPN) heeft ook lange manen (ca 50 cm). Ik rijd geregeld wedstrijden. Ik vlecht dan 9 vlechten (heel dik, want hij heeft ook nog dikke manen) en maak daar met naald en draad mooie knotten van. En iedereen vindt hem er prachtig, verzorgd en heel indrukwekkend uitzien. Dus ook met lange manen kan het heel verzorgd zijn hoor.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:07

Kort.

Maar als je paard heftig reageerd op trekken (duidelijk teken dat het pijn doet!), kan je ze ook knippen met een evileer schaar. (dan ziet het er niet geknipt uit).

tillyaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:17

zeker kort dat lange is onverzorgt *D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:57

Vraag me echt af waarom jullie vinden dat lange manen onverzorgd zijn. Kwestie van kammen. En zoals ik al schreef kun je voor een wedstrijd gewoon netjes vlechten. Bovendien zijn lange manen beter voor het paard, dat lijkt me nog veel belangrijker.

Net als de bovenkant van een staart. Deze haren zitten er ook niet voor niets. En ook deze kun je voor een wedstrijd netjes invlechten.

Zeker als het paard het trekken vervelend vindt, zou ik niet trekken.

Peelie

Re: lange of korte manen bij Beauty ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:48

het ziet er wat knoperig en woelerig uit bij dit paard. Vandaar...